گزارش اقتصادنیوز از معاملات امروز بورس پایتخت

شاخص، باز به رشد ۳ ونیم روزه نرسید؛ امید بورس ناامید شد + جدول

اقتصادنیوز: تحلیل‌گران معتقدند برای تغییر روند بازار باید شاخص کل ۳ ونیم روز رشد کند، در حالی که روزهای چهارشنبه و شنبه شاخص به ترتیب ۱.۹ و ۰.۲۵ درصد رشد کرده بود، امروز ۲.۷ درصد ریزش کرد تا امیدها برای تغییر روند بازار به ناامیدی تبدیل شود.

شاخص، باز به رشد 3 ونیم روزه نرسید؛ امید بورس ناامید شد + جدول

به گزارش اقتصادنیوز، در پایان معاملات امروز شاخص کل با ریزش 43 هزار واحدی به رقم یک میلیون و 572 هزار واحد کاهش یافت و 2 هزار و 188 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار خارج شد. شاخص کل هم‌وزن نیز با کاهش 4 هزار و 700 واحدی نسبت روز گذشته همراه بود و در رقم 407 هزار و 732 واحدی قرار گرفت. شاخص کل بازار فرابورس نیز با کاهش 1.4 درصدی به رقم 17 هزار و 950 واحد رسید.

در روزی که 257 نماد تابلوی بورس با کاهش ارزش مواجه بودند، فارس (صنایع پتروشیمی خلیج فارس)، و فولاد (فولاد مبارکه اصفهان) بیشترین تاثیر را در سقوط شاخص کل بازار داشتند. پس از این دو غول صنعتی کشور، نمادهای وغدیر (سرمایه‌گذاری غدیر)، کگل (معدنی و صنعتی گل‌گهر)، شبندر (پالایش نفت بندرعباس)، شتران (پالایش نفت تهران) به ترتیب بیشترین تاثیر را در قرمزپوش شدن تمام شاخص‌های بازار داشتند.

معاملات 6 مهر

وبصادر؛ بازگشایی و ابطال معاملات

اتفاق مهم و تاثیرگذار بازار امروز بازگشایی وبصادر (بانک صادرات) بود که با رشد بیش از 5 درصد همراه بود. 20 درصد حجم معاملات خرد بازار روز یکشنبه به وبصادر اختصاص داشت. همچنین 50 درصد از حجم پول حقیقی خارج شده از بازار به سهام‌داران بانک صادرات تعلق داشت.

اما عصر امروز با اعلام شرکت بورس اوراق بهادار تهران، کل معاملات این شرکت ابطال شد. ارزش معاملات 134 هزار و 156 میلیارد تومان بود.

ارزش معاملات بازار

 ارزش کل معاملات روز یکشنبه به رقم 9 هزار میلیارد تومان بالغ شد که نسبت به روز گذشته 10.7 درصد رشد نشان می‌دهد. همچنین ارزش معاملات خرد بازار 6 هزار و 640 میلیارد تومان بود که 19.59 درصد کاهش یافته است.

پس از وبصادر، نماد پترول (گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان) بیشترین ارزش معاملات بازار امروز را به خود اختصاص داد و پس از آن تاپیکو (سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین)، دی (بانک دی) و وبملت (بانک ملت) بیشترین ارزش معاملات بازار را داشتند.

بیشترین حجم معاملات بازار نیز پس از وبصادر، به نماد پترول (گروه پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان) تعلق داشت. وتجارت (بانک تجارت)، وبملت (بانک ملت) و ثامید (توسعه و عمران امید) در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

ارزش صفوف بازار

ارزش صف‌های خرید بازار امروز 471 میلیارد تومان و ارزش صف‌های فروش 6 هزار و 860 میلیارد تومان بود. همچنان تفاوت معناداری میان ارزش صف‌های فروش و خرید بازار بورس وجود دارد. 

این مطلب برایم مفید است
124 نفر این پست را پسندیده اند
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان