توییت عجیب احمدی نژاد به آنجلینا جولی؛ برسد به دست آنجلینا!

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران بار دیگر در فضای مجازی خبرساز شد.

توییت عجیب احمدی نژاد به آنجلینا جولی؛ برسد به دست آنجلینا!

محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق ایران بار دیگر در فضای مجازی خبرساز شد.

احمدی نژاد که در سال های اخیر کوشیده با اظهار نظرها و رفتارهای متفاوتش چهره‌ ای غیر کلیشه‌ ای نسبت به سیمای عمومی سیاستمداران ایران از خود ترسیم کند، این بار با توییتی خطاب به آنجلینا جولی ، بازیگر مشهور و محبوب آمریکایی توجه ها را به سوی خود جلب کرده است.

رئیس‌ جمهور سابق ایران در واکنش به صحبت های اخیر آنجلینا جولی درباره ی وجود تبعیض ساختاری در جهان در صفحه ی شخصی خود در توییتر نوشت:

«با صحبت صریح شما درباره وجود تبعیض بنیادین در جهان موافقم. تبعیض، فقر، جنگ و ناامنی محصول مدیریت فعلی است که بر قدرت‌ طلبی و سلطه‌ جویی استوار است. جامعه انسانی نیازمند احترام، صحبت، همکاری و صداقت است. برای اصلاح وضع جهان همه با هم و متحد تلاش خواهیم کرد».

توییت احمدی نژاد به آنجلینا جولی

اما این اولین بار نیست که محمود احمدی‌ نژاد با توییت‌ های عجیب و غریبش خبرساز می‌ شود. او که همین چند روز پیش درباره ی درگیری‌ ها و اختلافات ارمنستان و آذربایجان توییت زد و اظهار آمادگی کرد در خدمت به حقوق مردم این دو کشور بین آن ها میانجی‌ گری کند و باعث صلح این دو کشور شود؛ در چند‌ سال اخیر این کار را به کرات انجام داده، تا جایی که بسیاری از کاربران فضای مجازی این اقدامات او را در راستای تلاش برای بازگشت به سرخط خبرها تعبیر کرده‌ اند.

احمدی‌ نژاد که چند هفته قبل در توییتر به خاطر خودکشی یک هنرمند هندی اظهار تأسف کرده بود، کارنامه ی پربرگی در زمینه ی اظهار نظر درباره ی هنرمندان ایرانی و نامه و پست و توییت خطاب به هنرمندان سرشناس غربی دارد.

سال گذشته بود که محمود احمدی‌نژاد در توییتی به زبان انگلیسی، ضمن نقل یکی از اشعار مایکل جکسون، خواننده ی آمریکایی، تولد او را تبریک گفت. این اقدام با واکنش کاربران شبکه‌ های اجتماعی مواجه شد و بسیاری این توییت را در ادامه ی توییت‌ ها و گفته‌ های متفاوت و عجیب او نشان از تلاش او برای جلب توجه دانستند. البته همان زمان هم مدت زیادی از پیام تبریک به قهرمان لیگ بسکتبال آمریکا، تسلیت درگذشت توپاک شکور، رپر آمریکایی و واکنش به محدودیت پوشش سر­نا ویلیامز، تنیسور آمریکایی در مسابقات اوپن فرانسه نمی‌ گذشت و همین هم باعث عصبانیت اصولگراهایی مانند علی خضریان شد که توییت‌ های رئیس‌ جمهور سابق ایران را چنین تحلیل کرد: «حاشیه‌ سازی اخیر محمود احمدی‌ نژاد به بهانه تولد مایکل جکسون را می‌ توان ادامه تلاش وی برای دیده شدن و مقابله با مرگ تدریجی سیاسی‌ اش تحلیل کرد».

احمدی‌نژاد خارج از فضای توییتر هم نظرات جنجالی کم ندارد. همین چند ماه پیش در گفتگو با یکی از خبرنگاران حوزه ی موسیقی، احمدی‌ نژاد صحبت‌ های حساسیت‌ برانگیزی درباره ی علیرضا افتخاری، شجریان، حبیب محبیان، گلشیفته فراهانی و … مطرح کرد که بازتاب­ های زیادی در فضای مجازی داشت.

در آن مصاحبه، محمود احمدی‌ نژاد از شجریان تقدیر کرد، از گلشیفته فراهانی دفاع کرد و گفت که می‌ خواست گلشیفته را به ایران برگرداند، داریوش و ستار را خوانندگان محبوبش عنوان کرد و گفت در جوانی ترانه ی «آمنه» ی آغاسی را گوش می‌ داده، در مورد خواندن زنان گفت که قانونی درباره منع آن وجود ندارد و بسیار حرف‌ های دیگر که از زبان یک سیاستمدار ایرانی عجیب بود.

از نظر بسیاری توییت اخیر محمود احمدی‌ نژاد به آنجلینا جولی هم در راستای همین نظرات، گامی دیگر برای جلب توجه و تیتر شدن است. با این حال بسیاری هم هستند که این­گونه تابو شکنی‌ ها را از سوی هر که باشد در نهایت به حال فرهنگ و هنر این سرزمین مفید می‌ دانند.

احمدی نژاد رئیس جمهور دولت های نهم و دهم، از ژانویه ی سال 2017 میلادی به شبکه اجتماعی توییتر پیوسته و علاقه ی وافر خود به این شبکه اجتماعی را هم ابراز کرده است. او یک بار تصویری از خو درد توییترش منتشر کرد که او را در حال کار با این شبکه اجتماعی نشان می داد و در توضیح آن نوشته بود: «روز شلوغی داشتم. ولی همیشه برای توییتر وقت می گذارم.»

بیشتر بخوانید:

گشتی در توییت‌های محمود: از «چت با کاربران» تا «تبریک قهرمانی باشگاه بیسبال آمریکا!»

واکنش ها به مصاحبه جنجالی احمدی نژاد با «رادیو فردا»

اظهارات جنجالی احمدی نژاد درباره حبیب، معین، گلشیفته، شجریان و آغوش افتخاری

 

تماشای این ویدئو را به شما پیشنهاد می کنیم:

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان