روند ۵۰ روزه طلا برای تحلیل‌گران چه پیامی دارد؟

ناکامی مجدد طلا برای تصرف کانال ۱۹۰۰ دلاری+جدول

اقتصادنیوز : با باز شدن بازار جهانی در روز دوشنبه اونس طلا بار‌ها تلاش کرده است که به حد ۱۸۹۰ دلار برای تسخیر کانال ۱۹۰۰ نزدیک شود اما از انجام آن ناتوان مانده است.

ناکامی مجدد طلا برای تصرف کانال 1900 دلاری+جدول

به گزارش اقتصادنیوز، در ساعت 3 بعد‌از ظهر امروز سه‌شنبه قیمت لحظه‌ای اونس طلا بر روی 1881 قرار دارد.  با وجود افزایش بیش از 20 دلاردر دو روز گذشته قیمت اونس تا هنگامی که نتواند به کانال1900 دلار برسد نمی‌تواند روند افزایشی خود را تثبیت کند. بالاترین قیمت لحظه‌ای اونس امروز 1889 دلار و پایین ترین قیمت لحظه‌ای آن 1975 دلار بوده است. تحلیلگران فنی برای ساعات آینده توصیه به خرید دارند و برای روز آینده توصیه به فروش.

تحلیل‌های فنی

نوسانات طلا در این دو روز برای بسیاری از تحلیل‌گران یادآور نوسانات ماه گذشته پس از سقوط به کانال 1900 دلار است. ماه گذشته پس از تکرار نوسان بسیار و طولانی مدت، طلا در تسخیر کانال 2000 دلار ناموفق بود و در نهایت به کانال 1800  دلاری رسید.  اگرچه برخی تحلیل‌گران سقوط قیمت طلا و عدم موفقیت آن در بازگشت به کانال قبلی را سیگنالی منفی برای طلا می‌بینند؛ مجله فوربز با در نظر گرفتن میانگین قیمت طلا در طولانی مدتی تحلیلی صعودی برای طلا ارائه می‌دهد.

نمودار طلا

چشم‌انداز روند طلا بر معیار روند 50 و 200 روزه

هفته گذشته طلا بدترین هفته خود از اسفند ماه را تجربه کرد. این فلز گرانبها همچنین حدود 4.6 درصد نسبت به جمعه گذشته سقوط کرد. این در حالی بود که شاخص دلار به دلیل افزایش در برار یورو،به بالاترین میزان خود در دو ماه گذشته رسیده بود. قیمت هر اونس در روز چهارشنبه هفته گذشته برای اولین بار از  2 مردادماه سال جاری به زیر 1900 دلاررسید. اکنون قیمت اونس طلا حدود 10 درصد از بالاترین قیمت ثبت شده 2075 دلار پایین آمده است.

سقوط قیمت جهانی طلا بسیاری از تحلیل‌گران را در برابر این پرسش قرارداده است که: آیا اکنون شاهد پایان دوران درخشش طلا هستیم؟

در جواب این سوال سایت مجله فوربز مقاله‌ای را تحت عنوان: طبق «دی‌ان‌ای نوسانات» اطلاح قیمت طلا طبیعی و سالم است منتشر کرد.

فوربز روند روزانه قیمت طلا را با میانگین 50 و 200 روزه آن مقایسه می‌کنند و با نمودار‌ نشان می‌دهد انحراف از معیار قیمت طلا که شامل سقوط اخیر اونس می‌شود در دید کلی 50 روزه بسیار اندک بوده است. با مقایسه روند روزانه با  روند 50 روزه، نمودار‌ فوربز نشان  می‌دهد که اکنون طلا بیش‌ از حد به فروش رفته است و در نتیجه چشم‌اندازه مثبتی را برای طلا در هفته‌ها و ماه‌های گذشته پیش‌بینی می‌کند. آخرین بار این فلز گرانبها در اسفند ماه  فروش بیش از حد را تجربه کرد. در آن روز طلا نه تنها از میانگین متحرک 50 روزه بلکه از میانگین 200 روزه نیز گذشت. پس از سقوط قیمتی اسفند ماه در مدتی کمتر از پنج ماه طلا شاهد رشدی 40 درصدی شد، در نهایت به اونس 2000 دلاری رسید.

نمودار طلا

این مطلب برایم مفید است
7 نفر این پست را پسندیده اند
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان