قیمت دلار اصلاح خورد

حباب سکه با چه دلاری صفر می‌شود؟

اقتصادنیوز: امروز دلار تلاش کرد که مرز ۲۹ هزار تومانی را از دست ندهد، ولی سکه بیشتر رو به سوی قیمت های بالاتر داشت و در نهایت هم موفق شد به راحتی از سد مقاومتی ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی عبور کند.

حباب سکه با چه دلاری صفر می‌شود؟

به گزارش اقتصادنیوز سرنوشت نهایی سکه و دلار در روز سه شنبه به گونه‌ای بود که می توان از تغییر موقعیت معامله گران در بازارها صحبت کرد، چرا که میزان خریدها در بازار سکه بسیار بالا رفته بود و هم زمان در بازار ارز، گروهی در پی آن بودند که از خریدهای پیشین خود کسب سود کنند. آن ها در نزدیکی محدوده 29 هزار و 500 تومانی اقدام به فروش بخشی از خریدهای گذشته کردند. در صورتی که کانال 29 هزار تومانی شکسته می شد، این فروش ها افزایش هم می یافت. با این حال، دسته ای از معامله گران با اهرم انتظاری درهم توانستند قیمت دلار را از کف قیمتی روزانه بالا بیاورند. در واقع پس از اینکه دلار به مرز 29 هزار تومانی برخورد کرد، خریدها در بازار ارز بیشتر شد، خصوصا آنکه درهم هم توانسته بود کف 7 هزار و 950 تومانی را حفظ کند و در ادامه هم ارز کشور همسایه به سرعت به بالای مرز 8 هزار تومانی بازگشت.

در روزی که تلاش معامله گران دلار بیشتر برای حفاظت از کف کانال بود، سکه توانست تا نزدیکی 13 میلیون و 700 هزار تومان رشد کند. مهم ترین عاملی که باعث شد هراس سکه بازان از قرار گرفتن در موقعیت خرید کمتر شود، افزایش بهای اونس طلا در بازارهای جهانی بود. طلای جهانی تا ساعت 4 بعدازظهر حتی به نزدیکی محدوده هزار و 890 دلار رسیده بود. در صورتی که طلای جهانی از مرز هزار و 900 دلار عبور کند، رفتار هیجانی در بازار سکه می تواند بیشتر هم شود. علی رغم پرواز 270 هزار تومانی سکه امامی در روز سه شنبه، حباب این فلز گرانبها، آن چندان افزایش نیافت و در حوالی همان 500 هزار تومان باقی ماند. ارزش ذاتی سکه امروز در حدود 13 میلیون و 100 هزار تومان بود. در صورتی که دلار در همین حد قیمتی باقی بماند و طلای جهانی به محدوده هزار و 970 دلاری برود، حباب سکه تقریبا از میان خواهد رفت. در غیر این صورت برای از بین رفتن حباب، نیاز است که دلار بالای 30 هزار تومان نوسان کند.

دلار از سقف جدول بازدهی افتاد

در چهارمین روز هفته، دلار دیگر بر صدر جدول بازدهی قرار نگرفت و تنها وضعیت بهتری نسبت به شاخص کل بورس داشت که این روزها مداوم در مدار منفی حرکت می کند. امروز سکه بالای 2 درصد رشد کرد و در صدر جدول بازدهی قرار گرفت. پرواز قیمتی سکه می تواند یک بار دیگر منجر به ورود خریداران جدید به بازار شود. در این میان، گرم طلا هم حدود 2 درصد افزایش یافت. شاخص کل بورس هم1.5 درصد افت کرد و در انتهای جدول بازدهی قرار گرفت.

این مطلب برایم مفید است
72 نفر این پست را پسندیده اند
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان