نگاهی به مشخصات گوشی هواوی Y۸p؛ خوش‌قیمتی کارآمد

شرایط کنونی بازار گوشی هوشمند به گونه‌ای پیش رفته است که حالا کاربران انتظار بیشترین بازده و عملکرد از گوشی خود را دارند، حتی اگر این گوشی جزئی از میان رده‌های بازار باشد

نگاهی به مشخصات گوشی هواوی Y8p؛ خوش‌قیمتی کارآمد

شرایط کنونی بازار گوشی هوشمند به گونه‌ای پیش رفته است که حالا کاربران انتظار بیشترین بازده و عملکرد از گوشی خود را دارند، حتی اگر این گوشی جزئی از میان رده‌های بازار باشد. با توجه به این رویکرد، شرکت‌های تولیدکننده نیز تلاش می‌کنند که محصولات رده متوسط‌شان تا جای ممکن از مشخصات فنی خوبی برخوردار باشد. در این مقاله به مشخصات هواوی Y8p به عنوان یکی از گوشی‌های تازه وارد بازار می‌پردازیم، گوشی هوشمندی که تا حد زیادی با شرایط فوق مطابقت دارد.

شرکت هوآوی محصولات رده میانی خود یعنی سری Y را به نحوی طراحی کرده که با وجود مقرون به صرفه بودن بتوانند عملکرد قابل قبولی نیز ارائه کنند. جدیدترین محصول هواوی در این رده که به تازگی وارد بازار ایران شده است گوشی هوآوی Y8p است که در این مقاله قصد داریم بیشتر با آن آشنا شویم.

قیمت هوآوی Y8p در شرایط کنونی بازار ایران و در برحه کنونی بازه‌ای حدود 6 تا 6.5 میلیون تومان است که تقریبا قیمت متوسط رو به پائین برای گوشی‌ها میان‌رده به حساب می‌آید. در ادامه مشخصات هوآوی Y8p را بررسی کرده تا بیشتر با این گوشی آشنا شویم.

جدول مشخصات هواوی Y8p

طراحی گوشی Y8p

از لحاظ شکل ظاهری، طراحی هواوی Y8p تقریبا مشابه با سایر گوشی‌های سری Y هواوی است. اندازه بدنه‌ی استاندارد گوشی در کنار وزن سبک آن باعث خوش‌دستی در استفاده از گوشی شده است. در کل بسیاری از المان‌های طراحی گوشی Y8p مانند محل قرارگیری دوربین، محل قرارگیری کلیدهای صدا و پاور و قرار گرفتن دوربین سلفی در قسمت میانی بالای صفحه‌نمایش، مبتنی بر استانداردهای رایج بوده که تقریبا تبدیل به فرمت اصلی گوشی‌های هوشمند در طراحی شده است. این گوشی در دو رنگ مشکی و آبی کریستالی عرضه شده که هر دو آنها در ایران موجود است.

صفحه‌نمایش گوشی Y8p

صفحه‌نمایش گوشی Y8p از تکنولوژی OLED استفاده کرده و سایز 6.3 اینچی دارد. این صفحه‌نمایش با ارائه وضوح 2400 در 1080 و کیفیت +FHD تصاویری خوش‌کیفیت را ارائه می‌کند که از نظر زیبایی رنگ‌ها بسیار چشم‌نواز است. روشنایی تصویر نیز بسیار بالا است به نحوی‌که در اغلب موارد نیازی به استفاده از تمامی قابلیت روشنایی صفحه‌نمایش برای دید واضح وجود ندارد. همچنین میزان پیکسل بر هر اینچ صفحه‌نمایش گوشی هواوی Y8p عدد شگفت‌انگیز 418 PPI است که برای یک گوشی در این رده عالی بوده و عملا تا مدت‌ها فقط در گوشی‌های رده بالا چنین قابلیتی مشاهده می‌شد. این صفحه‌نمایش به صورت Dewdrop بوده یعنی دارای خمیدگی در قسمت بالایی خود است تا فضایی برای قرارگیری دوربین سلفی محیا کند.

رابط‌کاربری و اپلیکیشن‌ها

هواوی Y8p از جدیدترن رابط کاربری هواوی یعنی EMUI 10.1 استفاده می‌کند. در این رابط‌کاربری همه چیز در جای خود قرار دارد و با کمی تجربه و عادت به آن، همه‌ چیز  به راحتی و سادگی در دسترس شما خواهد بود. این گوشی از سرویس موبایل هوآوی یا HMS استفاده می‌کند که به صورت اختصاصی توسط خود هواوی طراحی شده است. عملکرد این سیستم مورد بررسی قرار گرفت و تعدادی از اپلیکیشن‌های بسیار محبوب کاربران مورد استفاده قرار گرفت که در مدت استفاده از گوشی (حدود یک هفته) امکان استفاده از همه آنها برای ما میسر بود. تعدادی از این اپلیکیشن‌های بررسی شده شامل Youtube، اسنپ و تپسی است که عملکرد آنها در تصویر مشخص است.

نمونه تصاویر از محیط رابط‌کاربری و اپلیکیشن‌ها

 دوربین گوشی وای 8 پی

دوربین گوشی در چند بخش مورد بررسی قرار گرفته است. عکاسی داخلی، عکاسی خارجی و دیگر قابلیت‌های دوربین گوشی Y8p مورد بررسی قرار گرفت و نمونه تصاویر گرفته شده توسط این گوشی نیز در ادامه ارائه خواهد شد. دوربین اصلی این گوشی 48 مگاپیکسلی است که دو دوربین 8 مگاپیکسلی برای ثبت زاویه دید گسترده و 2 مگاپیکسلی برای تشخیص عمق میدان و عکاسی ماکرو آن را همراهی می‌کنند. حافظه داخلی 128 گیگابایتی گوشی نیز امکان ذخیره تعداد بسیار زیادی عکس و البته دیگر محتواها را فراهم کرده است.

عکاسی در محیط داخلی

دوربین هواوی Y8p در نور معمولی روز عکاسی قابل قبولی ارائه می‌دهد. تصاویر جذاب با رنگ‌هایی درخشان و روشنایی قابل قبول که خاطزاتی ماندگار از سوژه‌های مختلف را خلق خواهند کرد. جزئیات تصویر ثبت شده هم به کمک دوربین 48 مگاپیکسلی به صورت تمام و کمال و به ریز در تصاویر ثبت می‌شوند.

 

برای ثبت تصاویر از افراد دوربین گوشی هواوی Y8p مجهز به حالت مخصوص عکاسی پرتره است که بهترین تنظیمات برای این نوع تصویرها را ارائه می‌کند. در این حالت، سوژه به خوبی در مرکز توجه قرار گرفته و تمامی حالات صورت او قابل تشخیص خواهدبود.

قابلیت عکاسی از فاصله نزدیک به سوژه تا مدت‌ها فقط در انحصار دوربین‌های عکاسی حرفه‌ای قرار داشت. اما امروزه این قابلیت به گوشی‌های هوشمند نیز راه یافته است. هواوی Y8p نیز دارای همین قابلیت است که امکان عکاسی تا فاصله 3 سانتی‌متری سوژه را فراهم می‌کند. لنز ویژه عمق میدان این گوشی اجازه تمرکز فوکوس تصویر بر روی سوژه و به تصویر کشیدن جزئیات از نردیک را می‌دهد.

تصویر ماکرو

دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی گوشی هواوی Y8p نیز عملکرد قابل قبولی دارد. گرچه تا حدودی از مشکل روشنایی کمی بیشتر از مقدار مورد نیاز رنج می‌برد اما انصافا تصاویر با کیفیتی ارائه می‌کند. این دوربین مجهز به حالت زیبایی نیز است که سعی در ارائه تصویری زیباتر از شما خواهد داشت. این قابلیت خاصه برای بانوان می‌تواند از جذابیت‌های گوشی هواویY8p  باشد.

عکاسی در محیط خارجی

قابلیت دیگری که دوربین این گوشی، یک لنز مخصوص برای آن در اختیار دارد امکان ثبت تصاویر با گستره‌دید بسیار بالا است. این بازه تا 120 درجه از محیط‌ها را پوشش می‌دهد که شامل جزئیات زیاد و طیف بزرگ از سوژه‌ها است.

تصویر با زاویه‌دید گسترده

در کل قابلیت‌هایی از دوربین هواوی Y8p که بارز به نظر می‌رسند جزئیات زیاد تصاویر، کیفیت رنگ‌ها و روشنایی مناسب در تصاویر است که در عکس‌های این گوشی نیز کاملا محسوس هستند. تمامی این موارد با توجه به بازه قیمتی گوشی و رده آن در نظر گرفته شده است.

تصاویر متنوع با دوربین گوشی هواوی Y8p

 عملکرد گوشی هواوی Y8p

هواوی Y8p از پردازنده کایرین 710F استفاده می‌کند که از فناوری 12 نانومتری بهره می‌برد. نمی‌توان گفت که این پردازنده از سریع‌ترین‌های موجود در بازار است اما به اندازه گوشی میان رده ما توانایی پردازش ایجاد می‌کند. عملکرد گوشی به کمک حافظه رم بالای 6 گیگابایتی بدون تاخیر و روان است. عملا در کارهای روزانه بدون کمترین مشکلی هواوی Y8p از پس تمامی موارد بر آمده و تجربه خوبی برای کاربر فراهم می‌کند.

اما عملکرد گرافیکی دستگاه چطور است؟ حالا که تعداد گیمرهای موبایلی روز به روز در حال افزایش است تقریبا تمامی گوشی های هوشمند باید توانایی اجرای بازی‌های روز را داشته باشند. این گوشی هم به کمک پردازنده گرافیکی Mali G51-MP4 امکان اجرای بازی‌های روز را مهیا می‌کند. در ادامه نتیجه تست چند بازی برتر روز که بروی گوشی به صورت تخصصی مورد بررسی قرار گرفته را مشاهده خواهید کرد.

بازی Call of Duty Mobile

این بازی بر روی تنظیمات گرافیکی پائین به روانی بر روی گوشی اجرا می‌شود. تمامی قابلیت‌های بازی بر روی گوشی مورد آزمایش قرار گرفت. در یک کلام امکان تجربه محبوب‌ترین بازی موبایل حال حاضر به صورت تمام و کمال و با کمی جلوه‌های بصری کمتر ممکن است.

صفحه تنظیمات گرافیکی بازی Call of Duty

 

تصاویری از اجرای بازی Call of Duty و نرخ فریم ثابت 60 فریم

بازی PubG Mobile lite

بازی PuBG Mobile lite به خوبی بر روی گوشی کار کرده و تقریبا در تمامی تنظیمات گرافیکی قابل اجرا است. البته به صورت پیش فرض این تنظیمات بر روی میانه قرار دارد که پیشنهاد ما نیز استفاده از همین مود گرافیکی است.

صفحه تنظیمات گرافیکی بازی PubG

 

تصاویری از اجرای بازی PubG و نرخ فریم ثابت 60 فریم

قابلیت‌های دیگر

از قابلیت‌های بارز دیگر گوشی هواوی Y8p می‌توان به باتری 4000 میلی‌آمپری آن اشاره کرد که در کاربری روزمره با هر بار شارژ یک روز کامل کار خواهد کرد. اما در صورت استفاده سنگین از گوشی باید آن را دوباره شارژ کنید. علاوه بر آن، سنسور اثر انگشت گوشی نیز به صورت نوری بوده و در زیر صفحه‌نمایش قرار دارد. این فناوری از گوشی‌های پرچمدار نسل‌های قبل به گوشی‌های رده پائین‌تر وارد شده‌اند.

تصاویری از اجرای بازی PubG و نرخ فریم ثابت 60 فریم

نتیجه‌گیری

در پایان و پس از بررسی تقریبا همه جانبه گوشی هوآوی Y8p باید اعتراف کرد که با توجه به شرایط اقتصادی موجود در کشور و افزایش قیمت‌ها از جمله قیمت گوشی‌های هوشمند، هوآوی Y8p می‌تواند یک انتخاب منطقی و کارا برای طیف گسترده‌ای از خریداران باشد. انتخابی که در اکثرا حیطه‌ها سربلند از آزمون خارج می‌شود و می‌تواند گزینه‌ای مقرون به صرفه برای کاربران باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان