تسلا از عرضه نسخه بتای سیستم کاملا خودران اتوپایلوت در هفته‌های آتی خبر داد

مدیرعامل تسلا از عرضه نسخه جدید سیستم اتوپایلوت در «۶ تا ۱۰ هفته» آتی خبر داد که رانندگی کاملاً خودران و بدون دخالت راننده را امکان پذیر می‌کند. این نسخه ابتدا در دسترس تعداد محدودی از مشتریان قرار خواهد گرفت و در ادامه به شکل عمومی عرضه می‌شود.

تسلا از عرضه نسخه بتای سیستم کاملا خودران اتوپایلوت در هفته‌های آتی خبر داد

مدیرعامل تسلا از عرضه نسخه جدید سیستم اتوپایلوت در «6 تا 10 هفته» آتی خبر داد که رانندگی کاملاً خودران و بدون دخالت راننده را امکان پذیر می‌کند. این نسخه ابتدا در دسترس تعداد محدودی از مشتریان قرار خواهد گرفت و در ادامه به شکل عمومی عرضه می‌شود.

«ایلان ماسک» مدیرعامل تسلا گفت که این شرکت به زودی نسخه بتای سیستم «کاملاً خودران» اتوپایلوت را عرضه می‌کند. او در مورد پیشرفت این نسخه گفت: «برای مردم واقعاً مشکل است تا پیشرفت اتوپایلوت را حس کنند. من با جدیدترین نسخه اتوپایلوت یعنی نسخه آلفا رانندگی می‌کنم، بنابراین با اطمینان می‌گویم که بهتر شده است. برای مثال من حین سفر از خانه تا محل کار هیچ دخالتی در رانندگی نمی‌کنم.»

ماسک در ادامه توضیح داد که مهندسان تسلا اخیراً بخش های اصلی سیستم اتوپایلوت از جمله سیستم بینایی و تحلیل اطراف را به شکل اساسی بازسازی کردند.

خودروهای تسلا در حال حاضر از اتوپایلوت سطح دو استفاده می‌کنند. به عبارت دیگر این نسخه با کنترل فرمان، سرعت و ترمزگیری، رانندگی «نیمه خودران» را امکان پذیر می‌کند، ولی در مواقع اورژانسی قابلیت واکنش سریع را ندارد، بنابراین راننده باید همیشه آماده واکنش سریع باشد در غیر این صورت امکان تصادف وجود خواهد داشت.

ماسک در ادامه گفت: «ما مجبور شدیم تقریباً تمام نرم افزار اتوپایلوت را از نو توسعه دهیم. این سیستم حالا محیط اطراف را به کمک فیلمبرداری سه بعدی تجزیه و تحلیل می‌کند که بسیار با نسخه قبلی که از تصاویر دو بعدی جداگانه استفاده می‌کرد فرق کرده است. پیچیدگی شبکه عصبی و منطق کلی خودرو در این نسخه به طور قابل توجهی بهبود پیدا کرده است.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان