گفتگو با ایلیا وکیلی، مرشد ابرآروان:‌ آینده رویداد ابربازی چیست؟ [تماشا کنید]

رویداد ابربازی شرکت ابر آروان حدود ده روز قبل به ایستگاه آخر رسید. پس از تلاش ۶ ماهه ۱۴ تیم مختلف و داوری نهایی، چهار تیم به‌عنوان برندگان رویداد انتخاب شدند تا با دریافت جایزه نقدی و سرمایه‌گذاری مجموعه‌های شتاب‌دهنده، به جمع استارتاپ‌های حوزه رایانش ابری ایران بپیوندند.

گفتگو با ایلیا وکیلی، مرشد ابرآروان:‌ آینده رویداد ابربازی چیست؟ [تماشا کنید]

رویداد ابربازی شرکت ابر آروان حدود ده روز قبل به ایستگاه آخر رسید. پس از تلاش 6 ماهه 14 تیم مختلف و داوری نهایی، چهار تیم به‌عنوان برندگان رویداد انتخاب شدند تا با دریافت جایزه نقدی و سرمایه‌گذاری مجموعه‌های شتاب‌دهنده، به جمع استارتاپ‌های حوزه رایانش ابری ایران بپیوندند.

ابر آروان در ابربازی فرصتی را به‌وجود آورد تا افراد علاقه‌مند به این حوزه در قالب تیم‌های مختلف، ایده‌های خود را به محصول تبدیل کنند. حالا که این رویداد جذاب به پایان رسیده، ما به دفتر این شرکت رفتیم تا با ایلیا وکیلی، مرشد ابر آروان گفتگو کنیم و ببینیم ابربازی چرا شکل گرفت، چطور پیش رفت و در آینده با چه تغییراتی به کدام سمت و سو حرکت خواهد کرد.

به گفته وکیلی، ابربازی با بزرگ‌تر کردن فضای خدمات ابری در ایران، نفع نهایی را برای تمام شرکت‌های فعال در این حوزه از جمله ابر آروان خواهد داشت. او می‌گوید «ابرآروان با ابربازی قسمتی از نقش خودش را [برای بزرگ‌تر کردن اکوسیستم ابری ایران] ایفا کرده و بقیه شرکت‌ها هم می‌توانند با اتخاذ رویکرد حمایتی نسبت به بازار، نقش مؤثری در این زمینه داشته باشند».

فضای آی‌تی ایران هیچ‌گاه با یک یا دو شرکت موفق اشباع نخواهد شد و همیشه جا برای فعالیت استارتاپ‌ها و شرکت‌های جدید وجود خواهد داشت. وکیلی با اشاره به این موضوع، هدف اصلی ابر آروان از برگزاری ابربازی را انتقال تجربه و حمایت از مجموعه‌های جوان برشمرد؛ رویکردی که می‌تواند توسط دیگر شرکت‌های بزرگ این اکوسیستم نیز تکرار شود.

به گفته وکیلی، داستان ابربازی با این تجربه موفق تازه آغاز شده و طی سال‌های آینده با قدرت ادامه خواهد یافت. ابربازی و رویدادهای مشابه می‌توانند نسل جدیدی که در شرایط کنونی کشور دنبال حلقه مفقوده «امید» است را کمک کنند تا در نهایت، جامعه فناوری ایران به امید جمعی و بزرگ‌تری برسد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان