برای جبران لغو جشنواره، کن رویداد سه روزه برگزار می‌کند

متولیان جشنواره کن برای جبران لغو جشنواره امسال، ماه آینده یک رویداد سه روزه برگزار می‌کنند که شرکت در آن برای عموم آزاد است.

برای جبران لغو جشنواره، کن رویداد سه روزه برگزار می‌کند

متولیان جشنواره کن برای جبران لغو جشنواره امسال، ماه آینده یک رویداد سه روزه برگزار می‌کنند که شرکت در آن برای عموم آزاد است.

به گزارش ایرنا به نقل از ورایتی، اگرچه هفتادوسومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کن به دلیل شیوع کرونا لغو شد، متولیان آن در نظر دارند با برگزاری یک رویداد سه روزه از فیلم‌های منتخب جشنواره امسال تجلیل کنند.

به همین منظور از 27 تا 29 اکتبر (6 تا 8 آبان) یک رویداد ویژه با نمایش چهار فیلم از فهرست رسمی فیلم‌های منتخب، سینه فوداسیون و فیلم‌های کوتاه در کاخ جشنواره کن برگزار می‌شود که شرکت در آن برای عموم آزاد است. در این رویداد نخل‌های طلایی به برندگان در بخش‌های سینه فونداسیون و فیلم کوتاه اعطا خواهند شد.

رقابت سینه فونداسیون که در سال 1998 به جشنواره کن اضافه شد، به فیلم‌های کوتاه اختصاص دارد. در این بخش حدود 15 فیلم کوتاه از سراسر جهان که عموما توسط دانشجویان مدرسه‌های فیلم ساخته شده، توسط یک هیات داوران جداگانه انتخاب و سه جایزه به فیلم‌های برگزیده اعطا می‌شود.

رویداد سه روزه جشنواره کن با فیلم موفقیت بزرگ (Un Triomphe) به کارگردانی امانوئل کورکول و بازی کاد مِراد افتتاح می‌شود و با نمایش فیلم دو آلفرد (Les Deux Alfred) به کارگردانی برونو پودالیدس به کار خود پایان می‌دهد.

فیلم مادران حقیقی (Asa Ga Kuru) ساخته نائومی کاواسه کارگردان سرشناس ژاپنی و فیلم آغاز (Beginning) از دائه کلومبگاشویلی کارگردان گرجستانی از دیگر فیلم‌هایی هستند که در این رویداد روی پرده می‌روند.

فرانسه نیز چون دیگر کشورهای اروپایی این روزها با روند تصاعدی ابتلا به کرونا روبه‌روست با این حال جزئیاتی درباره شیوه‌نامه‌های بهداشتی این جشنواره کوچک منتشر نشده است.

جشنواره بین‌المللی فیلم کن یک رویداد معتبر سینمایی است که هر ساله در شهر کن فرانسه برگزار شده و بهترین فیلم‌های سینمای جهان در ژانرهای مختلف را نمایش می‌دهد.

هفتادوچهارمین دوره این جشنواره از 11 تا 22 مه سال 2021 (21 اردیبهشت تا 1 خرداد 1400) برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری در:

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان