معرفی رییس جدید آکادمی سزار

رییس جدید آکادمی جوایز سزار فرانسه، سه شنبه اعلام می‌شود. به گزارش خبرنگار بانی‌فیلم، از فوریه گذشته که مراسم سزار با مسایل گوناگونی از جمله بسیاری از زنان به حضور فیلم رومن پولانسکی روبرو شد، صداهای معترضان حتی به رسانه‌ها هم کشیده شد

معرفی رییس جدید آکادمی سزار

رییس جدید آکادمی جوایز سزار فرانسه، سه شنبه اعلام می‌شود.
به گزارش خبرنگار بانی‌فیلم، از فوریه گذشته که مراسم سزار با مسایل گوناگونی از جمله بسیاری از زنان به حضور فیلم رومن پولانسکی روبرو شد، صداهای معترضان حتی به رسانه‌ها هم کشیده شد.
از همان موقع انتقادهای بسیاری علیه رییس مراسم سزار، آلن تارزیان در گرفت و شکاف بزرگی در این آکادمی سینمایی ایجاد شد. این اعتراض‌ها در نهایت منجر به استعفای اجباری تارزیان رییس آکادمی سزار شد.
بعد از این استعفا، مارگارت منگوز که از تهیه‌کنندگان سینمای فرانسه است به طور موقت به عنوان رییس آکادمی سزار شد.
روز یکشنبه 27 سپتامبر در جلسه‌ای با حضور اعضای مهم ‌شورای رای دهنده، سرانجام رییس جدید این آکادمی انتخاب شد تا تدارکات برای برگزاری چهل و هفتمین دوره مراسم سزار را در ماه فوریه آینده مهیا کند.
برای نخستین بار یک زن رییس آکادمی سزار خواهد شد؛ ورونیک کایلا هفتاد ساله پیش از این رییس مرکز ملی سینما فرانسه بود، او سپس مدیر اجرایی جشنواره کن شد و بعد از آن رییس تلویزیون فرهنگی «آرته».

او در اوایل کار هنری خود در سال 1992 برای شرکت کمپانی «ام کا دو» کار می‌کرد.

ورونیک کایل در موقعی که در کمپانی «ام کا دو» کار می‌کرد، سخت به فیلم‌های ایرانی علاقه نشان می‌داد.

فیلم‌های محسن و سمیرا مخملباف، بهمن قبادی، نیکی کریمی، عباس کیارستمی را برای این کمپانی خریداری کرده بود.

مراسم سزار که معادل اسکار امریکایی‌ها برای فرانسه است از اهمیت ویژه‌ای برای سینمای این کشور برخوردار است. که حرفه‌ای‌های رشته‌های گوناگون بهترین‌ها سینما فرانسه انتخاب می‌کنند.

اشتراک گذاری در:

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان