اگر این نکات در یادگیری زبان انگلیسی را بدانید دیگر یک مبتدی نیستید

این روزها اغلب افراد به فکر یادگیری زبان انگلیسی هستند و می خواهند مهارت های خود را در این زبان از سطح مبتدی به سطوح بیشرفته برسانند

اگر این نکات در یادگیری زبان انگلیسی را بدانید دیگر یک مبتدی نیستید

این روزها اغلب افراد به فکر یادگیری زبان انگلیسی هستند و می خواهند مهارت های خود را در این زبان از سطح مبتدی به سطوح بیشرفته برسانند. اما در مسیر یادگیری، سختی ها و فراز و نشیب های بسیاری وجود دارد و باید بدانید که با استفاده از چه نکات و ترفندهایی تسلط شما به زبان، زودتر اتفاق می افتد. شاید بعد از سال ها یادگیری زبان انگلیسی همچنان خودتان را یک فرد مبتدی در این زبان می دانید و نتوانسته اید استعدادهای خود را در این زمینه شکوفا کنید. این اتفاق زمانی رخ می دهد که شما منبع مناسب آموزشی و شیوه صحیحی را بکار نگرفته باشید. بنابراین اگر می خواهید بدانید که چطور می توانید از یک مبتدی به فردی حرفه ای در زبان انگلیسی تبدیل شوید، با این مقاله همراه باشید. چرا که ما نکات مهم در یادگیری زبان انگلیسی برای رسیدن به سطوح را در این مقاله عنوان می کنیم.

 

حرفه ای ها در زبان انگلیسی چطور عمل می کنند؟

رویای حرفه ای شدن در زبان انگلیسی چیزی نیست که بتوان از آن چشم پوشی کرد. شاید بارها با دیدن افرادی که مثل بلبل انگلیسی صحبت می کنند، غبطه خورده باشید و با خودتان بگویید، آیا می شود روزی من هم مثل این فرد صحبت کنم؟ داشتن این تصور، آنچنان هم دور از ذهن نیست و شما با استفاده از یک منبع عالی برای یادگیری زبان انگلیسی و بکارگیری نکاتی مهم، می توانید به خواسته خود در این رابطه برسید. شاید با خود بگویید کدام منبع می تواند مطمئن باشد؟ از چه طریق می توانیم بهترین شیوه آموزشی را در پیش گیریم؟ خوشبختانه وب سایت من و زبان با همین هدف ایجاد شده است و آموزش 6 زبان زنده دنیا از جمله چینی، ترکی، آلمانی، فرانسه، ایتالیایی و البته نگلیسی را با جدیدترین روش های موجود در دنیا آموزش می دهد. کافیست به وبسایت آموزشی من و زبان مراجعه کنید و با ساخت یک حساب کاربردی خیلی زود از خودتان یک فرد مسلط به زبان انگلیسی بسازید.

نکات ویژه برای حرفه ای شدن در یادگیری زبان انگلیسی

خواندن منابع جدید را امتحان کنید: شاید گاهی خواندن برخی از کتاب ها و مجلات انگلیسی زبان، شما را به شیوه ادبیاتی خاصی عادت بدهد. اگرمنابع یادگیری تان را هر از گاهی تغییر بدهید، هم با سبک های نوشتاری جدیدتری آشنا می شوید و هم اینکه مهارت های شما در یادگیری زبان انگلیسی ارتقا پیدا می کند. افراد مبتدی تنها به خواندن کتاب های آموزشی و منابع مطالعاتی محدود می پردازند.

بدون معلم انگلیسی را بیاموزید: شاید خودتان را محدود کرده و تصور می کنید بدون داشتن معلم قادر به یادگیری زبان انگلیسی نیستید. چنین تصوری کاملا اشتباه است و شما می توانید بدون نیاز به معلم به صورت آنلاین در دوره آموزش زبان انگلیسی شرکت نمایید و مهارت خود را حتی بدون داشتن معلم به بالاترین سطح ممکن برسانید. معمولا افراد مبتدی متکی به معلم و کلاس هستند.

سرعت خود را در مکالمه و خواندن مطالب بالا ببرید: شاید به نظرتان مهم نباشد که تند صحبت کنید و یا بتوانید به سرعت نوشته ای را که به زبان انگلیسی نوشته شده است بخوانید. اما باید بگوییم که حرفه ای ها و افرادی که کاملا به زبان انگلیسی مسلط هستند، سریع می خوانند و سریع می نویسند. اگر شما سرعت کندی در خواندن داشته باشید یا دائما بخواهید در زمان صحبت کردن به جملات و کلمات فکر کنید و آن ها را به خاطر بیاورید، این بدان معناست که به قدر کافی حرفه ای نیستید. پس اگر می خواهید مبتدی نباشید، هر بار سی کنید که سرعت صحبت کردن و خواندن خود را30 ثانیه افزایش دهید.

لهجه های مختلف را تجربه کنید: یکی از مهم ترین مواردی که در روند یادگیری انگلیسی و یا هر زبان دیگری وجود دارد، نحوه تلفظ و لهجه های مختلف است. شما باید گوشتان را به شنیدن لهجه های مختلف عادت بدهید و کاری بکنید تا هنگام شنیدن حرف های یک آمریکایی و یا فردی که با لهجه استرالیایی انگلیسی صحبت می کند، کملا متوجه موارد گفته شده شان بشوید. دیدن فیلم ها، گوش دادن به ترانه های انگلیسی و یا پادکست های گوناگونی که توسط افراد مختلف ضبط شده اند، می تواند شما را با انواع لهجه ها آشنا کند.

چیزی هایی که می شنوید را روی کاغذ بیاورید: درک مطلب یکی از ارکان مهم در فراگیری زبان انگلیسی است. چنانچه شما بعد از گوش دادن به سخنرانی، مکالمه، پادکست و یا یک برنامه رادیویی بتوانید موارد مطرخح شده مهم و اصلی را روی کاغذ بیاورید، یعنی مهارت های شما به حد یک فرد حرفه ای در زبان آموزی رسیده است. مبتدی ها معمولا تنها برخی از کلمات را در شنیده هایشان متوجه می شوند نه کلیت و موضوعیت شان را.

خودتان گوینده و نویسنده مطالب با زبان انگلیسی باشید: هر از گاهی موضوعی را انتخاب کنید و سعی کنید که درباره آن صحبت کنید و یا بنویسید. زمانی که شما بتوانید مطالبی را با مهارت زبانی خودتان به شکل دقیق و با رعایت قوانین گرامری و نگارشی بنویسید، این نشان دهنده ان است که شما یک فرد حرفه ای در زبان انگلیسی هستید. همچنین اگر بتوانید به خوبی درباره موضوعی خاص، بدون غلط و به شکل کلی صحبت کنید، دیگر مبتدی نیستید. هر چه مهارت شما در طول آموزش زبان انگلیسی بیشتر شود بیشتر می توانید در صحبت های خود به جزئیات در تشریح یک موضوع بپردازید و توانایی تان در شاخ و برگ دادن به گفته هایتان بیشتر می شود.

به زمان ها در زبان انگلیسی نگاه ویژه داشته باشید: گاهی شما با گفتن جملاتی مقصودتان را می رسانید، اما زمان مربوط به جمله را نادیده می گیرید. یک فرد حرفه ای در هر جمله ای که بیان می کند، زمان ها را لحاظ می کند. به عنوان مثال باید در مکالمات و یا نوشته های خود زمان حال، گذشته، استمراری، آینده و ... را رعایت کنید تا اگر فردی بومی نوشته های شما را دید و یا سخنانتان را شنید، به خوبی درک کند که شما گرامر را به درستی درباره زمان ها رعایت کرده اید.

بگذارید واژه ها شما را به چالش بکشند: شاید فکر کنید که برای حرفه ای بودن در زبان، تنها دانستن گرامر بدون ایراد، کافیست. اما باید بگوییم که واژگان نیز بسیار مهم هستند و شما باید برای یادگیری زبان انگلیسی دایره لغات گسترده ای داشته باشید.

تمامی نکاتی که در بالا ذکر کردیم در وبسایت آموزشی من و زبان لحاظ شده اند و شما با هر سطحی که در زبان انگلیسی داشته باشید، می توانید با پیگیری آموزش ها و دروس ارائه شده در این وبسایت به نتایج ایده آل تان برسید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان