بالاترین سطح هشدار کرونایی در انتظار پایتخت فرانسه

خبرگزاری تسنیم: کرونا در اروپا همچنان جولان می دهد و عواقب سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بیشتری به بار می آورد.

بالاترین سطح هشدار کرونایی در انتظار پایتخت فرانسه

جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا حاکی از آن است که شرایط کرونایی در پاریس مجددا بدتر شده است. به گفته مدیریت شهری به زودی بالاترین سطح هشدار در پایتخت فرانسه اعلام می شود. این وضعیت تا به حال تنها برای کلان شهر مارسی اعمال شده است.

معاون شهردار پاریس اعلام کرده که دو معیار از سه معیار برای اعمال بالاترین سطح هشدار کرونایی در پاریس تا به حال شکل گرفته است. شمار مبتلایان جدید به کرونا در این منطقه به بیش از 250 مورد در هر 100 هزار نفر رسیده است.

بیش بینی 20 هزار ابتلای روزانه در آلمان در فصول سرد سال

مارکوس زودر، رئیس حزب دولتی سوسیال مسیحی آلمان هم از احتمال ابتلای حدود 20 هزار نفر در هر روز در ماه های سرد سال در کشورش خبر داده است.

درخواست مرکل از شهروندان برای پایبندی به قواعد کرونایی

صدر اعظم آلمان هم درباره افزایش آمار مبتلایان جدید روزانه به کرونا در فصول سرد سال هشدار داده است.

با توجه به افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان در سخنانی در پارلمان شهروندان را به توجه و دقت بیشتر فراخواند.

وی از شهروندان خواست با نگاهی به وضعیت کرونا در کشور دوباره هوشیار شوند.  وی افزود: ما باید دوباره با همدیگر صحبت کنیم، آمار مبتلایان جدید افزایش پیدا می کند.

مرکل از شهروندان خواست شرایط را جدی بگیرند و خود را برای شرایط دشوار فصل سرد سال آماده کنند. وی افزود: ما در حال حاضر می بینیم که چگونه احتیاط کاهش می یابد.

صدر اعظم آلمان هشدار داد: ما همه آنچه در ماه های اخیر به دست آورده‌ایم در معرض خطر قرار می دهیم. وی تاکید کرد که همه اقدامات لازم را انجام می دهد تا از قرنطینه سراسری جلوگیری کند.

وی افزود: قوانین، دستورالعمل ها و این اقدامات اگر مورد قبول مردم نباشد هیچ فایده‌ای ندارد.

درخواست وزیر آموزش و پرورش آلمان برای اولویت معلمان در واکسیناسیون

وزیر آموزش و پرورش آلمان هم درخواست کرد که معلمان به عنوان اولین گروه علیه ویروس کرونا واکسینه شوند. وی معلمان را به دلیل ارتباط زیاد با افراد، از جمله گروه های  پر خطر ارزیابی کرده است.

شرایط اضطراری در جمهوری چک برقرار می‌شود

جمهوری چک هم می خواهد به دلیل بحران کرونا و تشدید آن شرایط اضطراری در این کشور اعلام کند تا بتواند محدودیت های بیشتری برای مهارکرونا اعمال کند. وزیر بهداشت جمهوری چک اعلام کرد که این مسئله ضرورت دارد چرا که به این ترتیب سیستم بهداشت کشور تحت فشار قرار نمی گیرد.

نهادهای بهداشتی جمهوری چک روز سه شنبه از ابتلای حدود 1965 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر دادند که به این ترتیب بعد از اسپانیا آمار مبتلایان جدید در جمهوری چک بیشترین سرعت را در اروپا دارد.

1798 ابتلای جدید در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم امروز از ابتلای 1798 مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داد.

اقتصاد ایتالیا زیر تیغ کرونا

بر اساس ارزیابی های رسمی، اقتصاد ایتالیا با شدت بیشتری از آنچه که تا به حال پیش بینی می شد دچار رکود می شود. وزارت دارایی ایتالیا یک کاهش تولید ناخالص ملی حدود9 درصد را برای این کشور به دلیل عواقب بحران کرونا پیش بینی کرده است.

8051 ابتلای روزانه در فرانسه

فرانسه هم از ابتلای  8051 مورد جدید ابتلا به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داده و 85 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

محدودیت‌ها در آلمان تشدید می‌شود

با توجه به افزایش چشمگیر شمار مبتلایان جدید به کرونا در آلمان دولت و ایالات این کشور قواعد جدیدی را برای مهار کرونا در دستور کار قرار داده‌اند.

بیش از هفت هزار ابتلای روزانه در انگلیس

انگلیس هم رکورد جدیدی در ابتلای روزانه را به ثبت رسانده است. این کشور شب گذشته از ابتلای 7143 مورد ابتلا به کرونا در 24 ساعت خبر داد که بالاترین آمار مبتلایان روزانه از جولای محسوب می شود. 71 نفر هم در این دوره زمانی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

براساس آمارهای رسمی تا به حال در اسپانیا 785172 نفر به کرونا مبتلا شده و 31614 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در فرانسه هم تا به حال 550690 نفر به کرونا مبتلا شده و 31893 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خد را از دست داده‌اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 313011 نفر به کرنا مبتلا شده و 35875 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در انگلیس هم تا به حال 446156نفر به کرونا مبتلا شده و 42072 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

در آلمان هم تا به حال 290466 نفر به کرونا مبتلا شده و 9556 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان