تاثیر شامپو بر ریزش مو و نکاتی که برای انتخاب شامپو مناسب باید بدانید

در این مقاله تاثیر شامپو بر ریزش مو را بررسی می کنیم و در ادامه ویژگی های یک شامپو را برای شما مطرح می کنیم. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

تاثیر شامپو بر ریزش مو و نکاتی که برای انتخاب شامپو مناسب باید بدانید

شامپو مایعی می باشد که شرکت ها آن را در کارخانه هایی می سازند و از آن مایع جهت شست و شوی سر استفاده می شود. شامپو های بسیاری تحت برند های متفاوت در جهان تولید می شود ولی در گذشته های دور مردم از کتیرا، چوبک یا گل سر به عنوان مواد شوینده مو استفاده می کردند. بسیاری از افراد سعی دارند شامپو ها را تحت عنوان های مختلفی از جمله تقویت کننده مو، از بین برنده شوره سر و خیلی از مشکلاتی که روزانه با آن ها در گیر می باشیم به فروش برسانند.

اهمیت ترکیب شامپو

باید بدانید که شامپو یک ترکیب شیمیایی می باشد و تاثیر شامپو بر ریزش مو ممکن است چندان زیاد نباشد به همین دلیل بهتر است برای تقویت مو های خود از یک راه غیر شیمیایی استفاده کنید. می توانید از ماسک های مو طبیعی و تقویت کننده مو و راه های جلوگیری از ریزش مو با روش خانگی و تقویت مو با پیاز و استفاده از ویتامین ها و قرص های مختلفی استفاده کنید. بهترین راه حل این است که از قرص زینک پلاس استفاده کنید تا اگر کمبود موادی در بدن شما وجود دارد که باعث ریزش مو شده است، بتوانید آن ها را جبران کنید.

مواد موجود در شامپو

در گذشته بسیاری از شرکت ها از موادی مانند اکسان، پارابن، پگ و اسلس استفاده می کردند که این مواد سلامت انسان را به خطر می انداخت  برای مو ها مضر بود و همچنین عوارض جانبی ایجاد می کرد. امروزه سازمان بین المللی و اتحادیه اروپا مصرف این مواد را در شامپو ها ممنوع کرده اند. در سال های اخیر تبلیغات شامپو ها با عنوان ” شامپو های بدون پارابن” می باشد. البته پروپیل پارابن در بسیاری از محصولات آرایشی مانند کرم های مرطوب کننده، لوسیون ها و برخی از شامپو های خاص وجود دارد.

انواع شامپو ها

در حالت کلی دو نوع شامپو داریم که در ادامه آن ها را بررسی می کنیم.

شامپو معمولی

  • این نوع شامپو ها در دارو خانه ها و فروشگاه ها به فروش می رسد و برای شست و شوی معمولی مو ها به کار می رود.
  • PH این شامپو ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد زیرا نشان دهنده اسیدی یا بازی بودن شامپو می باشد.

شامپو های درمانی

  • از این شامپو ها به دلایل مختلفی از درمان مانند جلوگیری از ریزش مو، تقویت مو های سر، از بین بردن شپش استفاده می  شود.
  • باید در هنگام استفاده از این شامپو ها دقت کافی داشته باشید و از چند متخصص کمک بگیرید. زیرا ممکن است دچار عوارض جانبی شوید.

تاثیر شامپو بر ریزش مو

در نظر داشته باشید که نمی توانید با شامپو به طور کامل از ریزش مو شدید جلوگیری کنید و حتما باید از روش های درمانی استفاده کنید. شامپو هایی که دارای نعنا و سیر می باشند هم نمی توانند تاثیرات چشمگیری داشته باشند. کارآیی شامپو به موارد زیادی بستگی دارد که در ادامه خلاصه ای از آن را برای شما بازگو می کنیم.

تاثیر شامپو بر ریزش مو

قدرت پاک کنندگی

هر روزه عوامل بسیار زیادی باعث آلودگی مو های شما می شود که باید از موادی برای رفع این مشکلات استفاده کنید. شامپو ها باید قدرت پاک کنندگی مو ها از آلودگی و چربی ها را داشته باشند.

نرم کنندگی

شامپو ها باید بتوانند علاوه بر از بین بردن آلودگی ها و چربی ها کمی مو ها را نرم کنند و از حالت وز خارج کنند.

تقویت کنندگی

شاید شامپو ها تاثیر های زیادی بر تقویت نداشته باشند اما باید در آن ها مواد تقویتی وجود داشته باشد و بتواند روی مو ها اثر بگذارد.

قابل استفاده برای همه

در نظر داشته باشید که شامپو باید برای همه قابل استفاده باشد و مردان و زنان به راحتی بتوانند از آن استفاده کنند.

مواد معدنی  و ویتامین ها

در نظر داشته باشید که شامپو ها باید دارای مواد معدنی مانند روی و منیزیم باشند و همچنین وجود  برخی از ویتامین ها مانند ویتامین B در آن ها ضروری است.

کاهنده خارش سر

در نظر داشته باشید که شامپو باید پوست سر را ملایم کند و اثرات خارش را از بین ببرد.

نکته : باید بدانید که افراط در مصرف شامپو کار درستی نیست و می تواند مو های شما را از بین ببرد و به آن ها آسیب های جبران ناپذیری وارد کند. اگر چه بیش تر موادی که در شامپو ها به کار می روند می توانند مفید باشند ولی ممکن است فقط و فقط جنبه تبلیغات داشته باشند و اصلا چنین چیزی در شامپو به کار نرفته باشد. پس بهتر است از یک مارک معتبر استفاده کنید.

شامپو باید دارای ویتامین B باشد

در نظر داشته باشید که مو ها می توانند باعث زیبایی شما شوند و در زیبایی شما تاثیرات چشمگیری داشته باشند بهتر است از آن ها به خوبی مراقبت کنید و از سشوار و وسیله هایی مانند اتو مو، دستگاه ویو و غیره کمتر استفاده کنید. باید بدانید که این دستگاه ها اگر چه باعث ایجاد تغییر شما می شوند و ممکن است زیبایی شما را دو چندان کند ولی در عین حال می تواند باعث سوختن مو ها و آسیب های دیگر در آن ها شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان