بررسی دلایل و نحوه رفع مشکل چسبیدن مژه ها

برای اکثر خانم ها این مشکل پیش آمده است که در حین ریمل زدن مژه هایشان به یک دیگر می چسبد و به خوبی آرایش نمی شود. در مواقعی نیز بعد از ریمل زدن این اتفاق می افتد که به عواملی مرتبط با نوع ریمل بستگی دارد. برای رفع مشکل چسبیدن مژه ها و یاد گیری برخی روش های آن این مطلب را مطالعه نمایید.

بررسی دلایل و نحوه رفع مشکل چسبیدن مژه ها

احساس چسبنده شدن مژه ها بعد از آرایش از مشکلاتی است که اغلب خانم ها آن را تجربه می کنند. علت این اتفاق به عوامل بسیاری بستگی دارد که با تحت کنترل در آوردن هریک می توان این مشکل را رفع کرد.

رفع مشکل چسبندگی مژه ها

رفع مشکل چسبیدن مژه ها

یکی از ابزار های پر استفاده در بین خانم ها برای آرایش چشم ریمل است که طرفداران بسیاری را برای خود دارا می باشد. ریمل که از دسته وسایل آرایشی برای چشم می باشد، به علت درشت کردن چشم ها و حجیم سازی مژه ها بسیار مورد استفاده بانوان قرار می گیرد. برخی مواقع با چسبیدن مژه ها به یک دیگر در حین ریمل زدن نه تها چشم هایتان زیبا و گیرا نمی شود، بلکه زیبایی طبیعی خود را نیز از دست می دهد. این اتفاق باعث کلافگی اکثر خانم ها می شود، مخصوصا مواقعی که عجله دارند و هرچه سریع تر باید آرایش خود را تمام کنند. در این بخش از مجله آرگا مطالبی برای رفع مشکل چسبیدن مژه ها به یک دیگر و آرایش و زیبایی چشم پرداخته ایم. پس توصیه می شود که مطالعه این مطلب را در مجله ما از دست ندهید.

علت چسبیدن مژه ها

علت چسبیدگی مژه ها به یک دیگر

همان طور که گفته شد در بروز این اتفاق عوامل بسیاری دخالت دارند، که در این ادامه این مطلب جمع آوری شده است.

  • استفاده از ریمل های تاریخ مصرف گذشته یا تقلبی

ریمل هایی که اصل هستند و توسط شرکت های معتبر ساخته می شوند، قابلیت ماندگاری تا 3 ماه را دارا هستند. ریمل هایی که از تاریخ مصرف آن ها 3 ما می گذرد، کم کم مواد داخل آن ها شروع به خشک شدن می کند که در صورت استفاده مژه ها را به یکی دیگر می چسباند.

  • استفاده نادرست از ریمل

اگر شیوه ریمل زدن شما دارای مراحل غلط باشد، باعث عدم زیبایی چشم ها و چسبیدگی مژه ها به یک دیگر می شود. پس بهتر است برای رفع مشکل چسبیدن مژه ها به یک دیگر، قبل از استفاده مهارت ریمل زدن را به خوبی یاد بگیرید و سپس از آن استفاده کنید.

  • پوشیدگی برس ریمل از مواد

هنگامی که سطح برس ریمل بیش از حد با مواد پوشیده می شود، ریمل زدن چشم ها را با مشکل مواجه می کند. این علت از عوامل اصلی در چسبندگی مژه ها به شمار می رود.

یادگیری مهارت ریمل زدن

  • مصرف ریمل های بی کیفیت

برخی زمان ها در هنگام خرید ریمل دچار شک می شویم و از اینکه ریملی با قیمت پایین خریده ایم بسیار خوشحال می شویم. نکته ای که در خرید ریمل بسیار حائز اهمیت است، دارا بودن کیفیت مطلوب می باشد. برخی ریمل های تقلبی در ترکیبات خود از مواد آلوده ای استفاده می کنند، که سبب چسبیده شدن مژه ها به یک دیگر می شود.

  • به تاریخ های ثبت شده توجه کنید

همه لوازم آرایشی دارای تاریخ مصرف هستند که بی توجهی به آن ها مشکلاتی در پی خواهد داشت. ریمل از گروه لوازم آرایشی با تاریخ مصرف پایین می باشد. همان طور که گفته شد مواد ریمل بعد از گذشت 3 ماه کم کم شروع به خشک شدن می کنند که در صورت مصرف در عوض زیبایی، مژه هایتان را به یک دیگر می چسباند. پس بهتر است در ابتدای خرید هر نوع از لوازم آرایشی، ابتدا به تاریخ مصرف و تولید آن توجه کنید.

بعد از گذشت تاریخ مصرف لوازم آرایشی، کم کم شرایط ایجاد باکتری در آنان ایجاد می شود که بهترین راه حل این است آنان را دور بی اندازید. همچنین از راه بوییدن ریمل نیز می توانید به دارا بودن سلامتی ریمل پی ببرید.

آشنایی با نکات مرتبط با ریمل زدن

نکاتی که در نگهداری ریمل باید توجه کنید

با رعایت نکاتی که در ادامه بیان می شود، می توانید از ریمل با عمری مناسب برخوردار شده و به رفع مشکل چسبیدن مژه ها بپردازید.

  • نگهداری ریمل در شرایط مناسب

در شرایطی که حرارت و گرما بسیاری موجود است، نمی توان لوازم آرایشی نگهداری کرد. در چنین شرایطی لوازم خیلی زودتر از تاریخ انقضا فاسد می شوند که دیگر قابل استفاده نمی باشند. بهترین روش و شرایط برای نگهداری از لوازم آرایشی مناطق سرد، خنک و دور از تابش خورشید می باشد. اگر به دنبال مکانی مناسب برای حفاظت از لوازم آرایش خود هستید، ما یخچال را به شما توصیه می کنیم.

  • درب ریمل را به خوبی محکم ببندید

برای اینکه ریمل و لوازم آرایشی تان از عمر خوب و با کیفیت برخوردار شود، بهتر است که درب آن محکم و به خوبی بسته شود. این کار از ورود باکتری های موجود در حیاط به ریمل جلوگیری می کند که در نتیجه به سلامت مژه و چشمان شما منجر می شود.

رفع مشکلاتی که در آرایش چشم به وجود می آید

  • برس ریمل را به خوبی تمیز کنید

برای رفع مشکل چسبیدن مژه ها بهتر است بعد از استفاده از ریمل با دستمال کاغذی، برس را به خوبی تمیز کنید. یکی از عوامل اصلی در چسبیدن مژه ها به یک دیگر پوشیده شدن برس از مواد بیش از حد است. در این روش می توانید برس ریمل را هم عوض کنید.

  • ریمل را در سطح مژه هایتان تکرار نکنید

برای زیبایی و حجیم تر شدن مژه ها لازم نیست که آن ها را در دفعات 2 الی 3 مرتبه تکرار کنید. همینکه از ریمل مناسب مژه های خود به دفعه یکمین هم استفاده کنید، می توانید موجبات گیرایی و زیبایی چشم هایتان را فراهم کنید.

  • مژه های به هم چسبیده را جدا کنید

برای رفع مشکل چسبیدن مژه ها بهتر است قبل از کشیدن ریمل آن ها را به خوبی از یک دیگر جدا کنید. استفاده از سنجاق و یا سوزن روشی عقلانی نیست و بسیار خطرناک می باشد. در این رابطه می توانید از پرایمرهای مخصوص مژه استفاده کنید و بعد از استفاده ریمل بزنید.

معرفی روش های رفع مشکل چسبیدن مژه ها

  • روش استفاده از ریمل را یاد بگیرید

ریمل زدن مهارتی است که باید به خوبی یاد گرفته شود. برای این کار باید ریمل زدن را از کمی بالاتر از ریشه مژه ها شروع کنید و سپس برس ریمل را به سوی قسمت خارجی مژه ها بکشید. انجام این الگو در ریمل زدن از چسبندگی مژه هایتان به یک دیگر جلوگیری می کند.

  • آرایش های باقی مانده را پاک کنید

از اعمال آرایش های جدید بر روی آرایش گذشته خود داری کنید. این عمل سبب از دست رفتن زیبایی چشم و مژگانتان می شود. برای این کار ابتدا میکاپ قبلی خود را پاک کنید، سپس اقدام به آرایش مجدد کنید.

  • ریمل های با کیفیت خریداری کنید

امروزه ریمل ها در طرح و شکل های متفاوت به بازار عرضه شده اند. پس بهتر است در حین حرید به خوبی اندازه برس و دندانه های آن را بررسی کنید تا از ایجاد مشکل جلوگیری شود. برس هایی که دندانه آن ها از یکی دیگر فاصله دارد، سبب تجمع مواد در یک جا می شود که در هنگام استفاده مژه ها را به یک دیگر می چسباند.

ایتفاده از پرایمر ها در آرایش چشم

  • از پرایمر مخصوص استفاده کنید

در ابتدای آرایش بهتر است از پرایمر مخصوص برای مژه هایتان استفاده کنید. پرایمر شرایط ریمل زدن را بهبود می بخشد و مژه ها را به خوبی از یک دیگر جدا می کند. همچنین می توانید برای آشنایی با نحوه تقویت مژه ها کلیک کنید

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان