مشروح جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت؛

رزم حسینی به خیابان سمیه رفت

اقتصاد نیوز : بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت در صحن علنی مجلس برگزارشد و بعد از اظهارات موافقان و مخالفان و رزم حسینی در نهایت مجلس به وزیر پیشنهادی رأی اعتماد داد.

رزم حسینی به خیابان سمیه رفت

به گزارش اقتصادنیوز،  سی و یکمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی از ساعت 8 و 15 دقیقه امروز به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد. بر اساس دستورکار پیش بینی شده وکلای ملت صلاحیت علیرضا رزم حسینی را در راستای اجرای ماده 204 آیین نامه داخلی مجلس، برای احراز سمت وزارت «صنعت، معدن و تجارت» بررسی کردند و در نهایت به وزیر پیشنهادی رأی اعتماد دادند.

>>>> بیشتر بخوانید؛ رزم حسینی وزیر صمت شد

مشروح جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت

نمایندگان مجلس بعد از سخنان سردار سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه وارد دستور کار مهم امروز یعنی بررسی صلاحیت رزم حسینی، وزیر پیشنهادی وزارت صمت شدند.

در جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی رئیس جمهور به دلیل مخالف ستاد ملی مقابله با کرونا حضور ندارد اما جهانگیری با جمعی دیگر از وزرا در صحن علنی حضور دارند.

روح الله متفکر آزاد عضو هیئت رئیسه مجلس در جلسه علنی امروز و در جریان بررسی صلاحیت علیرضا رزم حسینی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مطابق با آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، رئیس جمهور یک ساعت فرصت دارد تا از وزیر پیشنهادی خود در مجلس دفاع کند.

وی افزود: با توجه به عدم حضور رئیس جمهور در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، لاجرم از اجرای این بخش عبور می کنیم و نمایندگان مخالف و موافق باید نظرات خود را درباره وزیر پیشنهادی صمت مطرح کنند.

کمیسیون صنایع صلاحیت رزم حسینی را تأیید کرد

در ابتدای جلسه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صمت، حجت‌الله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن، در جلسه علنی امروز سه‌شنبه و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت به ارائه گزارشی از جلسات کمیسیون صنایع و معادن و جمع‌بندی انجام شده پرداخت.

وی توضیح داد: درباره مدرک تحصیلی طی نامه‌ای از وزارت علوم استعلام صورت گرفت. ایشان مدرک تحصیلی در مقطع کارشناسی را در سوابق خود ارائه کرده که طبق استعلام صورت گرفته این مدرک مورد تأیید است.

وی افزود: براساس بررسی‌های صورت گرفته در کمیسیون صنایع برنامه‌های ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت صمت با اسناد بالادستی 38 درصد تطبیق دارد و منطبق است و 50 درصد موارد همسو با قوانین است و 9 درصد به احکام برنامه توجه نشده است.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن گفت که بعد از برگزاری جلسات متعدد و طرح سوالات در ابعاد شخصی و فنی و مدیریتی و استماع دیدگاه‌ها نتیجه آن شد که صلاحیت ایشان برای تصدی وزارت صمت مورد تأیید قرار گرفت. البته ایشان باید نکاتی را در دوران وزارت خود مد نظر قرار دهد.

فیروزی با اشاره به وضعیت صنعت و معدن و تأثیر پیشرفت آن در تولید ناخالص ملی و اشتغالزایی گفت:‌  لازم است اقداماتی برای بهبود وضعیت کسب و کار، تأمین کالاها و توزیع عادلانه آن و بهبود وضعیت معیشتی مردم صورت گیرد. نوسان قیمت کالاها آسیب‌زا بوده و باید فکری برای آن کرد.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت صنایع و ارتقای آن گفت:‌ لازم است شبکه توزیع کالاها اصلاح شده و سامان یابد. همچنین از ظرفیت جوانان و نخبگان بهره گرفته و با فساد هم مبارزه شود.

وی در پایان بر لزوم استفاده از ظرفیت بورس کالا و هدایت نقدینگی اشاره و اظهار کرد: باید وزارت صمت در راستای بهبود محیط کسب و کار و ارتقای وضعیت تولیدکنندگان و صادرکنندگان برنامه‌ریزی داشته و توزیع کالاها شفاف شده و همچنین در راستای ارتقای جهش تولید حرکت کند.

رزم حسینی که 2 دهه در کانادا زندگی کرده نمی‌تواند دم از مردمداری و نظام بزند

اردشیر مطهری نماینده گرمسار در مخالفت با رزم‌حسینی گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزرات صمت اظهار داشت: مجلس انقلابی که مقام معظم رهبری در باره این دوره فرمودند صفتی نیست که به هر دوره از مجلس داده باشند بلکه این صفت مسئولیت ما را در قبال حاکمیت و مردم دو چندان کرده است.

بنا به گزارش فارس، وی افزود:‌امروز وزیر پیشنهادی صمت توسط رئیس‌جمهوری که خودش را مخفی کرده و به هیچ وجه در انظار عمومی حاضر نمی‌شود و حتی برای دومین بار در مجلس یازدهم برای تعیین تکلیف وزارت صمت که وزیر پیشنهادی خودش است حضور پیدا نمی‌کند که جای تاسف دارد. 

نماینده گرمسار در مجلس گفت: مردم امروز در کوچه و خیابان می‌گویند خدا روحانی را لعنت کند؛ مردم دیگر به روحانی سر سوزنی اعتماد ندارد چه برسد به وزیر پیشنهادی او که در دو دهه خارج از کشور بوده است.

ZVuzXujv269L

مطهری گفت:‌ برخی افراد پشت پرده انتصاب رزم‌حسینی در جایگاه وزیر صمت هستند که اگر من بخواهم آن را بیان کنم تعجب می‌کنید. این در حالی است که ملاقات‌هایی از سوی افراد فاسد کنار رزم‌حسینی با برخی مسئولین و نمایندگان مجلس که به تعداد انگشتان است صورت گرفته که جای تعجب دارد.

وی افزود:‌آقای رزم‌حسینی شما چگونه می‌خواهید مسئولیت بگیرید در حالی که ادعا کرده‌اید که محل زندگی‌تان در کانادا بوده و حتی دو دهه در کانادا بوده‌اید و خانواده‌تان در این کشور زندگی می‌کنند؛ شما چرا به ایران آمده و دم از نظام و مردم می‌زنید؟ 

همچنین بنا به گزارش مهر، مطهری تصریح کرد: رزم حسینی باید ارتباط خود با برخی از افراد فاسد را شفاف سازی کند و بنده معتقدم افرادی تعمداً بحث دو تابعیتی بودن وزیر پیشنهادی صمت را منتشر کردند تا افکار نمایندگان از فسادهای اقتصادی رزم حسینی غافل شود. 

نماینده مردم گرمسار گفت: سوال دیگر این است که چرا خانواده رزم حسینی در کانادا هستند و خود او در ایران است؟ یکی دیگر از مطالب این است که رزم حسینی چقدر حقوق گرفته است که می تواند با خانواده اش به کانادا برود. ما حتی به شاه عبدالعظیم هم نمی توانیم برویم.

وی افزود: رزم حسینی باید درباره اتهام فساد اقتصادی شفاف سازی کند و برخلاف دروغ هایی که این روزها گفته، وی اوایل دهه 80 با مافیای معدن کرمان شراکت داشته و مدارک آن هم موجود است. وی به همراه برادران خود شرکت های تو در توی معدنی را تشکیل داده است و باید در این زمینه پاسخگو باشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه نهادهای امنیتی باید رصد کنند که رزم حسینی چه شرکت هایی را به همراه اطرافیان خود راه اندازی کرده است،اظهار داشت: وی در برهه ای واردات ماشین سنگین داشته است و کسی که به واردات چشم دوخته چگونه می تواند مشکلات وزارت صمت را در مدت باقیمانده از عمر دولت حل کند.

مطهری با بیان اینکه بنده به روح برادر شهیدم قسم می خورم که از دیروز لیدر «رزم حسینی» 6 بار با بنده صحبت کرد پیشنهاد داد تا صحن مجلس علیه او صحبت نکنم، گفت: سوال پیش می آید که آیا وزارت صمت در این 7 سال گره ای از مشکلات مردم باز کرده است که انتظار دارید رزم حسینی با این مفاسد، گره مردم را بگشاید؟

نوش‌آبادی: با حمایت از رزم‌حسینی وزارت صنعت را نجات دهیم

حسین نوش آبادی نماینده مردم پیشوا در مجلس شورای اسلامی نیز در موافقت با وزیر پیشنهادی صمت، با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: می‌خواهیم درباره  مدیریت وزارت خانه‌ای تصمیم بگیریم که بخش مهمی از مشکلات کشور در حوزه آن قرار دارد و مدیریت بر آن مسئولیت مهمترین بخش‌های حیاتی کشور را عهده دار می‌باشد.

بنا به گزارش ایسنا، وی افزود: وضعیت آشفته بازار، نابسامانی حوزه تجارت، معضلات حوزه صنعت و معدن، شرایط نگران کننده تولید و بی توجهی به اقتصاد مقاومتی در این مدت نیازمند وزیری توانمند و صالح است که مدیریت بازار و معیشت مردم، عدالت در توزیع کالاهای اساسی با ایجاد شبکه توزیع مناسب و شکستن انحصار، فعال سازی سامانه نظارت بر کالاها، مبارزه با ویژه خواران، اصلاح ساختار تنظیم بازار، ایجاد توازن در عرضه  و تقاضا، احیای واحدهای صنعتی و تولیدی، حل مشکل واحدهای بحران زده و تامین مواد اولیه آنها با توجه به توان داخلی را سرلوحه کار قرار دهد.

PxOvJFSypzD6

این عضو کمیسیون امنیت ملی  و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: توجه به صادرات  و استفاده از ظرفیت داخلی و تلاش در جهت بومی سازی، ارتقای صنعت قطعه سازی، ساماندهی بازار خودرو، احیای معادن کوچک، فعال کردن دیپلماسی تجاری، توجه به بازارهای مشترک بین المللی  با در نظر گرفتن سیاست‌های تنظیم بازار، توسعه صادرات و مبادلات مرزی، گسترش تجارت الکترونیک، جلوگیری از فساد اداری در زیر مجموعه وزارت خانه، حذف رانت خواری، فروش مجوز و حذف امضاهای طلایی، استفاده از نیروهای متخصص و جوان باید اولویت‌ برنامه‌های وزیر محترم باشد.

نوش آبادی تصریح کرد:  اینجانب در بررسی‌هایی که داشتم و براساس نظر مثبت کمیسیون مربوطه و همچنین نظر مثبت بسیاری از شخصیت‌ها و کارشناسان و با توجه به تجارب ارزنده آقای رزم حسینی و  با توجه به فعالیت ایشان در بخش‌های مختلف اجرایی و اقتصادی و نقش وی در حوزه‌های دفاعی و عملیاتی و همچنین نقش ایشان در قائم مقامی در معیت سردار شهید قاسم سلیمانی در لشکر ثارالله در دفاع مقدس و با توجه به داشتن برنامه‌های مناسب برای برون رفت وزارت صنعت از مشکلات کنونی به ایشان رای اعتماد می‌دهم.

وی در پایان اضافه کرد: از نمایندگان می‌خواهم با حمایت از آقای رزم حسینی  وزارت خانه را از این وضع نجات دهند. مخالفین نیز با حفظ حرمت و اخلاق اسلامی از اظهارنظرهایی که موجب وهن مجلس می‌شود پرهیز کنند و با رعایت عدالت و تقوا صلاحیت  وزیر پیشنهادی را مورد بررسی قرار دهند. مخالفان وزیر پیشنهادی: رزم حسینی وام چند میلیون یورویی گرفته است/موافقان:

رزم حسینی برای یک شرکت صوری وام‌های چند میلیون یورویی گرفته است

محمدحسین فرهنگی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت، گفت: هیچ ایرادی به رزم‌حسینی درباره حضورش در جبهه وارد نیست اما تقاضای بنده از موافقان وی آن است که لطفاً از نام سردار سلیمانی در این زمینه استفاده نکنند.

وی افزود: سوال ما از رزم‌حسینی آن است که چرا از کشور خارج شده و طی سالیان متوالی، کار واردات را انجام داده است؟ درواقع کار وی وارد کردن دستگاه‌های دست‌دوم به کشور بوده و از این جهت لطمه‌های زیادی به کشور زده است.

بنابر گزارش مهر، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی افزود: رزم‌حسینی تنها سابقه خود را بیزینس بودن مطرح کرده که دیدیم چه آسیب‌هایی را به تولید کشور زده اما وی سابقه‌ای در بخش‌های صنعت، معدن و تجارت ندارد.

فرهنگی تأکید کرد: رزم‌حسینی مهارت‌هایی که مربوط به مدیران عالی است، ندارد.  هر آنچه از او دیدیم در حد یک مدیر میانی یا استاندار است و وی صلاحیت پذیرش وزارت صمت را ندارد.

وی متذکر شد: زمانی که درباره خرید تضمینی یا ذخایر استراتژیک از رزم‌حسینی سوال می‌شود، وی راهکار روشنی ارائه نمی‌کند و قطعاً نمی‌تواند تحولی را در این وزارتخانه ایجاد کند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: رزم‌حسینی فعالیت‌های مشکوک زیادی در زمینه اقتصادی دارد به گونه‌ای که برای یک شرکت صوری وام‌های چند میلیون یورویی و دهها میلیاردی گرفته و سپس این شرکت‌های صوری را با قیمتی گزاف به یک شرکت دولتی فروخته است.

فرهنگی با بیان اینکه ما در سوابق رزم‌حسینی اقدامات قابل توجهی را مشاهده نکردیم، گفت: تمام سوابق وی مربوط به واردات به کشور بوده، عملاً وی تولید داخلی را به خاک سیاه کشانده و با این شرایط جای تأسف دارد که رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفته است که اگر ما چوب را هم به مجلس معرفی کنیم، باید تائید کنند درحالی‌که این‌چنین نیست و نمایندگان حق رأی دارند.

در مخالفت یا موافقت با وزیر پیشنهادی حجت شرعی داشته باشیم

 محمود عباس زاده مشکینی نماینده مردم مشکین شهر در موافقت با وزیر پیشنهادی صنعت گفت: ملت به این مجلس امید بسته است، این مجلس از دعای خیر و نظر مثبت مقام معظم رهبری برخوردار است و عنوان مجلس انقلابی گرفته است. ما به نمایندگی از مردم موظف هستیم موضع و رای خود را با موضع افرادی که به ما نیابت داده‌اند منطبق کنیم، ما باید براساس منافع مردم و منافع کشور برای رای مثبت یا منفی خود حجت شرعی داشته باشیم.

نماینده مردم مشکین شهر گفت: در خصوص آقای رزم حسینی و مطالبی که در فضای مجازی در خصوص ایشان گفته می‌شود باید بگویم اگر این مطالب حقیقت داشته باشد نشانگر آن است که  کشور دچار آنارشیسم شده است. اگر حقیقت داشته باشد دیوان محاسبات، وزارت اطلاعات و کمیسیون اصل نود کجا هستند؟ مگر این مطالب در خصوص من و شما در فضای مجازی گفته نمی‌شود؟ این صحبت‌ها در خصوص من هم  در این فضا مطرح است.

وی در پایان گفت: آقای رزم حسینی ما به یک شرط به شما رای  می‌دهیم که در مقابل مافیاها ایستادگی کنید.

 تحصیلات رزم حسینی در حد لیسانس است

همچنین مهرداد ویس کرمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با وزیر پیشنهادی صمت اظهارداشت: رزم حسینی برنامه‌ای برای احیای بخش معدن ندارد و بحث صنعت، معدن و تجارت یک علم پیچیده و پیشرفته است اما تحصیلات رزم حسینی در حد لیسانس است و برای کشوری با این همه تحصیلکرده برازنده نیست که فردی با این تحصیلات وزیر صمت شود.

وی بیان کرد: رزم حسینی به بخش خصوصی و واردات ماشین سنگین دلبستگی دارد و با این شرایط سوال ما این است که آیا وی می‌تواند با واردات بی رویه مقابله کند.

بنابر آنچه مهر نوشته است، نماینده مردم خرم آباد در مجلس تصریح کرد: عدم تجربه کاری رزم حسینی در بخش‌های دولتی ما را نسبت به کشیده شدن امکانات به نقاط معناداری از کشور نگران می‌کند و وی باید بداند که همه ایران در یک یا چند استان خلاصه نمی‌شود.

ویس کرمی تصریح کرد: آقای رزم حسینی آیا صحت دارد که دختر شما در هیئت مدیره برخی از شرکت‌های اقماری فعال و شهروند کانادا است؟

وی افزود: عدم حضور رئیس جمهور را حمل بر شرمندگی از مردم و مجلس می‌دانیم و کسانی که مجلس را به کوتاه آمدن در مقابل شرکت‌های خودروساز متهم می‌کنند، این مجلس را نشناخته اند.

دوتابعیتی بودن رزم حسینی احراز نشده است

 احسان ارکانی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت علیرضا رزم‌حسینی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: آقای رزم‌حسینی کارشناس، آزاده، مستقل، غیرسیاسی و دارای روحیه جهادی و نگاه توسعه‌گراست. او منتقد بروکراسی و سیاست‌های غلط اقتصادی دولت است؛ مدیر کاربلدی که پشت میزنشین نیست و وارد میدان عمل می‌شود.

بنابر گزارش ایسنا، وی ادامه داد: رزم‌حسینی معاون قائم مقام حاج قاسم بوده او زمانی در ستاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس حضور داشت و کارنامه درخشانی در استانداری خراسان رضوی و کرمان از خود به جای گذاشت. او را ضعیف می‌خوانید؛ وقتی که در این جاها فعالیت می‌کرد او را ضعیف می‌خواندید؟

این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره دو تابعیتی بودن رزم‌حسینی گفت: می‌گویند آقای رزم‌حسینی دوتابعیتی است اگر سند دارید منتشر کنید. از آقای ذوالنور رییس کمیسیون امنیت ملی در این باره سوال کردم که پاسخ داد این موضوع در هیات تحقیق و تفحص از مدیران دوتابیعتی احراز نشد. آقای کریمی قدوسی عضو دیگر کمیسیون امنیت ملی هم این موضوع را تایید کرد؛ پس اگر ادعای انقلابی‌گری دارید بدانید فرد انقلابی از دروغ و تهمت و زیرسوال بردن آبرو و حیثیت افراد بیزار است چه برسد به این‌که تهمت‌هایی علیه جانباز خیبر و جانشین حاج قاسم سلیمانی زده شود.

ارکانی ادامه داد:  برخی می‌گویند چون رییس جمهور به جلسه رای اعتماد نیامده و به مجلس توهین شده به رزم‌حسینی رای ندهید؛ اول این‌که شأن و حیثیت مجلس را خود ما حفظ می‌کنیم. تا وقتی از ابزار نظارتی استفاده نشود همین وضعیت ادامه پیدا می‌کند. همچنین رای ندادن به رزم‌حسینی به معنای تنبیه رییس جمهور نیست بلکه تنبیه مردم است و بازار بیشتر از قبل رها می‌شود. حداقل در این ماه‌های باقی‌مانده تکلیف وزارت صنعت، معدن و تجارت را مشخص کنیم.

نماینده نیشابور در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که سردار حاج قاسم سلیمانی، رزم‌حسینی را به لقب شهید زنده و خط‌شکن معرفی کرده افزود: آیت‌الله علم‌الهدی نماینده فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد ایشان را تایید کرد. او گفت که وقتی حاج قاسم در زمان استانداری رزم‌حسینی پیش ایشان آمده و گفته که رزم‌حسینی هدیه‌ای من به شماست او استاندار عادی و معمولی نیست که در فرهنگ دفاع مقدس زاده شده است.

وی در پایان از نمایندگان خواست که بدون توجه به شایعات به رزم‌حسینی رای دهند.

مبارزه با فساد هزینه دارد

علیرضا رزم حسینی وزیر پیشنهادی صمت در صحن علنی مجلس از برنامه های پیشنهادی خود دفاع کرد.

وی با تاکید بر اینکه دو برنامه به نمایندگان ارائه شده است، گفت: تامین کالاهای اساسی و سفره مردم از مهمترین‌هاست چرا که امروز شرمنده مردم هستیم که سفره‌هایشان خالی و خالی تر شده است.

بنابر گزارش خبرآنلاین، وی گفت:این مردم وفاداری کردند و پای نظام جمهوری اسلامی ایران ایستادند و یکی از برنامه ها تامین کالاهای اساسی و تنظیم بازار همراه با نظارت و کنترل با همکاری اصناف و بازاریان است . ما با مشارکت آنها جهت تنظیم و نظات و کنترل بازار اقدام می کنیم و اصلاح سیاست های تنظیم بازار و ایجاد شبکه کارامد توزیع کالا و حذف واسطه ها نیز از برنامه های ماست .

 او گفت: برنامه من ایجاد فضای شیشه‌ای در وزارت صمت است و البته مبارزه با فساد هزینه دارد و همین حالا تخریب‌ها آغاز شده است.

وزیر پیشنهادی صمت تاکید کرد: مبارزه با قاچاق و پرهیز از ایجاد التهاب در بازار نیز برنامه ماست و در حوزه صنعت نیز استفاده از ظرفیت خالی شهرک های صنعتی در دستور کار ماست. برنامه ای که دنبال می کنیم این است که کارخانه‌های کم ظرفیت را فعال کنیم.

XtwBDzP2efir

 وی گفت: گلایه اغلب نمایندگان تعطیلی واحدهای صنعتی در شهرک های صنعتی بود ، در حالی که احیای این واحدها در کنار کامل کردن زنجیره فولاد و توزیع عادلانه بر اساس مزیت های منطقه ای پیگیری می‌شود.

 وی به گرانی فولاد اشاره کرد و گفت: طرحی در این خصوص آماده شده و اگر اتفاق نظر داشتید اجرایی می شود . وی موضوع خودرو را مهم دانست و گفت: ما در خودرو رقابت پذیری نداریم و هزینه سربار خودرو بالاست و عدم ساخت داخلی قطعات در کشور نیز سبب شده است واردات با ارز آزاد گران تمام شود . کمیسیون صنایع گفتند طرحی دارند در این خصوص که انشاالله اجرایی می شود .

 او به بخش معادن اشاره کرد و گفت: باید مطالعات تکمیلی در حوزه اکتشاف صورت گیرد و فراهم کردن فرصت ها و احیای معادن کوچک و آزادسازی معادن حبس شده نیز از برنامه هاست . ما درخصوص تامین مواد اولیه شرکت‌های الومینیوم اقداماتی داریم . روان سازی و حذف فرایندها و تهاتر کالا نیز در دولت مصوب شده است و در حال انجام است .به این ترتیب واردات کالاهای ضروری در قبال صادرات از برنامه هاست .

 به گفته وی منع واردات کالاهای صروری نیز در دستور کار قرار دارد و توسعه صادرات به کشورای همسایه نیز پیگیری می‌شود. ما می‌توانیم بسیاری از کالاهایی که در داخل برای تامین آن مشکل داریم از کشورهای همسایه تامین کنیم.

 وی قسم خورد در هیچ شرکت خصوصی سهامدار نیست .

 

 

این مطلب برایم مفید است
18 نفر این پست را پسندیده اند
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان