آموزش اپیلاسیون با موم برای قسمت های مختلف بدن

در این مطلب آموزش اپیلاسیون با موم برای قسمت های مختلف بدن و مزایا و معایب استفاده از موم را در اختیار شما همراهان عزیز و گرامی قرار داده ایم که امیدواریم از مطالعه آن نهایت بهره را ببرید.

آموزش اپیلاسیون با موم برای قسمت های مختلف بدن

یکی از انواع روش های موثر برای از بین بردن موهای زائد در قسمت های مختلف بدن استفاده از موم است که در این روش کل مو از زیر سطح پوست حذف می شود همچنین روش های زیادی برای استفاده از موم وجود دارد که موم گرم موثر تر از سایر تکنیک ها می باشد و در اغلب آرایشگاه ها از موم گرم برای از بین بردن موهای زائد استفاده می شود.

آموزش اپیلاسیون با موم

برای از بین بردن موهای زائد روش های مختلفی نظیر لیزر و موم و … وجود دارد که لیزر موهای زائد نسبت به سایر روش ها از هزینه بیشتری برخوردار می باشد.

اپیلاسیون با موم

نحوه از بین بردن موهای زائد بدن با موم

قبل از هر چیز بهتر است ابتدا لوازم مورد نیاز را تهیه نمایید سپس با صرف مدت زمان مناسبی اقدام به از بین بردن موهای زائد بدن خود نمایید توجه داشته باشید که می توانید برای از بین بردن موهای زائد روی بینی و لب و … از موم استفاده کنید.

برای اپیلاسیون بدن به کمک موم می توانید از کیت معمول موم یا کیت موم سفت استفاده نمایید که در کیت های معمولی برای کشیدن موم از نوار پارچه ای استفاده می شود و در کیت های سفت نیز می توان موم را بدون استفاده از پارچه از روی بدن برداشت.

توجه داشته باشید که موم معمولی برای از بین بردن موهای زائد پا و زیر بغل مناسب می باشد ولی برای از بین بردن موهای زائد ناحیه شرمگاهی بهتر است از موم سفت استفاده نمایید.

از بین بردن موهای زائد بدن

اپیلاسیون پا به کمک موم

1. ابتدا موم را مطابق با دستورالعمل روی بسته بندی اش آماده نمایید. توجه داشته باشید که بیشتر موم ها را می توانید به سادگی درون مایکرویو گرم کنید سپس از آن ها برای از بین بردن موهای زائد استفاده نمایید.

2. پاهای خود را به کمک آب گرم بشویید تا منافذ پوست باز شوند و در نتیجه برداشتن موها به صورت راحت تر انجام شود.

3. زمانی که موم آماده شد به کمک چوب بستنی آن را روی پوست پا قرار دهید توجه داشته باشید که موم باید در جهت رویش موها به پوست مالیده شود.

اپیلاسیون پا به کمک موم

4. نوار پارچه ای را روی موم قرار دهید و آن را به صورت محکم در جهت رشد موها فشار دهید سپس بعد از 10 ثانیه پارچه را در خلاف جهت رشد موها بکشید. هرگز سعی نکنید که پارچه را به سمت بالا بکشید زیرا این کار باعث کبودی و تحریک پوست می شود.

5. این فرآیند را در همه قسمت های پا تکرار نمایید و هرگز موم را دو بار در یک ناحیه قرار ندهید.

6. بعد از اتمام مراحل اپیلاسیون ، پاها را به کمک آب سرد بشویید تا باقی مانده موم از روی پوست برداشته شود.

اپلاسیون بدن

اپیلاسیون زیر بغل به کمک موم

1. ابتدا زیر بغل خود را به کمک آب و صابون بشویید.

2. موم را گرم کنید سپس آن را در جهت رشد موها روی قسمت مورد نظر خود قرار دهید.

3. موهای زیر بغل در دو جهت رشد می کنند بنابراین مطمئن شوید که قرار دادن موم را بدرستی انجام داده اید.

4. دستتان را پشت سر بگذارید و بازو را به سمت عقب بکشید و نوار پارچه ای را روی موم گرم قرار دهید و به کمک دست پارچه را به مدت 10 ثانیه روی موم فشار دهید و بعد از گذشت مدت زمان ذکر شده پارچه را در خلاف رشد موها بکشید و اگر انجام این حرکت برای شما دشوار است بهتر است از فردی دیگر بخواهید که این کار را برایتان انجام دهد.

اپیلاسیون زیر بغل

5. اگر مویی در زیر بغل شما باقی مانده است این حرکت را دوباره تکرار نمایید سپس همین مراحل را برای برداشتن موهای زائد زیر بغل دست دیگر خود تکرار نمایید.

6. بعد از برداشتن موهای زائد زیر بغل این قسمت را به کمک آب سرد بشویید تا موم ها از سطح پوست پاک شوند.

7. توجه داشته باشید که در چند ساعت اول از اسپری بدن یا خوشبو کننده نباید در زیر بغل استفاده نمایید.

از بین بردن موی زائد بدن

اپیلاسیون ناحیه شرمگاهی به کمک موم

1.پوست اطراف ناحیه شرمگاهی را به کمک آب گرم بشویید و اگر موهای این ناحیه بلند است آن ها را به کمک قیچی کوتاه کنید تا اندازه موها به 0.6 سانت برسند.

2. برای برداشتن موهای زائد ناحیه شرمگاهی به کمک موم باید به حالت دراز کش باشید تا بتوانید به کل نواحی این قسمت دسترسی داشته باشید همچنین بهتر است آینه ای را در نزدیکی خود قرار دهید تا بتوانید مراحل کار اپیلاسیون را راحت تر انجام دهید.

3. روی تخت یا زمین دراز بکشید و سر را در موقعیتی قرار دهید تا بتوانید ناحیه شرمگاهی را مشاهده کنید و از چوب برای اعمال موم در جهت رشد موها استفاده نمایید. اگر از موم سفت استفاده می کنید بعد از قرار دادن مو در قسمت مورد نظر خود به مدت 10 تا 15 ثانیه صبر نمایید سپس موم را از روی پوست بردارید و اگر از موم معمولی استفاده می کنید پارچه را روی موم فشار دهید و بعد از گذشت 10 ثانیه پارچه را بر خلاف رشد موها بکشید.

اپیلاسیون با موم

4. در این مرحله کار اپیلاسیون با موم را در اطراف خط شرمگاهی ادامه دهید و مراقب باشید که یک ناحیه را دوباره موم نزنید.

5. برای برداشتن موهای باقی مانده می توانید از موچین استفاده نمایید.

6. بعد از اینکه کار اپیلاسیون ناحیه شرمگاهی به پایان رسید بهتر است از روغن مخصوص بدن کودک روی این قسمت از بدن بزنید تا نرم شود و از به کار بردن صابون برای شستشوی این ناحیه به مدت 24 ساعت خودداری نمایید.

اپیلاسیون به کمک موم

اپیلاسیون صورت به کمک موم

1.برای اپیلاسیون صورت با موم از کیت موم مخصوص صورت استفاده کنید.

2. برای از بین بردن موهای لب بالایی می توانید از نوار مومی استفاده نمایید که این نوار قادر است موهای لب بالایی را بدون نیاز به گرم کردن موم بردارد.

اپیلاسیون ناحیه بالایی لب با موم

3. ناحیه لب بالایی را شستشو دهید و آن را به صورت کامل خشک نمایید سپس موم گرم را روی نیمی از لب بالایی قرار دهید و با دقت زیادی در امتداد خط لب حرکت نمایید. نوار پارچه ای را روی موم قرار دهید و آن را به مدت 10 ثانیه به کمک دست در جهت رشد موها فشار دهید سپس لبه نوار را بگیرید و به سرعت موم را بکشید.

4. از همین روش برای برداشتن موهای زائد در سمت دیگر لب استفاده نمایید و برای برداشتن باقی مانده موها نیز می توانید از موچین استفاده نمایید.

اپیلاسیون صورت با موم

برداشتن ابرو به کمک موم

استفاده از موم برای برداشتن ابرو ها کمی دشوار است و بهتر است شما در صورت نداشتن تجربه کافی برای این کار از یک متخصص استفاده نمایید.

1. ناحیه ابرو را بشویید و آن را خشک نمایید.

2. موم را زیر ابرو بمالید سپس نوار پارچه ای را روی موم قرار دهید و بعد از گذشت 10 ثانیه نوار را در جهت مخالف رشد موها بکشید.

برداشتن ابرو با موم

مزایای استفاده از موم

1. بعد از چند بار اپیلاسیون کردن موها نازک و نرم تر خواهند شد.

2. این روش نسبت به سایر روش های اپیلاسیون ماندگاری بیشتری دارد و موها برای رشد دوباره به سه تا هشت هفته زمان نیازمند هستند.

3. اپیلاسیون با موم روشی ارزان و سریع برای رهایی از موهای زائد بدن می باشد.

از بین بردن موی زائد بدن

معایب استفاده از موم

1. در اپیلاسیون با موم ممکن است مو بکشند و مقداری از مو روی پوست باقی بماند.

2. هرگز از موم خیلی داغ روی صورت استفاده نکنید زیرا آسیب جدی به پوست صورت وارد می شود.

3. اپیلاسیون به کمک موم ممکن است باعث ایجاد قرمزی یا بروز جوش روی پوست شود.

اپیلاسیون همه بدن به کمک موم

در این مطلب آموزش اپیلاسیون کل بدن با موم را در اختیار شما عزیزان قرار دادیم که امیدواریم به کمک تمرین و تکرار بتوانید مهارت لازم را در زمینه رفع موهای زائد به کمک موم بدست آورید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان