عوارض صاف کردن مو را بهتر بشناسید

صاف کردن موها به روش های مختلفی مثل اتو کشی، کراتین و یا گلت امکان پذیر است. استفاده از این روش های غیر طبیعی باعث ایجاد عوارضی خواهد شد. برخی از این عوارض شامل مشکلات تنفسی، شوره سر، چربی موها، موخوره مو، ریزش موها و کم حجم شدن مو می شود.

عوارض صاف کردن مو را بهتر بشناسید

اکثر افراد به ویژه خانم ها همواره به دنبال روش هایی برای ایجاد تغییرات و زیبایی بیشتر در خود هستند. ایجاد تغییرات در پوست و موها همیشه با روش های طبیعی نبوده و ممکن است از مواد شیمیایی و مضر استفاده شود. در این مطلب می خواهیم به بررسی عوارض صاف نمودن موها و مشکلات بعد از آن بپردازیم.

برخی از عوارض صاف کردن مو

بسیاری از خانم ها دوست دارند آبشاری از موی صاف داشته باشند و از روش های مختلفی مثل اتو مو، کراتینه کردن مو و یا گلت کردن موها استفاده می کنند. درست است که لخت و صاف کردن موها باعث زیبایی و جذابیت بیشتر می شود اما باید بدانید که به دلیل استفاده از مواد شیمیایی و اتوی داغ باعث وارد شدن آسیب هایی به موها نیز خواهد شد. پس قبل از فکر کردن به موهایی صاف و براق با عوارض و مشکلاتی که ممکن است برایتان پیش آید آشنا شوید.

برخی عوارض صاف کردن مو

ریزش مو

یکی از شایع ترین عوارض صاف کردن موها ریزش موی زیاد است. به کار بردن مواد شیمیایی مضر و حرارت بالا باعث ضعیف شدن فولیکول های مو می شود و ریزش مو اتفاق می افتد. بعد از گذشت مدتی تارهای مو قدرت طبیعی خود را از دست داده و به مرور دچار ریزش خواهند شد.

سرگیجه، آبریزش بینی و راش پوستی

مواد شیمیایی استفاده شونده در روش های صاف کردن مو ممکن است در فرد ایجاد تهوع و سرگیجه نماید. همچنین احتمال آبریزش بینی و خارش در اطراف چشم ها و حنجره وجود دارد. پوست سر و موها نیز از این مواد شیمیایی تاثیر گرفته و صدمه می بینند. پوست یکی از حساسترین قسمت های بدن می باشد که در تماس با مواد شیمیایی صدمه می بیند. تماس تصادفی مواد شیمیایی با پوست ممکن است راش پوستی را به دنبال داشته باشد.

عارضه هایی برای صاف نمودن مو

آسیب به بافت طبیعی موها

با صاف کردن موها به دلیل روش های استفاده شده، اسید های آمینه و پیوند های دی سولفید در تارهای مو شکسته شده و مجددا پیوند خواهند خورد و موقتا ساختار جدیدی به خود می گیرند، که باعث می شود تا موها بافت طبیعی خود را از دست بدهند.

خشک شدن شدید موها

صاف کردن موها به مدت طولانی به روش کراتین، شاید در ابتدا موهای صاف و نرم به شما بدهد اما بعد از چند بار شست و شو امکان دارد باعث خشکی شدید موها شود. سمومی که باعث تغییر ساختار موها می شوند از ریشه تا نوک موها آسیب وارد می کنند. همچنین جذب مواد شیمیایی به وسیله پوست کف سر باعث خشک شدن پوست سر می شود و موها را شکننده می کند. روغن کاری موها بعد از صاف کردنشان ضروری است.

پیامدهای صاف نمودن مو

ازدیاد موخوره در موها

قرار گرفتن موها در معرض حرارت بالا برای صاف کردن آنها باعث ایجاد موخوره در موها می شود. روش های شیمیایی برای صاف کردن مو رطوبت طبیعی پوست را کاهش داده و باعث ایجاد موخوره در آنها می شوند. موخوره به تارهای مو آسیب زده و فولیکول ها را ضعیف می نماید.

بروز شوره سر

یکی دیگر از عوارض صاف کردن موها ایجاد شوره سر در موها است که یکی از بدترین مشکلات مو می باشد. در این مشکل پوست سر تحت تاثیر قرار می گیرد. مواد شیمیایی موجود در مواد صاف کننده بر روی پوست سر ایجاد رسوب کرده و باعث تولید شوره در سر می شوند بعلاوه ریزش، خارش و چرب شدن تارهای مو را به دنبال دارند.

پیامدهای صاف کرن مو

چرب شدن موها

استفاده بیش از اندازه از لوسیون ها و سرم های مو برای ایجاد صافی و نرمی در موها به چرب شدن موها می انجامد. استفاده از سرم ها و کرم های مو برای محافظت از موها در اغلب موارد پیشنهاد می شود اما استفاده بیش از حد آنها باعث چربی موها خواهد شد.

کم شدن حجم موها

یکی دیگر از عوارض صاف کردن موها کم شدن حجم مو می باشد. استفاده از اتو و مواد شیمیایی برای صاف کردن موها باعث شکستگی و نازک شدن موها شده و در نتیجه از حجم موها کم خواهد کرد.

عوارض صاف کردن مو

تغییر رنگ موها

تغییر رنگ عارضه ای جدی در صاف کردن موهاست که شاید در ابتدا متوجه این موضوع نشوید اما کم کم با استفاده از مواد شیمیایی قوی و سرم های مختلف بعد از صاف شدن موها ممکن است سفیدی موها بیشتر شود.

خطراتی برای سلامت

مسلما زیبایی همواره مشکلاتی با خود به همراه خواهد داشت. استفاده از مواد شیمیایی در صاف کردن موها ممکن است باعث مشکلاتی در ریه شود و همچنین اختلالات پوستی را ایجاد نماید. تنفس مواد شیمیایی بر سلامت بدن تاثیر گذاشته و مشکلات تنفسی به همراه خواهد داشت. همچنین امکان ایجاد جوش و دمل در پوست وجود دارد.

پیامدهایی برای صاف کردن مو

ایجاد استرس

صاف نمودن موها احتیاج به مراقبت های زیادی دارد که هم هزینه و هم تعهد فرد را شامل می شود. استرس ناشی از برنامه های مراقبی برای موها شاید فرد را تحت تاثیر قرار دهد. فکر کردن به نتیجه کار و خوب و یا بد شدن آن باعث بروز استرس در فرد خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان