بازدید رییس سازمان سینمایی صبامال

رییس سازمان سینمایی گفت: ۲۹۶ سالن سینما در سراسر کشور در حال ساخت است. حسین انتظامی در بازدید از پردیس سینمایی صبامال ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با تقدیر از ارتش جمهوری اسلامی ایران جهت ساخت این مجموعه سینمایی گفت: این اقدام نشان از ایفای نقش مسئولیت اجتماعی ارتش دارد که در کنار حضور پررنگ بخش خصوصی در سالن سازی وارد این حوزه شده است

بازدید رییس سازمان سینمایی صبامال

رییس سازمان سینمایی گفت: 296 سالن سینما در سراسر کشور در حال ساخت است.
حسین انتظامی در بازدید از پردیس سینمایی صبامال ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با تقدیر از ارتش جمهوری اسلامی ایران جهت ساخت این مجموعه سینمایی گفت: این اقدام نشان از ایفای نقش مسئولیت اجتماعی ارتش دارد که در کنار حضور پررنگ بخش خصوصی در سالن سازی وارد این حوزه شده است. خصوصا در منطقه ای با تراکم جمعیت بالا که زیر ساخت سینمایی کمی داشتیم.

وی افزود: ارگان های نظامی دارای سالن های متعددی در سراسر کشور هستند که این آمادگی از سوی سازمان سینمایی جهت تجهیز و اضافه شدن این سالن ها به مجموعه سینماهای کشور و قرار گرفتن در چرخه اکران وجود دارد.

رییس سازمان سینمایی با اشاره به دوران کرونا و مشکلاتی که برای سینما و سینماگران بوجود آمد ادامه داد: در کنار سایر بخش ها، سالن های سینما هم دچار آسیب جدی شدند و در جلسات مختلفی که در کارگروه کرونا داشتیم سعی کردیم بخشی از این زیان را جبران کنیم. پرداخت سهم تهیه کنندگان از فروش فیلم ها و ارائه تسهیلات جهت پرداخت بدهی اکران 98 سینماها از جمله آنها بود.
انتظامی تاکید کرد: سینما و اساسا تولید و مصرف فرهنگی و در شکل کلی، فعالیت‌های روزمره زندگی در زیست کرونایی تعطیل‌بردار نیست اما با مدل اقتضایی و خلاقانه خود صورت می‌گیرد.

وی توجه به ساخت سینما و توسعه آن را از فعالیت های جدی سازمان سینمایی در دو سه سال گذشته برشمرد و گفت: مطابق اعلام موسسه سینما شهر در شش ماه گذشته 2 سینما با 7 سالن به ظرفیت 567 صندلی به بهره برداری رسیده و 9 سینما با 43 سالن به ظرفیت 5 هزار و 273 صندلی آماده افتتاح هستند.

انتظامی افزود: کل سینماهای در دست ساخت 76 سینما با 296 سالن به ظرفیت 43 هزار و 554 صندلی هستند که 11 سینما با 35 سالن به ظرفیت 5 هزار و 200 صندلی در مراحل پایانی ساخت و 54 سینما با 211 سالن به ظرفیت 32 هزار و 514 صندلی در مراحل مختلف ساخت قرار دارند.

رییس سازمان سینمایی در پایان سخنانش بار دیگر از سینماداران و پرسنل سینماها جهت رعایت پروتکل های بهداشتی برای حضور امن خانواده ها در سالن‌های سینما قدردانی کرد و گفت: این از مسئولیت‌شناسی جامعه سینمایی کشور حکایت دارد که سلامت مردم را اولویت اصلی خود می‌داند.

در این بازدید که صبح امروز 7 مهرماه انجام شد سرهنگ محسن پریانی مدیرعامل صندق صبا متعلق به بنیاد تعاون ارتش توضیحاتی را در خصوص این پردیس سینمایی ارائه کرد.
پردیس سینمایی صبا واقع در خیابان کارگر پایین تر از میدان حر با 5 سالن و مجموع ظرفیت 851 صندلی 13آبان ماه همزمان با ولادت حضرت رسول اکرم (ص) افتتاح می شود.

سالن های این پردیس به نام عملیات‌های تاثیرگذار ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع مقدس نامگذاری شده است.

اشتراک گذاری در:

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان