قیمت سکه و طلا امروز سه شنبه ۸ مهرماه ۹۹/ نبض قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها

بازار طلا و سکه این روزها از یک سو با افزایش نرخ ارز همراه شده است و از سوی دیگر نگاهی به نوسان نرخ جهانی طلا دارد.

قیمت سکه و طلا امروز سه شنبه 8 مهرماه 99/ نبض قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها

بازار طلا و سکه این روزها از یک سو با افزایش نرخ ارز همراه شده است و از سوی دیگر نگاهی به نوسان نرخ جهانی طلا دارد.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ بر این اساس در معاملات امروز (سه شنبه هشتم مهرماه 99) بازار طلا و سکه تهران بر اساس اطلاعات اتحادیه طلا و سکه این استان؛ هر قطعه سکه تمام طرح قدیم امروز به رقم 13 میلیون و 400 هزار تومان رسید.

همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) 13 میلیون و 900 هزار تومان قیمت گذاری شد و هر نیم سکه 7 میلیون و 700 هزار تومان و هر ربع سکه نیز 4 میلیون و 850 هزار تومان ارزشگذاری شده است.

هر سکه یک گرمی نیز به رقم 2 میلیون و 300 هزار تومان رسیده است.

نبض قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها

قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر عقب نشینی دلار از اوج دو ماهه خود و انتظار سرمایه گذاران برای نخستین مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا اندکی افزایش یافت.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، به 1883 دلار و 51 سنت رسید. قیمتها روز گذشته 1.1 درصد صعود کرده بودند که بزرگترین افزایش یک روزه از اواخر اوت بود.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.3 درصد افزایش، به 1888 دلار و 40 سنت رسید.

شاخص دلار در معاملات روز جاری کاهشی ظاهر شد و از رکورد 94.745 واحدی که در هفته گذشته به ثبت رسانده بود، فاصله گرفت. دلار ضعیفتر معاملات طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر می کند.

هووی لی، اقتصاددان بانک OCBC سنگاپور با اشاره به چشم انداز تصویب بسته کمک مالی بیشتر در آمریکا، اظهار کرد: افت دلار به طلا کمک کرد و همبستگی میان این دو بازار قوی مانده است. اگر این بسته کمک مالی پیش از انتخابات نوامبر تصویب شود، به ریسک پذیری سرمایه گذاران کمک خواهد کرد و قیمت طلا ممکن است تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار و بالا رفتن انتظارات تورمی، بالاتر رود.

نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد نمایندگان دموکرات لایحه کمک مالی 2.2 تریلیون دلاری را رونمایی کردند اما مشخص نکرد این پیشنهاد چه زمانی به رای گذاشته خواهد شد.

طلا که در شرایط بی ثباتی اقتصادی و سیاسی به پناهگاه مطمئن سرمایه تبدیل می شود تحت تاثیر تدابیر محرک مالی کم سابقه دولتها و بانکهای مرکزی سراسر جهان برای مقابله با تبعات اقتصادی شیوع ویروس کرونا، از ابتدای سال 2020 تاکنون بیش از 20 درصد رشد قیمت داشته است.

بر اساس گزارش رویترز، تنها پنج هفته به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سوم نوامبر باقی مانده و در آستانه نخستین مناظره میان دونالد ترامپ و جو بایدن، کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا بازارها محتاط شده اند.

به گزارش ایسنا، در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.2 درصد کاهش، 23 دلار و 66 سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، 879 دلار و 94 سنت بود. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.4 درصد افزایش، به 2263 دلار و 23 سنت رسید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان