نقاط‌ضعف سیستم‌های آزمایشگاهی کشور شناسایی شد

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع سلامت وزارت بهداشت از ایجاد شبکه تشخیص مولکولی بهداشت در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، سیامک سمیعی، در اجلاس غیرحضوری رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور، ضمن قدردانی از دانشگاه‌های علوم پزشکی برای تلاش شبانه روزی در مدیریت کرونا، گفت: ما در سطح وزارتخانه در حال برنامه ریزی ایجاد شبکه تشخیص مولکولی بهداشت در سراسر کشور هستیم.

وی افزود: این برنامه دارای سطح بندی است که اولین مرحله آن انجام شده به این ترتیب که در بسیاری از دانشگاه‌ها بازدیدهایی صورت گرفته و نقاط ضعف سیستم‌های آزمایشگاهی منتخب ما توسط سازمان بهداشت جهانی ارزیابی شد و اکثر آزمایشگاه‌ها موفق به رفع عدم انطباق شدند و تعدادی از آنها نیز در حال طی کردن این مرحله هستند.

سمیعی ادامه داد: مرحله دوم تضمین کیفیت است که از هفته آینده آغاز می‌شود. بعد از آن، آزمایشگاه‌هایی که این مرحله را نیز طی کنند، تجهیزاتی را از سوی معاونت بهداشت دریافت می‌کنند که بخشی از این تجهیزات را سازمان‌های بین المللی مانند سازمان جهانی بهداشت تهیه کرده و در اختیار آزمایشگاه‌ها قرار می‌دهند. این تجهیزات کمک می‌کند ظرفیت آزمایشگاهی بهداشت کشور افزایش پیدا کرده و در زمینه برنامه‌های کووید 19 هماهنگ‌تر عمل کنند.

وی افزود: توسعه ظرفیت‌های آزمایشگاهی برای هفته‌ها و ماه‌های آینده اهمیت بسیاری دارد. با افزایش توان آزمایشگاه‌ها، تست‌های بیشتری انجام شده و کار با سرعت بیشتری پیش می‌رود. باید از تست‌های تشخیصی کووید 19 بیش از گذشته برای ایزوله کردن و محدود کردن تماس بیمار با افراد سالم استفاده کنیم تا زنجیره انتقال قطع شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان