همه افراد نیاز به تزریق واکسن آنفلوآنزا ندارند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: همه افراد جامعه نیاز به تزریق واکسن آنفلوآنزا ندارند و اولویت و ضرورت گروههای در معرض خطر است.

به گزارش «تابناک»، دکتر آبتین حیدرزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: واکسن آنفلوآنزا برای گروه‌ های در معرض خطر به طور رایگان توسط سیستم بهداشتی در مراکز جامع خدمات سلامت منتخب که در سایت دانشگاه و سامانه 4030 معرفی می‌شوند، تزریق می شود.

وی با بیان اینکه اولین سری واکسن آنفلوآنزا از ششم مهرماه تحویل معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان شده است، اظهار داشت: این سری از واکسن ها را به 3 گروه هدف مادران باردار و سالمندان و معلولان بستری در آسایشگاه و پرسنل نظام سلامت که در ICU و اورژانس ها کار می کنند، اختصاص داده ایم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان بیان داشت: تزریق واکسن برای مادران باردار در معرض خطر که مهمترین آنان مادران باردار دارای بیماری های زمینه ای شامل فشار خون، دیابت و برخوردار از شاخص توده بدنی بالای ٣٠ اختصاص داده می شود.

وی با بیان اینکه اسامی مادران باردار از طریق سیستم سیب ثبت شده است، خاطر نشان کرد: نیازی نیست تا این مادران به جایی مراجعه کنند آنان را از طریق سیستم شناسایی می کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان بیان داشت : گروه سوم که باید به آنها واکسن آنفلوآنزا تزریق شود پزشکان، پرستاران فعال در ICU، CCU و مراکز مراقبت بیماری کرونا هستند که از امروز شروع کرده ایم.

وی با بیان اینکه سامانه سفیر سلامت از شنبه آینده راه اندازی می شود، خاطر نشان کرد: مردم می توانند در این سامانه ثبت نام کنند یا با شماره 4030 تماس گرفته و راهنمایی شوند لذا نیازی به مراجعه حضوری نیست در مراکز جامع ارایه خدمات سلامت از طریق تماس تلفنی هماهنگی های لازم را خواهیم داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان