همه باید واکسن آنفلوآنزا بزنیم؟ / شباهت نجاتبخش کرونا و آنفلوآنزا

تسنیم نوشت: براساس تاکید پزشکان و متخصصان، تلقیح همگانی واکسن آنفولانزا ضرورتی ندارد و تزریق آن تنها به گروه های پرخطر توصیه می شود.

همه باید واکسن آنفلوآنزا بزنیم؟ / شباهت نجاتبخش کرونا و آنفلوآنزا

هرسال با آغاز فصل پاییز، نگرانی ها درباره ابتلا به آنفولانزا به ویژه در میان گروه های پرخطر شدت می گیرد، اما امسال به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا و احتمال ابتلای همزمان به هر دو ویروس، این نگرانی دو چندان شده است.

مشاهدات میدانی هم حکایت از افزایش مراجعه کنندگان به داروخانه ها و مراکز بهداشت برای دریافت و تزریق واکسن آنفولانزا نسبت به سال های گذشته دارد، درحالی که بسیاری از افراد مراجعه کننده در گروه های پرخطر قرار نمی گیرند و تزریق واکسن آنفولانزا برای آنها ضرورتی ندارد.

براساس تاکید پزشکان و متخصصان، تلقیح همگانی واکسن آنفولانزا ضرورتی ندارد و تزریق آن تنها به گروه های پرخطر توصیه می شود، ضمن اینکه میزان ایمنی واکسن آنفلوانزا هم بین 30 تا 35 درصد بوده و 100 درصد نیست، بنابراین متخصصان پیشنهاد می کنند که فقط بیماران قلبی، ریوی و کلیوی، مبتلایان به دیابت، ایدز، سرطان و نقص سیستم ایمنی که مستعد بیماری آنفلوانزا هستند، این واکسن را تزریق کنند.

کاهش ابتلا به آنفولانزا با رعایت اصول بهداشتی

اگرچه احتمال انتقال همزمان ویروس کرونا و آنفولانزا در ماه های پیش رو تشدید می شود اما نکته مثبت ماجرا آن جاست که راه های پیشگیری از آنفلوانزا مشابه پیشگیری از کروناست.

درواقع اگر پروتکل های بهداشتی مربوط به کرونا یعنی استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران، شستن مداوم دست ها، عدم تماس دست آلوده با چشم، دهان و بینی و... توسط افراد رعایت شود، احتمال شیوع آنفلوآنزا کاهش می یابد.

مروری به تجربه کشورهای نیمکره جنوبی که در 6 ماهه اول امسال زمستان را تجربه کرده‌اند هم این موضوع را تایید می کند، مثلا در زمستان امسال در کشور استرالیا، میزان شیوع آنفلوآنزا نسبت به سال های گذشته کاهشی بوده است، شیلی و آفریقای جنوبی هم تجربه های مشابه استرالیا در افت تعداد مبتلایان به آنفولانزا داشته اند.

47237

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان