شناسایی تپه نگاره ای ۲۲۰۰ ساله از یک گربه در پرو

تصویری از طرح یک گربه عظیم الجثه متعلق به دوران باستان اخیرا روی یکی از تپه های بیابان Nazca در پرو کشف شده است. این تپه نگاره که گربه ای به طول ۳۶ متر را به تصویر می کشد برای مدت ۲۰۰۰ سال روی تپه ای در کنار بزرگراه پان امریکن که از آلاسکا تا آرژانتین کشیده شده، وجود داشته و به تازگی سر از خاک بیرون آورده است.

شناسایی تپه نگاره ای 2200 ساله از یک گربه در پرو

تصویری از طرح یک گربه عظیم الجثه متعلق به دوران باستان اخیرا روی یکی از تپه های بیابان Nazca در پرو کشف شده است. این تپه نگاره که گربه ای به طول 36 متر را به تصویر می کشد برای مدت 2000 سال روی تپه ای در کنار بزرگراه پان امریکن که از آلاسکا تا آرژانتین کشیده شده، وجود داشته و به تازگی سر از خاک بیرون آورده است.

Nazca Lines در جنوب پرو به مجموعه ای تپه نگاره گفته می شود که روی شن های بیابان ایجاد شده اند و شامل 300 المان متفاوت از جمله حیوان و گیاه می شوند.

جانی ایسلا باستان شناس اهل پرو در همین رابطه اعلام کرده که این تپه نگاره در جریان فعالیت هایی کشف شد که در راستای بهبود دسترسی بازدیدکنندگان به منطقه صورت می گرفت و هدف از آنها ایجاد نمای مناسب برای مردم به منظور مشاهده Nazca Lines بود.

تپه نگاره

ایسلا که مسئولیت سیستم مدیریت پارک پاستان شناسی Nazca-Palpa را بر عهده دارد در این رابطه گفت:

ما دسترسی به نقطه ای را برای تماشای تپه نگاره ها فراهم کرده بودیم و بعد به این نتیجه رسیدیم که دسترسی مردم به آن نقطه باعث وارد آمدن آسیب به میراث به جای مانده از گذشته می شود و به همین خاطر نیز تصمیم گرفتیم که جابجایی هایی را انجام دهیم. انگیزه دیگرمان از این جابجایی این بود که ایمنی لازم برای مردم را حین مشاهده تپه نگاره ها فراهم نماییم. در طول همین فرایند متوجه خطوطی شدیم که قطعا به صورت طبیعی ایجاد نشده بودند.

شاید کشف تصویری با این عظمت از دیدگاه خیلی ها جالب باشد اما ما مطمئن هستیم که تپه نگاره های بیشتری در منطقه وجود دارند.

در سال های اخیر استفاده از پهپاد در پرو برای کشف آثار باستانی بسیار متداول شده چراکه این هواپیماهای کوچک امکان عکس برداری از بخش های جانبی تپه ها را میسر می کنند. وزیر فرهنگ پرو نیز در این باره گفته که مشاهده دقیق طرح کشف شده در بدو شناسایی بسیار دشوار بوده و از آنجا که روی تپه ای با شیب بالا حکاکی شده بود امکان از بین رفتن آن بالا بود و ممکن بود به خاطر پدیده های طبیعی به آن خدشه وارد شود.

اما طی هفته های اخیر فعالیت های پاکسازی به طور گسترده روی این منطقه انجام شده و همین امر باعث شد که طرح این گربه عظیم الجثه روی بدنه کوه هویدا شود.

تپه نگاره

ضخامت خط و خطوط به کار رفته در طراحی این گربه برابر با 12 تا 15 اینچ عنوان شده و طول آن نیز 36 متر است. مقامات شهری می گویند که طرح گربه حدودا 200 سال قبل از میلاد مسیح ساخته شده. بد نیست اشاره کنیم که سال گذشته نیز 140 طرح دیگر که متعلق به 2100 سال پیش بودند در همین منطقه شناسایی شدند و در جریان آنها یک پرده، موجود انسان نما، ماری با دو سر و یک کوسه قاتل شناسایی شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان