اعطای ۱۱۴ میلیون دلار سهام محدود اپل به تیم کوک به عنوان پاداش

تیم کوک در صورتی که تا پنج سال دیگر در سمتش باقی بماند به ۶۶۷,۹۷۴ سهم محدود (RSU) اپل با ارزش بیش از ۷۶ میلیون دلار دست پیدا می‌کند. دریافت نیمی از این سهام به عملکرد وی بستگی دارد و افزایش این میزان به ۱ میلیون سهم نیز ممکن است.

اعطای 114 میلیون دلار سهام محدود اپل به تیم کوک به عنوان پاداش

تیم کوک در صورتی که تا پنج سال دیگر در سمتش باقی بماند به 667,974 سهم محدود (RSU) اپل با ارزش بیش از 76 میلیون دلار دست پیدا می‌کند. دریافت نیمی از این سهام به عملکرد وی بستگی دارد و افزایش این میزان به 1 میلیون سهم نیز ممکن است.

طبق پرونده موجود در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، نیمی از این مقدار سهام در سه بخش مساوی به تیم کوک اعطا می‌شود، بنابراین مدیرعامل اپل از آوریل 2023 تا 2025، سالانه 111,329 سهام دریافت خواهد کرد.

بخش دوم این سهام مبتنی بر عملکرد بوده و با توجه به بازده نسبی سهام در اختیار وی قرار می‌گیرد. تیم کوک با توجه به عملکرد این کمپانی، می‌تواند تا 200 درصد 333,987 سهام محدود نیز دریافت کند:

«این واحدهای سهام محدود مبتنی بر عملکرد، برای واگذاری در تاریخ 9 مهر 1402 برنامه‌ریزی شده‌اند. میزان سهام می‌تواند 0 تا 200 درصد مقدار هدف باشد که به بازده نسبی سهام در اولین روز سال مالی 2021 و آخرین روز سال مالی 2023 بستگی دارد.»

در صورتی که عملکرد اپل در شاخص «S&P 500» در صدک 85 یا بالاتر نسبت به دیگر کمپانی‌ها قرار بگیرد، کوک در مجموع به 1,001,961 سهام دست پیدا می‌کند که بر اساس قیمت روز سهام این غول دنیای فناوری، ارزش آن به 114 میلیون دلار می‌رسد.

تیم کوک

برای اولین بار از سال 2011 تا به امروز شاهد اعلام برنامه اعطای سهام به کوک هستیم که آخرین آن سال 2021 به وی واگذار خواهد شد. اعضای هیئت مدیره درباره واگذاری این میزان سهام اعلام کرده‌اند:

«تیم نوآوری و تمرکز بی‌نظیری به عنوان مدیرعامل داشته و رهبری ارزشمند و به همراه یکپارچگی را به نمایش گذاشته است. برای اولین بار در حدود یک دهه، تیم به علت رهبری فوق‌العاده خود، سهام جدیدی دریافت می‌کند.»

تنها تیم کوک سهام دریافت نمی‌کند، بلکه چندین کارمند دیگر مانند «جف ویلیامز»، «لوکا مائستری» و «دیردر اوبراین» نیز 178,128 سهام دریافت خواهند که نیمی از آن در فاصله 2023 تا 2025 به آن‌ها اعطا شده و نیمی دیگر مبتنی بر عملکرد است.

پرداخت این هدایا مدیران اپل را تشویق می‌کند که حداقل تا سال 2025 در این شرکت حضور داشته باشند و در همین راستا انتظار می‌رود کوک تا این تاریخ به مدیریت خود ادامه دهد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان