بهره‌مندی ۱۴هزارنفر از مشاوره قضایی در قزوین

طی شش ماهه اول سال جاری بیش از ۱۴هزار نفر از شهروندان استان قزوین از مشاوره قضایی دادگستری استان بهره مند شدند.

بهره‌مندی 14هزارنفر از مشاوره قضایی در قزوین

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین قدرتی، رئیس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به ماده10 اصلاحی قانون تشکیل دادگاه‌های عمومی و انقلاب گفت: مطابق این ماده و ماده42 آیین‌نامه اجرایی آن در دادگستری‌ها و مجتمع‌های قضایی، اداره ارشاد و معاضـدت قضـایی زیر نظر رؤسـای حـوزه‌های قضـایی جهت ارشاد مراجعان تشکیل شد.
قدرتی افزود: از ابتدای سال تاکنون 14680نفر از خدمات مشاوره ای واحد ارشاد و معاضدت قضایی دادگستری ها و دادسراهای استان بهره مند شده اند که در خصوص عناوین حقوقی طلاق به درخواست زوجه، طلاق به درخواست زوج و مطالبه وجه بیشترین مشاوره را به خود اختصاص داده اند.
او در خصوص عناوین کیفری مورد مشاوره نیز گفت: بیشترین آمار این عنوان ها مربوط به توهین، ضرب و جرح، مواد مخدر و تهدید است.
رئیس کل دادگستری استان قزوین با اشاره به اهداف  تشکیل ادارات ارشاد و معاضدت قضایی گفت: توانمنـدسازی و جلب رضایت، رعایت حقوق  و ارتقای دانش حقوقی مراجعه کنندگان از جمله این اهداف است که از طریق راهنمایی و ارشاد مراجعان در راستای اقامه دعوا و پیگیری عینیت می یابد.
رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: از جمله مهمترین دلایلی که مردم در روابط حقوقی و قضایی خود با مشکل مواجه می شوند عدم اطلاع از مقررات قانونی است که توصیه می شود قبل از هر اقدام حقوقی در روابط فردی و اجتماعی و سایر موضوعات، حتما به وکیل و کسانی که اطلاع از مقررات دارند و یا به واحد مشاوره در مراجع قضایی مراجعه و پس از مشورت اقدام کنند.

46

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان