اپ Google Camera در اندروید ۱۱ همچنان با محدودیت ضبط ویدیو مواجه است

اندروید ۱۱ یکی از محدودیت‌های قدیمی این سیستم عامل یعنی ضبط ویدیو با حجم ۴ گیگابایت را برطرف کرده، با این حال در این نسخه اپ Google Camera همچنان با محدودیت مشابهی مواجه است.

اپ Google Camera در اندروید 11 همچنان با محدودیت ضبط ویدیو مواجه است

اندروید 11 یکی از محدودیت‌های قدیمی این سیستم عامل یعنی ضبط ویدیو با حجم 4 گیگابایت را برطرف کرده، با این حال در این نسخه اپ Google Camera همچنان با محدودیت مشابهی مواجه است.

اگر صاحب گوشی با سیستم عامل اندروید 10 یا نسخه‌های قدیمی‌تر باشید، ویدیوهای طولانی شما به فایل‌های 4 گیگابایتی تقسیم می‌شوند. در نسخه بتای اندروید 11 این محدودیت برداشته شده بود و در حالی که انتظار می‌رفت در نسخه نهایی نیز هیچگونه محدودیتی برای اپ‌ها وجود نداشته باشد، اپ Google Camera همچنان با چنین محدودیتی همراه است که البته حجم آن افزایش پیدا کرده است.

این اپ دوربین ویدیوها را به صورت فایل‌های 10 گیگابایتی ذخیره می‌کند که معادل 33 ویدیو با رزولوشن 4K و سرعت 30 فریم بر ثانیه است که بیش از 2 برابر محدودیت موجود در اندروید 10 با امکان ضبط 13 دقیقه ویدیو محسوب می‌شود. اگر رزولوشن یا فریم ریت را کاهش دهید، مدت زمان ضبط ویدیو در نسخه جدید اندروید افزایش چشمگیری پیدا می‌کند.

اپ Google Camera

راست: Flmic Pro - وسط: OpenCamera - چپ: Google Camera

در سورس کد این نسخه از اندروید محدودیتی برای حجم فایل درنظر گرفته نشده و برای مثال اپ دوربین «Open Camera» که در اندروید 10 ویدیوها را به صورت فایل‌های 4 گیگابایت ذخیره می‌کرد، در اندروید 11 امکان ضبط ویدیو با حجم 38 گیگابایت را برای کاربران فراهم می‌کند. در این میان برخی اپ‌ها مانند «Flimic Pro» هنوز ویدیوها را به فایل‌های 4 گیگابایتی تقسیم می‌کنند.

قبل از اینکه گوگل اندروید 11 را منتشر کند و این محدودیت را بردارد، برخی گوشی‌ها و همچنین اپ‌های فیلمبرداری امکان ضبط ویدیوهای حجیم را برای کاربران فراهم کرده بودند. تعداد کمی از سازندگان گوشی‌های هوشمند چنین ویژگی را درون اپ دوربین محصولات خود قرار داده بودند، با این حال اکثر برنامه‌های شخص ثالث با محدودیت مواجه بودند.

پس از دریافت و نصب اندروید 11، اکثر اپ‌ها امکان ضبط ویدیوهای حجیم را برای کاربران فراهم می‌کند، با این حال محدودیت موجود در اپ Google Camera نشان می‌دهد که برخی برنامه‌ها هنوز چنین تغییری را تجربه نکرده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان