مشارکت ایستگاه فضایی در انتخابات ریاست جمهوری

هیجان و حواشی انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا تا آنجا افزایش یافته که یکی از فضانوردان ناسا در ایستگاه فضایی درخواست امکان رای دهی داده است.


به گزارش تابناک به نقل از سی‌بی‌اس نیوز، کیت روبینز، فضانورد ناسا گفت که قصد دارد رای خود را از فضا، بیش از 320 کیلومتر بالاتر از زمین، بدهد. روبینز در خارج از شهر مسکو اقامت دارد و با دو کیهان‌نورد دیگر برای ماموریت در اواسط ماه اکتبر (چند روز دیگر) و اقامت شش ماهه در ایستگاه فضایی بین‌المللی آماده می‌شود.

روبینز به آسوشیتدپرس گفت: "من فکر می‌کنم که رأی دادن برای همه واقعا مهم است. اگر ما بتوانیم این کار را از فضا انجام دهیم، معتقدم که سایر مردم نیز می‌توانند این کار را از زمین انجام دهند." وی همچنین بیستمین سالگرد حضور مداوم انسان در ایستگاه فضایی را جشن خواهد گرفت.

بیشتر فضانوردان آمریکایی در هیوستون زندگی می‌کنند. قانون تگزاس به آنها اجازه می‌دهد تا از فضا با استفاده از یک رای‌گیری الکترونیکی امن رأی دهند به این شکل که مرکز کنترل برگه رای را به ایستگاه فضایی ارسال و رای کامل شده را به دفتر کار شهر مربوطه بازارسال می‌کند.

دیوید ولف اولین فضانورد آمریکایی بود که در سال 1997 و همزمان با تصویب این قانون از فضا رأی داد. روبینز گفت: "مشارکت در دموکراسی امری حیاتی است؛ ما این را افتخار می‌دانیم که بتوانیم از فضا رأی دهیم."

روبینز پیش از این نیز در سال 2016 هنگامی که دو راهپیمایی فضایی موفق را به اتمام رساند از فضا رأی داد. او اولین شخصی است که توالی DNA را در فضا تعیین می‌کند و قصد دارد روی آزمایشاتی مربوط به قلب و عروق کار کند و تحقیقاتی را با استفاده از آزمایشگاه اتم سرد ایستگاه فضایی انجام دهد.

تگزاس دومین ایالتی است که بیشترین آراء الکترال را در انتخابات آمریکا در اختیار دارد. انتخابات چهل و ششمین دوره ریاست جمهوری آمریکا 13 آبان ماه برگزار خواهد شد.

 

همشهری آنلاین

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان