تشخیص سریع ترکیدگی لوله با دستگاه - تکنسین شهر

تشخیص ترکیدگی لوله و نشتی آب راه های متفاوتی دارد. گاه این کار توسط افراد با تجربه قابل تشخیص است و برخی مواقع این نشتی ها علایمی ندارند و قابل مشاهده جز با دستگاه های مربوطه نمی باشند.

 شکستن و ترک خوردن لوله های آب مشکلی است ناهنجار که اگر رخ دهد ممکن است روزها انسان را از آب این مایع حیاط محروم گرداند پس ملزوم است که مراقبت های لازم را جهت جلوگیری از این اتفاق به عمل آوریم و اگر احتمالا با این مشکل رو به رو شدیم بهترین روش و سریع ترین راهکار را برای رفع این مشکل برگزینیم. تشخیص ترکیدگی لوله و نشتی آب راه های متفاوتی دارد. گاه این کار توسط افراد با تجربه قابل تشخیص است و برخی مواقع این نشتی ها علایمی ندارند و قابل مشاهده جز با دستگاه های مربوطه نمی باشند. تشخیص ترکیدگی لوله و یا  پیدا کردن نشت یابی لوله امروزه با دستگاه های کاملا حرفه ای و پیشرفته انجام می گیرد و همچنین کار با این دستگاه ها نیاز به افراد دوره دیده و متبحر دارد که در این زمینه به تجارب کافی دست یافته اند. البته این روزها بازم هم دیده می شوند افراد سودجو و کم سواد که مانند گذشته از وسایل دم دستی و ابتدایی برای تشخیص شکستگی و ترکیدگی لوله آب و فاظلاب استفاده می کنند ولی قابل توجه است که این افراد با این نحوه ی کار قدیمی جز اینکه خرابی و تعمیرات ساختمان را چند برابر می کنند و هزینه های اضافی زیادی را تحمیل می کنند چندان سود دیگری نخواهند داشت. اگر سیستم لوله کشی  اب و فاظلاب منزل شما قدیمی است و دچار پوسیدگی شده ویا از استانداردهای روز برخوردار نمی باشد و یا بنا به هر دلیل دیگری  همواره شما را درگیر مشکلاتی نظیر نم و رطوبت می کند توصیه می شود از یکی از شرکت های خدماتی در این زمینه کمک بگیرید و توسط فردی کاردان و متبحر محل نشتی آب را توسط دستگاه پیدا کرده و با بهترین راه و کمترین هزینه و صرف وقت بدون خرابی های بی دلیل مشکل را رفع نموده. در ادامه این مقاله به تعریفی ا ز دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله و همچنین نحوه ی کارو انواع آن خواهیم پرداخت.

دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله

 

دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله چیست؟

 دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله وسیله ای است برای  پیدا کردن جای دقیق ترکیدگی لوله و نشتی اب. و با نام هایی از قبیل دستگاه تشخیص نشتی ، دستگاه نشت یاب لوله ها، دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله آب و...معرفی می شوند که کاربرد و نحوه ی استفاده از آن ها به یک شکل و یک روش است. روش کار این دستگاه طبق تکنولوژی پیشرفته و به روز دنیا طراحی گردیده است و یک سیتم ساده و کاربردی در این دستگاه پیشرفته به کار رفته که به مزایای هرچه بهتر استفاده از ان افزوده است. هرچند که این گونه مشکلات عموما در سیستم لوله کشی خانه های قدیمی دیده می شود ولی امکان نشتی و ترکیدگی لوله چیزی کاملا غیر پیش بینی است و در ساختمان های نوساز هم ممکن است که اتفاق بیافتد. قابل ذکر است که از مزایای این دستگاه ها و این روش نشتی یابی توسط دستگاه درصد خرابی ناچیز است و حداقل میزان کنده کاری و کثیف کاری نسبت به روش های سنتی قبلی است. از مزایای دیگر این دستگاه ها می توان به مقرون به صرفه بودن و کم بودن قیمت لوله کشی با شیوه های مدرن و پیشرفته نسبت به روش های قبلی است. ویژگی و مزایای دیگر ی که در ارتباط با این دستگاه ها می توان به آن اشاره کرد استفاده از این دستگاه ها در امر تخلیه چاه می باشد. جلوگیری از اتلاف وقت و تعمیر هرچه سریع تر مشکلات سیستم لوله کشی آب و فاضلاب از ویژگی های ضروری استفاده از این دشتگاه ها می باشد.
 

نیروی متخصص برای تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه


 
نحوه ی کار دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله و نشتی آب

با توجه به کاربردهای ویژه ی این دستگاه که در بالا گفته شد. امروزه از این دستگاه به وفور استفاده می شود و در کار لوله کشی کاربرد چشم گیری دارد از این رو لازم است که بگوییم کار با این دستگاه همانند دیگر حرفه ها که به فردی کاردان در زمینه ی خود احتیاج دارند به فردی دوره دیده و کاردان که از روش کار و تنظیمات این دستگاه  اطلاع دارد نیازمند می باشد. چرا که اساس کار دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله و نشتی یاب اب برپایه ی امواج است. به این صورت که می توان این دستگاه را به یک رادیو تشبیه کرد که با دریافت و ارسال امواج  در جهت یافتن کوچکترین و کم ترین ترکیدگی و نشتی آب کار می کند.
  دقت تشخیص این دستگاه فوق العاده حساس است به این گونه که کوچکترین و ریزترین ترک و نشتی توسط این دستگاه قابل تشخیص می باشد. این دستگاه ها قابلیت ارسال و دریافت امواج را تا حدود 40 سانتی متر از سطح را برای تشخیص مشکل دارند و تشخیص بیش از این را نباید از این دستگاه ها انتظار داشت مگر در صورتی که میزان ترکیدگی لوله شدید باشد. و قابل توجه است که در هر منزلی سیستم لوله کشی بیش از 40 سانتی متر در زیر زمین تعبیه نمی گردد. برخی دیگر از این دستگاه ها دارای قابلیت ها و ویژگی های منحصر به فردی هستند که به دنبال پیشرفت  تکنولوژی به آن دست یافته اند از جمله ی این قابلیت ها وجود دوربین حرارتی در سیستم دستگاه تشخیص ترکیدگی لوله و نشتی اب می باشد. این دوربین حرارتی با داشتن  فیلتر های حرارتی متفاوت و مختلف نشتی آب و یا ترکیدگی لوله های آب را در مکان های مختلف مانند موتر خانه، دیوار ، زمین  و .... را از پشت دیوار ویا کف تشخیص می دهد و بدین ترتیب میتواند  دلیل  وجود نم و رطوبت در دیوار و هرجای دیگررا هم مشخص کند. قابل توجه است که تشخیص ترکیدگی لوله و یا نشتی اب در مکان های مختلف متفاوت است چرا که برخی از این مشکلات مربوط به لوله های آب گرم و سرد می باشند و با یکدیگر متفاوتند. برخی دیگر مربوط به لوله های فاضلاب می باشند. از این رو نحوه ی تشخیص آن ها و چگونگی کار با دستگاه ها برای این مکان ها متفاوت است از این جهت است که بیان شد کار با این دستگاه ها نیازمند کاردانی متبحر و حرفه ای است که دوره ی لازم را دیده باشد و  تکنسین شهر میتواند شما را در یافتن یک تکنسین مجرب برای رفع مشکل ترکیدگی لوله یاری کند.

 

یافتن نشت اب در منزل با دستگاه
 
انواع دستگاه های تشخیص ترکیدگی لوله و نشتی 

همان طور که گفته شده از این دستگاه با توجه به کاربردها و ویژگی های ضروری که دارند امروزه استفاده ی زیادی انجام می گیرد و یک وسیله ی مهم  پرکاربرد در مشاغل لوله کشی و تخلیه لوله است و از این رو تولید این دستگاه در انواع مختلف و گونه های متفاوت با نام ها و برندهای گوناگون در ایران و سراسر جهان رو به رونق می باشد. تا جایی که روش کار این دستگاه ها در انواع مختلف بستگی به پارامترهای متفاوتی دارد در این جا می خواهیم انواع دستگاه های تشخیص ترکیدگی لوله را به شما معرفی کنیم که نحوه ی تشخیص ترکیدگی و یا نشتی توسط هر یک از این دستگاه ها به یک گونه است و توسط یک پار امتر مخصوص سنجیده می شود این دستگاه ها عبارتند از:
1_ تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه رادیویی شبکه آب
2_ تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه آکوستیک آب.
3- تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه آکوستیک عقربه ی
4- تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه آکوستیک تمام دیجیتال
5_ تشخیص ترکیدگی لوله با دستگاه های مافوق صوت 
6_ تشخیص ترکیدگی لوله یا نشتی آب توسط دستگاه های مجهز به دوربین حراتی

 

تشخیص و رفع نم و رطوبت با دستگاه

ایجاد نم و رطوبت در ساختمان های مسکونی و یا اداری به یکی از بزرگ ترین دغدغه های مردم تبدیل شده است. رفع نم و رطوبت باید به سرعت انجام شود تا بیش از این خسارت و آسیب نبیند. تشخیص و رفع نم و رطوبت توسط دستگاه های نشت یابی حرفه ای با استفاده از تشخیص متخصصان این زمینه انجام می گردد. در سراسر شهرها شرکت های تخصصی برای رفع این مشکل وجود دارد که در کوتاه ترین زمان و با دستگاه های پیشرفته و تکنولوژی روز دنیا مشکل رطوبت و نم ساختمان ها را رفع می نمایند. ترکیدگی و آسیب به لوله ها در گذشته به روش های قدیمی و سنتی رفع می شده درواقع در مدت زمان طولانی بخش های مختلفی از خانه تخریب می شده تا بتوانند محل دقیق نشتی و نم را پیدا کنند و بعد از آن به تعمیر آن بپردازند، این کار علاوه بر زمان زیادی که می برد هزینه بسیار بالایی را هم در برداشت. امروزه با توجه به پیشرفت چشمگیری که بشر در زمینه های مختلف پیدا کرده است دستگاه هایی هم وجود دارند که با استفاده از آن به راحتی و در کوتاه ترین زمان نم و رطوبت ساختمان تشخیص داده می شود و به کمک متخصصان و دستگاه های موجود تعمیر می شوند. 

منبع : technisianeshahr.com

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان