پافشاری روسیه و ایران بر حقشان

یک روزنامه روسی با اشاره به سفر ظریف و دیدار او با همتای روسیه ای خود معتقد است که هردو کشور به دنبال حق و حقوق خود از جامعه جهانی هستند ضمن اینکه روسیه درباره رفع تحریم های ایران همچنان با امریکا گفتگو خواهد کرد.

پافشاری روسیه و ایران بر حقشان
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه روسیه‌ای کامرسانت با اشاره به دیدار ظریف و لاوروف در تحلیلی با عنوان «پافشاری روسیه و ایران بر حقشان» نوشت:

سرگی لاوروف و محمد جواد ظریف در دیدارشان در مسکو، اعلام کردند که روسیه و ایران برای مقابله با نقض حقوق بین الملل از سوی امریکا آمادگی دارند. روسیه قصد دارد، به تحریم های ضد ایرانی واشنگتن با تحقق پروژه های مشترک و جدید با ایران در عرصه های گوناگون و از جمله، در عرصه نظامی و فنی پاسخ دهد.

امریکا قصد کوتاه آمدن ندارد. زمانی که وزیران امور خارجه روسیه و ایران در حال مذاکره بودند، واشنگتن از تحریم های جدیدش علیه تهران سخن گفت. این تحریم ها علیه مقامات رسمی ایران و مرتبط با اعدام نوید افکاری می باشد.وزیران امور خارجه روسیه و ایران در خصوص برگزاری نشست کمیسیون بین دولتی تا پایان سال در رابطه با همکاری های تجاری و اقتصادی به توافق رسیدند. اگرچه، محمد جواد ظریف ابراز امیدواری کرده که این نشست در ماه اکتبر برگزار شود، اما در مسکو هنوز، در خصوص تاریخ برگزاری آن تصمیمی نگرفته اند.

لاوروف خاطر نشان کرد که روسیه قصد ندارد، سیاست خود را بر پایه مطالبات تهاجمی و غیر قانونی و غیر حقوقی امریکا پیش ببرد. ظریف نیز در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که مسکو و تهران از توان زیادی چه در عرصه خرید تکنیک نظامی و چه، در دیگر رویکردها برخوردار هستند. او در رابطه با احتمال خرید تسلیحات از روسیه، خاطر نشان کرد که سیاست نیروهای مسلح ایران در راستای خودکفایی است. اما، این به معنای آن نیست که ایران بتواند، به صورت صد در صد، نیازهای تسلیحاتی اش را تامین کند.

ظریف و لاوروف به موازات موضوع مبارزه بر سر برجام و چشم انداز توسعه روابط دو جانبه، اوضاع در سوریه، افغانستان و یمن را نیز بحث و بررسی کردند. به گفته ظریف، این سه کشور جزء اولویت های اصلی ایران در منطقه هستند. لاوروف و ظریف ضمن نشان دادن اتحادشان در برابر تهدید مشترک، اقدامات امریکا را نقض حقوق بین الملل خواندند. به گفته وزیر امور خارجه روسیه، مسکو به گفتگوهایش با امریکایی ها در رابطه با موضوع تحریم ها علیه ایران ادامه خواهد داد.

310 310

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان