افشای اسنادی از آمار بالای آسیب کارکنان در انبارهای خودکار آمازون

از سال ۲۰۱۴ تا به امروز آمازون از مزایای خودکارسازی انبارهای خود و کمکی که ربات‌ها در پردازش جعبه‌ها به انسان‌ها می‌کنند، صحبت کرده، با این حال اطلاعات افشا شده نشان می‌دهد که این اتوماسیون آسیب بالایی به کارکنان وارد کرده است.

افشای اسنادی از آمار بالای آسیب کارکنان در انبارهای خودکار آمازون

از سال 2014 تا به امروز آمازون از مزایای خودکارسازی انبارهای خود و کمکی که ربات‌ها در پردازش جعبه‌ها به انسان‌ها می‌کنند، صحبت کرده، با این حال اطلاعات افشا شده نشان می‌دهد که این اتوماسیون آسیب بالایی به کارکنان وارد کرده است.

طبق گزارشی جدید، در فاصله سال‌های 2016 تا 2019 میزان جراحات جدی کارکنان آمازون در انبارهایی که دارای ربات هستند در مقایسه با نمونه‌های بدون ربات، تا 50 درصد بیشتر بوده است. این تاسیسات دارای بیشتر نرخ آسیب‌دیدگی کارکنان در مقایسه با تمام انبارهای بزرگترین فروشگاه آنلاین جهان هستند.

سال گذشته میلادی یکی از مراکز پردازش سفارش آمازون به نام «BFI3» شاهد نرخ آسیب‌دیدگی 22 نفر در میان هر 100 کارمند بود. این میزان بالاتر از میانگین استاندارد صنعتی بوده و حتی از میانگین این فروشگاه اینترنتی نیز بیشتر است.

به نظر می‌رسد علت رخ دادن این آسیب‌دیدگی‌ها در انبارهای خودکار، انتظار غیرواقعی این کمپانی از کارکنان فعال در آن‌ها است. در گذشته افراد باید در هر ساعت 100 بسته را اسکن می‌کردند، اما هم اکنون آمازون انتظار دارد این نرخ به 400 بسته در ساعت برسد. این افراد نمی‌توانند بدون آسیب رساندن به خودشان با ربات‌ها برابری کنند.

آمازون

در گزارش جدید به این موضوع اشاره شده که آمازون علاقه‌ چندانی به توصیه‌های رگولاتورهای فدرال درباره این مشکل نداشته است. در سال 2015 اداره ایمنی و بهداشت شغلی ایالات متحده آمریکا (OSHA) سیاست‌هایی را برای حفظ ایمنی کارکنان در یک انبار رباتیک در نیوجرسی مشخص کرده. یکی از این سیاست‌ها به چرخش افراد در میان شغل‌های مختلف برای کاهش استرس آن‌ها اشاره شده است.

در این گزارش عنوان شده که میزان جراحات در فصل تعطیلات رایج‌تر از بازه‌های زمانی دیگر است. طبق گزارش جدید، در سال 2019 میزان آسیب‌دیدگی‌ها در 150 مرکز پردازش سفارش آمازون به رقم 14 هزار نفر رسیده است.

سخنگوی آمازون درباره این گزارش اعلام کرده که استفاده از فناوری، اتوماسیون و ربات‌ها باعث افزایش ایمنی شغل‌ها و راندمان بالاتر می‌شود. این فروشگاه اینترنتی در بیانیه‌ای ادعاها مبنی بر گمراه کردن افراد را رد کرده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان