مایکروسافت یک تم ویندوز XP را با الهام از Mac OS X Aqua توسعه داده بود

مایکروسافت پیش از عرضه رسمی ویندوز XP یک تم با الهام از رابط کاربر گرافیکی Mac OS X Aqua‌ اپل برای استفاده داخلی توسعه داده بود.

مایکروسافت یک تم ویندوز XP را با الهام از Mac OS X Aqua توسعه داده بود

مایکروسافت پیش از عرضه رسمی ویندوز XP یک تم با الهام از رابط کاربر گرافیکی Mac OS X Aqua‌ اپل برای استفاده داخلی توسعه داده بود.

اخیرا کد منبع ویندوز XP افشا شده و شامل چندین تم می‌شود که اگرچه مایکروسافت آن‌ها را در سال 2000 توسعه داده، اما برای کاربران منتشر نکرده است. در آن زمان رقابت شدیدی برای سیستم عامل‌های دسکتاپ میان مایکروسافت و اپل وجود داشته است.

یکی از این تم‌ها با اسم رمز «Candy» طراحی بسیار نزدیکی به رابط کاربری Aqua اپل دارد. این رابط برای اولین بار در رویداد «Macworld Conference & Expo» در سال 2000 معرفی شد. Aqua یک طراحی نمادین برای اپل محسوب می‌شد که با استفاده از سایه‌ و ایجاد شفافیت، بافت‌های فلزی و طراحی گرد شبیه به مایع حس عمق را به کاربر منتقل می‌کرد.

بلیط هواپیما

در توصیف این تم عبارت «پوسته ویسلر با طراحی جذاب» به چشم می‌خورد که «ویسلر» اسم رمز ویندوز XP است. این تم تنها برای استفاده داخلی توسعه پیدا کرده بود. در حالی که این تم هیچ‌گاه تکمیل نشد، در تصاویر منتشر شده شاهد شباهت زیادی میان دکمه استارتات ویندوز و سایر المان‌های رابط کاربری با Aqua اپل هستیم.

یکی از موارد جالب توجه در این تم، دکمه‌های گرد شبیه به آب در بخش‌های مختلف است. طبق گزارشی، توسعه‌دهندگان ویندوز از این تم به عنوان محلی برای ساخت موتور تم ویندوز XP استفاده کرده‌اند.

این تم در نهایت برای ویندوز XP عرضه نشد و این سیستم عامل محبوب مایکروسافت با تم آبی و سبز رنگ «Luna» در سال 2001 منتشر شد. کد منبع فاش شده ویندوز نشان می‌دهد که مایکروسافت برای توسعه سیستم عامل خود تا چه اندازه از مک او اس تاثیر گرفته است.

با وجود چنین موضوعی، باید به این نکته اشاره کنیم که اپل نیز در سیستم عامل خود از چندین ویژگی ویندوز استفاده کرده که اکثر آن‌ها مربوط به فایل‌ها و فولدرها و کنترل پنل می‌شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان