استارتاپ چینی Xpeng از طرح اولیه خودروی پرنده رونمایی کرد

استارتاپ چینی Xpeng که علی‌بابا حامی آن است در نمایشگاه بین المللی خودرو پکن ۲۰۲۰ از طرح اولیه اتومبیل پرنده تمام الکتریک رونمایی کرد.

استارتاپ چینی Xpeng از طرح اولیه خودروی پرنده رونمایی کرد

استارتاپ چینی Xpeng که علی‌بابا حامی آن است در نمایشگاه بین المللی خودرو پکن 2020 از طرح اولیه اتومبیل پرنده تمام الکتریک رونمایی کرد.

خودروی مورد بحث از هشت پروانه برخوردار بوده و بیشتر یک پهپاد را در ذهن تداعی می‌کند تا خودرو. نمونه اولیه این محصول توسط شرکت Xpeng Heitech توسعه داده شده که مالکیت عمده آن در اختیار Xpeng و مدیرعامل آن He Xiaopeng است.

Xpeng می‌گوید این خودروی پرنده توانایی حمل نهایت دو سرنشین را داشته و برای پرواز در ارتفاع پایین (بین 5 تا 2 متر) طراحی شده است. سازنده می‌گوید این پروژه در حال حاضر در فاز کانسپت قرار داشته و پیش از سرمایه گذاری جدی برای تولید نسخه نهایی وضعیت بازار خودروهای پرنده را ارزیابی خواهد کرد.

«Brian Gu»، رییس Xpeng روز شنبه در حاشیه نمایشگاه خودروی پکن در گفتگو با خبرگزاری CNBC گفت: «این خودرو یک پروژه آزمایشی طولانی مدت در‌ بخش تحقیق و توسعه است تا به ما کمک کند با دید وسیع تری به مقوله حمل و نقل بنگریم. ما فکر می‌کنیم در آینده نه تنها خودروهای برقی از قابلیت‌های رانندگی خودران بهره‌مند خواهند بود، بلکه به کمک فناوری‌های دیگر قابلیت اتصال به دیوایس‌های مختلف را داشته و یک اکوسیستم چند بعدی را که به نظر ما بسیار هیجان انگیز است ایجاد می‌کنند. به همین دلیل در حال بررسی این فضا و آزمایش آن هستیم.»

وجود قوانین سفت و سخت یکی از موانع اصلی بر سر راه ساخت پهپادهای سرنشین دار و اتومبیل‌های پرنده اعلام شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان