جو بایدن: مردم تصمیم خواهند گرفت چه کسی رئیس‌جمهور خواهد بود

خبرگزاری فارس: «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفته چنانچه رقیبش، «دونالد ترامپ»، نتیجه انتخابات را واگذار کند اما از قدرت کنار نرود، مردم آمریکا آن را نخواهند پذیرفت.

بایدن این اظهارات را در شرایطی مطرح کرده که دونالد ترامپ تا به حال چندین بار، از جمله در مناظره انتخاباتی شب گذشته، تأیید نکرده که در صورت باخت در انتخابات از قدرت کنار خواهد رفت.

جو بایدن گرفت: «رئیس‌جمهور [ترامپ]، کناره‌گیری خواهد کرد. مردم آمریکا این را نخواهند پذیرفت. هیچ سازمانی، این اتفاق را نخواهد پذیرفت.»

بایدن گفت: «مردم آمریکا تصمیم خواهند گرفت چه کسی رئیس‌جمهور خواهد بود. تمام.»

ترامپ در مناظره شب گذشته در پاسخ به سئوالی درباره اینکه آیا از طرفدارانش خواهد خواست نتیجه انتخابات را بپذیرند، گفت: «من از طرفدارانم می‌خواهم به مراکز رأی‌دهی بروند و اوضاع را به دقت تحت نظر بگیرند. این اتفاقی است که باید بیفتد.»

وی اضافه کرد: «همان‌طور که می‌دانید امروز مشکل بزرگی پیش آمدو در فیلادلفیا، ناظران رأی برای نظارت رفته بودند، ولی به آنها اجازه داده نشده بود. می‌دانید چرا؟ چون در فیلادلفیا اتفاقات بدی رخ می‌دهد.»

رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد: «اگر انتخابات منصفانه باشد، من 100 درصد همکاری خواهم کرد. ولی اگر ببینم که ده‌ها هزار رأی دارند دستکاری می‌شوند نمی‌توانم این را بپذیرم.»

او همچنین گفت: «همین سه روز پیش رأی‌هایی داخل سطل کاغذهای باطله پیدا کرده‌اند که روی همه آنها ترامپ نوشته شده بود. فکر می‌کنید این خوب است؟»

ترامپ بامداد شنبه گذشته هم گفته بود که جز در صورت وقوع تقلب، او بازنده انتخابات ماه نوامبر نخواهد بود و اگر چنین اتفاقی رخ دهد، انتقال قدرت صورت نخواهد گرفت.»

جو بایدن در مناظره شب گذشته گفت که ترامپ هم در صورت باخت در انتخابات نتیجه را خواهد پذیرفت. او گفت: «من نتیجه انتخابات را خواهم پذیرفت، او هم همین‌طور؛ می‌دانید چرا؟ چون بعد از آنکه برنده انتخابات پس از شمارش همه آرا اعلام شود، همه چیز تمام می‌شود.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان