چطور با استفاده از قاشق صورتمان را ماساژ دهیم؟

در این مطلب روش هایی برای ماساژ صورت با قاشق در چند مرحله ساده به همراه نکات طلایی برای انجام این روش ماساژ را مشاهده خواهید کرد که امیدواریم مورد توجه تان قرار گرفته باشند.

چطور با استفاده از قاشق صورتمان را ماساژ دهیم؟

ماساژ صورت باعث بهبود جریان لنفاوی و گردش خون می شود و علاوه بر این احتباس آب را نیز کاهش می دهد و بروز چین و چروک ها را نیز به میزان حداقلی می رساند و شما می توانید با انجام ماساژی مناسب برای پوست صورت قوام و سفتی آن را افزایش دهید. برای ماساژ صورت روش های زیادی وجود دارد و ماساژ صورت به کمک وسایل مختلف نظیر قاشق و … به راحتی قابل انجام می باشد.

نحوه ماساژ صورت با قاشق

برای انجام ماساژ صورت به قاشق هایی کوچک نیاز دارید و در کشورهای آسیایی برای ماساژ دادن پوست صورت از قاشق های سرامیکی یا چینی استفاده می گردد زیرا این قاشق ها فشارهای نقطه ای بهتری را به پوست صورت وارد می کنند همنین می توانید برای ماساژ از قاشق های معمولی که فاقد لبه یا برجستگی هستند نیز استفاده کنید. توجه داشته باشید که قبل از ماساژ دادن صورت بهتر است روغن طبیعی را که به آن حساسیت ندارید به پوست صورت بزنید همچنین می توانید از کرم مرطوب کننده نیز استفاده کنید.

ماساژ صورت با قاشق

ماساژ صورت به کمک قاشق را چگونه انجام دهیم ؟

به کمک قاشق می توانید قسمت های مختلف صورت و گردن را به راحتی ماساژ دهید و از فواید این نوع ماساژ بهره مند شوید.

ماساژ صورت به کمک قاشق

1. رفع پف زیر چشم و تورم پلک ها به کمک قاشق

قسمت برجسته قاشق سرد را زیر چشم هایتان قرار دهید و آن را به سمت بالا ، پایین ، جلو و عقب حرکت بدهید. توجه داشته باشید که اگر زیر چشم ها کرم زده اید باید این حرکت ها را با شدت بیشتری انجام بدهید و این کار را به مدت 1 تا 2 دقیقه ادامه دهید.

برای تورم پلک ها چشم هایتان را ببندید و قسمت محدب قاشق سرد را روی چشم ها قرار دهید و کمی صبر کنید تا قاشق گرم شود سپس قاشق را درون آب سرد فرو نمایید و دوباره قاشق را روی چشم ها قرار دهید و این نوع ماساژ را به مدت 5 تا 7 بار تکرار نمایید.

رفع پف زیر چشم و تورم پلک ها به کمک قاشق

2. رفع چین و چروک بین ابرو با کمک قاشق

قاشق سردی را روی بخش بالایی پل بینی خود قرار دهید و قاشق را به آرامی فشار بدهید سپس آن را به بخش بالایی پیشانی حرکت دهید و این کار را مجددا با استفاده از قاشق گرم نیز انجام بدهید و به مدت ده بار این تمرین را به کمک قاشق گرم و سرد به صورت متناوب تکرار کنید.

کاهش چین و چروک بین ابرو با کمک قاشق

3. از بین بردن خطوط پنجه کلاغی از گوشه چشم ها به کمک قاشق

پشت قاشق های سرد را روی گوشه بیرونی چشم های خود قرار دهید و با انجام 5 تا 7 حرکت دورانی و فشار زیاد قاشق را به سمت شقیقه هایتان حرکت بدهید و همین کار را به کمک قاشق گرم نیز انجام بدهید و به مدت 5 بار این نوع ماساژ را به کمک قاشق های گرم و سرد انجام بدهید.

از بین بردن خطوط پنجه کلاغی از گوشه چشم ها

4. ماساژ صورت با قاشق برای باز کردن چشم ها

قاشق گرم را در ابتدای ابروهایتان قرار بدهید و به کمک حرکت های دورانی در حالیکه مقداری ابروها را به سمت بالا می برید قاشق را به آرامی به سمت شقیقه هایتان حرکت بدهید و این کار را به مدت ده بار تکرار نمایید.

ماساژ صورت با قاشق برای باز کردن چشم ها

5. از بین بردن خطوط و چروک پیشانی با قاشق

قاشق گرم را در وسط پیشانی تان قرار دهید و به کمک حرکت های دورانی قاشق را به سمت شقیقه های خود حرکت بدهید همچنین می توانید قاشق را روی پوست صورت خود بکشید سپس آن را دوباره به قسمت وسط پیشانی ببرید و بعد از اینکه قاشق ها سرد شدند دوباره آن ها را گرم نمایید و طول مدت ماساژ را بین دو تا سه دقیقه افزایش دهید.

از بین بردن خطوط و چروک پیشانی با قاشق

6. کاهش خط خنده با قاشق

دهان خود را باز نمایید و لب ها را اندکی به سمت بیرون بکشید سپس قاشق گرم را به گونه ای که در تصویر سمت چپ مشاهده می کنید زیر بینی قرار دهید و قاشق ها را به کمک حرکت دورانی به سمت گوشه دهان خود بکشید و دوباره با انجام حرکت های دورانی قاشق را زیر بینی برگردانید و این کار را به مدت 5 تا 7 بار تکرار نمایید.

از بین بردن خطوط و چروک پیشانی با قاشق

7. رفع غبغب با ماساژ قاشق

دو قاشق گرم را در زیر چانه خود قرار دهید و به کمک حرکت دورانی قاشق ها را به سمت گوش هایتان ببرید به صورتی که پوست شما کشیده شود. توجه داشته باشید که قاشق ها باید گرم باشند و این کار را باید به مدت ده بار تکرار نمایید.

رفع غبغب با ماساژ قاشق

8. سفت کردن گونه به کمک قاشق

قاشق گرم را به صورت عمودی نگهدارید و در گوشه دهان خود قرار بدهید سپس به کمک حرکت دورانی قاشق ها را به سمت گوش هاحرکت بدهید و آن ها را دوباره گرم نمایید و در همان نقطه شروع قاشق ها را قرار دهید و دهان خود را مانند تصویر سمت راست مقداری باز نمایید و لبخند بزنید و به کمک حرکت دورانی قاشق ها را به زیر گوش های خود حرکت دهید و این دو روش ماساژ را به مدت 5 تا 6 بار تکرار نمایید.

سفت کردن گونه به کمک قاشق

9. سفت کردن پوست به کمک قاشق در قسمت دکلته

قاشق های گرم شده را روی قسمت شبکه خورشیدی قرار بدهید و به کمک حرکت های دورانی آن ها را به سمت ترقوه حرکت بدهید و همه ناحیه دکلته را ماساژ دهید سپس قاشق ها را درون آب سرد فرو کنید و همین حرکت ها را دوباره تکرار نمایید. توجه داشته باشید که هر دوی این حرکت را باید 10 بار و به کمک تغییر قاشق های سرد و گرم انجام بدهید.

سفت کردن پوست به کمک قاشق در قسمت دکلته

10. آرام کردن ماهیچه گردن

در این روش ماساژ صورت با قاشق مطابق تصویر سمت چپ قاشق گرم شده را در زیر گوش های خود قرار بدهید سپس قاشق را مقداری فشار دهید و آن را به سمت ترقوه حرکت بدهید و این حرکت را دو بار تکرار نمایید.

آرام کردن ماهیچه گردن با قاشق

نکاتی برای ماساژ صورت به کمک قاشق

1. اگر شما مبتلا به بیرونی روزاسه هستید ( بیماری که در آن برخی از عروق خونی در صورت بزرگ می شوند و در نتیجه باعث افروختگی گونه ها و بینی بیمار می شوند ) برای انجام ماساژ صورت با قاشق حتما با پزشک خود مشورت نمایید یا از انجام دادن این نوع ماساژ پرهیز نمایید.

2. ماساژ صورت به کمک قاشق برای افرادی که در ناحیه لنفاوی دچار مشکلاتی هستند مناسب نمی باشد.

3. اگر رگ های شما نزدیک به سطح پوست می باشد از انجام ماساژ صورت به کمک قاشق خودداری نمایید.

4. ماساژ صورت به کمک قاشق برای افرادی که دارای التهاب پوستی یا صدمه پوستی هستند مناسب نمی باشد.

5. ماساژ صورت به این روش را هر روز انجام بدهید و اگر شما فرصت انجام این ماساژ را به صورت روزانه ندارید می توانید در صورت تمایل برنامه زمانی تان را با توجه به شرایط خود تنظیم نمایید و این ماساژ را در زمان اوقات فراغت به صورت منظم انجام بدهید.

ماساژ صورت با قاشق

6. قاشق هایی را که برای ماساژ صورت در نظر می گیرید هر بار بعد از انجام ماساژ تمیز نمایید و آن ها را جدا از سایر قاشق ها نگهداری کنید.

7. قبل از انجام ماساژ پوست صورت خود را بشویید.

8. از کرم مرطوب کننده یا روغن طبیعی به مقدار کافی استفاده نمایید تا قاشق به صورت راحت تر روی پوست صورت شما حرکت کند.

9. در اطراف چشم هایتان از کرم یا روغن استفاده نکنید همچنین قاشق را روی پوست صورت و اطراف چشم ها فشار ندهید زیرا موجب کبودی و صدمه به عروق خونی می گردد.

10. بهترین زمان برای انجام ماساژ صورت به کمک قاشق صبح می باشد.

11. دمای قاشق ها باید به اندازه ای باشد که برای پوست صورت شما ایجاد ناراحتی نکند.

ماساژ صورت به کمک قاشق
در این مطلب با نحوه ماساژ صورت با قاشق آشنا شدید که امیدواریم به کمک روش های ذکر شده بتوانید صورت خود را به راحتی ماساژ دهید و از فواید این نوع ماساژ بی نظیر بهره مند شوید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان