جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

 
 

خبرگزاری تسنیم: کرونا و عواقب سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن در اروپا اخیراً با افزایش چشمگیر آمار مبتلایان جدید به کرونا ابعاد تازه‌تری به خود گرفته است.

تشدید محدودیت‌ها در جمهوری چک

جدیدترین اخبار کرونایی در اروپا حاکی از آن است که جمهوری چک که به‌شدت تحت تأثیر شیوع مجدد کرونا قرار گرفته است تشدید محدودیت‌ها برای مهار کرونا را در دستور کار قرار داده است. این کشور استفاده اجباری از ماسک در فضاهای باز را گسترده‌تر کرده است.

در اتریش هم در 24 ساعت گذشته 1524 ابتلای جدید به کرونا گزارش‌شده که 333 مورد آن مربوط به وین، پایتخت این کشور بوده است.

6868 مبتلای جدید روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز اعلام کرد که در 24 ساعت گذشته 6868 مبتلای جدید به کرونا در آلمان وجود داشته و 47 نفر هم بر اثر این ابتلا جان خود را از دست داده‌اند.

تست‌های سریع کرونا در فرودگاه‌های انگلیس برای مسافران

به گزارش رسانه‌های انگلیسی در فرودگاه‌های این کشور تست‌های سریع کرونا برای مسافران انجام می‌شود و نتیجه این آزمایش‌ها در عرض یک ساعت آماده می‌شود.

احتمال کنترل‌های مجدد مرزی در اروپا

با توجه به شمار روزافزون آمار مبتلایان جدید در اروپا وزیر امور داخله ایالت بایرن آلمان این را ممکن دانست که دوباره مسئله کنترل‌های مرزی بر سر زبان‌ها بیفتد.

افزایش چشمگیر شمار بیماران بستری‌شده در آی‌سی‌یو در فرانسه

بعد از افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به کرونا در فرانسه شمار بیماران بستری‌شده در بخش مراقبت‌های ویژه هم به‌شدت افزایش پیدا کرده و بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی این کشور تعداد این بیماران به 2090 مورد رسیده که حدود 1441 نفر بیشتر از هفته گذشته است. کووید 19 طی شبانه روز گذشته جان 146 فرانسوی را گرفته است.

در نقطه اوج کرونا در فرانسه در ماه آوریل حدود 7هزار بیمار کرونایی در این کشور در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بودند.

به گفته وزیر بهداشت فرانسه این کشور در مجموع حدود 5800 تخت مراقبت‌های ویژه دارد. شرایط کرونایی بخصوص در پاریس و اطراف آن بسیار وخیم است.

فرانسه با بیش از 33هزار مرگ کرونایی از کشورهایی است که شدیداً تحت تأثیر شیوع کرونا قرار گرفته است.

ایرلند به عنوان اولین کشور اروپایی قرنطینه سراسری مجدد اعمال می‌کند

ایرلند به عنوان اولین کشور اروپایی برای مهار کرونا قرنطینه سراسری دومی را اعلام می کند. نخست وزیر این کشور این خبر را اعلام کرده و تنها استثناء را مدارس دانست که باید باز بمانند. این قرنطینه سراسری از روز چهارشنبه به مدت 6 هفته در این کشور اعمال خواهد شد.

ایرلند اخیرا مانند دیگر کشورهای اروپایی شاهد افزایش چشمگیر مبتلایان جدید است. روز دوشنبه نهادهای دولتی در ایرلند از ابتلای بیش از هزار مورد جدید به کرونا در عرض 24 ساعت خبر دادند.

تشدید محدودیت‌ها در پایتخت رومانی

رومانی هم اقدامات و قواعد ضد کرونایی در پایتخت را به دلیل افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به کرونا تشدید می کند.

منع رفت و آمد شبانه در اسلوونی

اسلوونی هم به دلیل افزایش آمار مبتلایان جدید به کرونا از ساعت 9 شب تا 6 صبح منع رفت و آمد شبانه را اعمال کرده است. این کشور اروپایی همچنین برای مهار کرونا از روز دوشنبه یک وضعیت اضطراری را اعلام کرده است.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در سخنانی از آسیب های سختی که کرونا به مهاجران وارد کرده سخن گفت. وی همچنین از خطر ایجاد شده برای مشاغل این گروه با توجه به رکود حاصل از کرونا خبر داده است.

رئیس حزب حاکم لهستان به قرنطینه رفت

رئیس حزب حاکم قانون و عدالت در لهستان هم بعد از تماس با فرد مبتلا به کرونا به قرنطینه رفته است. یک سخنگوی این حزب اعلام کرد که حال او خوب است و از خانه کار می کند.

آلمان در لیست مناطق خطر کرونایی آفریقای جنوبی

با توجه به شمار روزافزون افراد مبتلا به کرونا در آلمان آفریقای جنوبی این کشور را از روز دوشنبه در لیست مناطق با خطر بالای کرونایی قرار داده است.

همچنین کشورهای فرانسه، شیلی، هلند، اسپانیا، آمریکا و انگلیس هم در این لیست قرار گرفته‌‌اند.

رسانه ها از شیوع کرونا در خانه های سالمندان هامبورگ خبر داده‌اند.

قرنطینه سراسری در ولز انگلیس

مقامات ولز انگلیس هم یک قرنطینه سراسری دو هفته ای را برای مهار کرونا در این منطقه در دستور کار قرار داده‌اند.

شمار مبتلایان جدید به کرونا در بلژیک هم همچنان روند صعودی تندی را طی کرده و به حدود 8500 مبتلای جدید در عرض 24 ساعت رسیده است.

منع رفت و آمد شبانه در لومباردی ایتالیا

لومباردی در شمال ایتالیا هم برای مقابله با شیوع کرونا منع رفت و آمد شبانه را در دستور کار قرار داده که از روز 5 شنبه اجرایی می شود. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده شهروندان این مناطق باید بین ساعت 23 و 5 صبح تنها خانه های خود را برای موارد ضروری مانند کار و یا بیماری ترک کنند.

افزایش مرگ‌های کرونایی در فرانسه

نهادهای بهداشتی فرانسه هم از افزایش مرگ های کرونایی در این کشور خبر داده اند. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی این کشور در روز دوشنبه در عرض 24 ساعت 13243 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 146 نفر هم بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

همسر ماکرون به قرنطینه رفت

همسر امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه هم به دلیل ارتباط با یک فرد مبتلا به کرونا در قرنطینه قرار گرفته است. دفتر وی اعلام کرده که حال عمومی اش خوب است و هیچ علامت بیماری ندارد.

نهادهای بهداشتی انگلیس هم از ابتلای حدود 18804 نفر به کرونا در عرض 24 ساعت خبر داده‌اند.

هشدار صدر اعظم اتریش درباره پاییز و زمستان سخت کرونایی

صدر اعظم اتریش هم با اعلام اینکه در نیمه ابتدایی سال آینده واکسن کرونا در دسترس قرار خواهد گرفت و تا تابستان کشور به وضعیت نرمال باز می گردد در عین حال گفت که پاییز و زمستان بسیار بسیار سختی را در پیش رو داریم.

صدر اعظم اتریش یک قرنطینه سراسری و شرایطی مشابه آن را برای مهار کرونا رد نکرده و در عین حال اعلام کرد که تا جایی که امکان دارد باید از به وجود آمدن چنین شرایطی جلوگیری شود.

وی از شهروندان خواست که به قواعد و محدودیت هایی که دولت اخیراً برای مهار کرونا در دستور کار قرار داده پایبند باشند.

اخیراً آمار مبتلایان روزانه به کرونا در اتریش هم رکورد جدیدی را ثبت کرده و به بالاترین میزان از زمان شیوع کرونا رسیده است و از این رو مقامات این کشور تشدید محدودیت ها را در دستور کار قرار داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در اتریش 65927 نفر به کرونا مبتلا شده و 904 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

اقدام جنجالی محققان انگلیسی برای تسریع در روند تولید واکسن

محققان انگلیسی در حال آماده شدن برای تجربه یک اقدام جنجالی هستند تا روند تولید واکسن کرونا را تسریع بخشند.

به نوشته های رسانه های انگلیسی محققان این کشور قصد دارند داوطلبان سالم را به طور عمدی به ویروس کرونا آلوده کنند تا درباره این بیماری مرموز مطالعات و تحقیقات بیشتری انجام داده و روند تولید واکسن کرونا را سرعت بخشند.

دولت انگلیس در حال آماده کردن 33.6 میلیون پوند منابع مالی لازم برای اجرای این طرح تحقیقاتی است.

کالج امپریال لندن قصد دارد این تحقیق و مطالعه را با مشارکت وزارت تجارت، انرژی و راهبرد صنعتی بریتانیا، بنیاد رویال فری لندن و بر روی جوانان 18 تا 30 سال انجام دهد.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در کشورهای مهم اروپایی

بر اساس جدیدترین آمارها تا به حال در اسپانیا 1015795 نفر به کرونا مبتلا شده و 33992 نفر هم در اثر این ابتلا جان خود را از دست داده‌اند.

در فرانسه هم تا به حال 910277 نفر به کرونا مبتلا شده و 33623 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در انگلیس هم تا به حال 741212 نفر به کرونا مبتلا شده و 43726 نفر هم در اثر این ابتلا جان خود را از دست داده‌اند.

ایتالیا هم به شدت تحت تأثیر شیوع کرونا قرار گرفته و تا به حال 423578 نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده و 36616 نفر هم در اثر ابتلا به آن جان خود را از دست داده‌اند.

در آلمان هم تا به حال 374743 نفر به کرونا مبتلا شده و 9910 نفر هم در اثر این ابتلا جان خود را از دست داده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان