طرز تهیه فیش اند چیپس خوشمزه و متفاوت

فیش اند چیپس همان ماهی و سیب زمینی سرخ شده است که از انواع غذاهای محبوب انگلیسی ها می باشد این غذا در کشور انگلستان حکم فست فود را دارد. در این بخش از آشپزی مجله آرگا قصد داریم شما را با طرز تهیه فیش اند چیپس در منزل آشنا سازیم.

طرز تهیه فیش اند چیپس خوشمزه و متفاوت

فیش اند چیپس از انواع فست فودهای سالم و مقوی و پرطرفدار می باشد, در دستور ساخت فیش اند چیپس از فیله ماهی سرخ شده و سیب زمینی استفاده می شود و این غذای فرنگی لذیذ با انواع سس مختلف نظیر سس تاتار سرو می شود.

میگو پفکی و فیش اند چیپس از انواع غذاهای فرنگی خوشمزه و لذیذ هستند که با میگو و ماهی تهیه می شوند و دارای خواص فراوانی برای بدن می باشند و بهتر است کدبانوهای عزیز این غذا ها را برای تنوع گاهی اوقات در برنامه غذایی خود قرار دهند.

طرز تهیه فیش اند چیپس خوشمزه

مواد لازم

  • فیله ماهی سالمون : 650گرم
  • آرد ذرت : 50 گرم
  • آرد سفید ساده : 50 گرم
  • آب سرد : 125 میلی لیتر
  • تخم مرغ : 1 عدد
  • بیکینگ پودر : 1/2 قاشق چایخوری
  • سیب زمینی : 800 گرم
  • روغن مخصوص سرخ کردنی : به میزان لازم
  • لیمو : 1 عدد

طرز تهیه فیش اند چیپس در منزل

در دستور پخت فیش اند چیپس ابتدا پوست سیب زمینی ها را بگیرید سپس آن ها را کمی درشت تر از همیشه و با قطر 1 سانتی متر برش بزنید.

خرد کردن سیب زمینی ها

سپس سیب زمینی ها را درون آب جوش قرار دهید و اجازه دهید تا سیب زمینی ها به مدت 4 دقیقه بجوشند سپس آن ها را با کمک دستمال تمیزی خشک کنید و سیب زمینی ها در فریزر قرار دهید تا خنک شوند.

سرخ کردن سیب زمینی ها
قابلمه ای با عمق زیاد را بر روی گاز قرار دهید سپس روغن را درون قابلمه بریزید و اجازه دهید تا روغن به درجه حرارت مناسب برسد سیب زمینی ها را از فریزر بیرون آورید و آن ها را بلافاصله درون روغن داغ سرخ کنید سیب زمینی سرخ شده را روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافی سیب زمینی ها گرفته شود.
ماهی ها را به اندازه 2.5*8 برش بزنید سپس آن ها را خشک کنید و درون آرد بغلتانید.

طرز تهیه فیش اند چیپس در منزل با روش اصلی

آرد و نمک و آرد ذرت و بیکینگ پودر و فلفل را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید.

مخلوط آرد و نمک و بیکینگ پودر و آرد ذرت

سپس آب و آبلیمو را به مخلوط این مواد اضافه نمایید. تخم مرغ را درون ظرف جداگانه ای بشکنید و با کمک چنگال تخم مرغ را هم بزنید.

هم زدن تخم مرغ

سپس مخلوط آرد را به تخم مرغ زده شده اضافه کنید و همه مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط نمایید.

مراحل تهیه فیش اند چیپس
در مرحله آخر طرز تهیه فیش اند چیپس تکه های ماهی سالمون را درون مایه بزنید سپس دو طرف ماهی را درون روغن داغ سرخ کنید و ماهی های سرخ شده را بر روی دستمال قرار دهید تا روغن اضافی آن ها گرفته شود توجه داشته باشید که هر بار بهتر است بیشتر از دو قطعه فیله ماهی را درون سرخ نکنید زیرا تعداد زیاد فیله ماهی ها باعث می شوند تا حرارت روغن پایین بیاید و هر فیله را بهتر است حدود 5 دقیقه سرخ کنید.

سرخ کردن فیله ماهی در روغن

بعد از سرخ شدن ماهی ها می توانید آن ها را همراه با چیپس سیب زمینی درون ظرف مناسبی قرار دهید و با لیمو این غذای خوشمزه را سرو کنید.          دستور پخت فیش اند چیپس

نکات طلایی درست کردن فیش اند چیپس

  • سیب زمینی ها و فیله ماهی ها را باید برای تهیه این غذا به روش حمام سرخ کنید به طوری که این مواد در هنگام سرخ شدن درون روغن غوطه ور باشند.
  • برای اینکه مطمئن شوید روغن به درجه حرارت مناسب رسیده است می توانید یک تکه کوچک از سیب زمینی را درون روغن بیندازید اگر سیب زمینی بعد از دو ثانیه روی روغن ایستاد درجه حرارت روغن برای سرخ کردن سیب زمینی ها و فیله ماهی ها مناسب است ولی اگر سیب زمینی ته ظرف ایستاد یعنی اینکه روغن به خوبی داغ نشده است و اگر تکه سیب زمینی به سرعت روی روغن ایستاد میزان درجه حرارت روغن زیاد است و باید حرارت گاز را مقداری کم کنید.
  • در طرز تهیه فیش اند چیپس می توانید از سرخ کن برای سرخ کردن سیب زمینی ها و فیله ماهی استفاده کنید.

فیس اند چیپس خوشمزه و لذیذ

نحوه تهیه فیش اند چیپس در فر

فیش اند چیپس را می توانید داخل فر نیز تهیه کنید در ادامه مطلب دستور تهیه آن را به شما عزیزان آموزش خواهیم داد که بسیار ساده و راحت است.

مواد لازم :

  • سیب زمینی : ششصد گرم
  • روغن زیتون : یک چهارم پیمانه
  • فلفل سیاه و نمک : به مقدار لازم
  • رزماری : دو قاشق غذا خوری
  • آرد : یک سوم پیمانه
  • آرد سوخاری : یک و یک چهارم پیمانه
  • فیله ماهی : هفتصد گرم
  • تخم مرغ : دو عدد بزرگ

روش تهیه فیش اند چیپس در فر

نحوه تهیه:

در روش تهیه فیش اند چیپس ابتدا فر را از قبل بر روی دمای 200 درجه سانتی گراد گرم نمایید حالا سیب زمینی ها را همراه با روغن، برگ های رزماری، مقداری نمک و فلفل سیاه با هم ترکیب نمایید و داخل سینی فر پهن نمایید سپس اجازه دهید به مدت بیست دقیقه داخل طبقه بالای فر بماند.

حالا آرد سوخاری را داخل سینی دیگری بریزید و اجازه دهید به مدت پنج دقیقه داخل طبقه پایین فر بماند تا برشته شود سپس آن را داخل ظرفی پهن نمایید و آرد را نیز در ظرف دیگری بریزید و به آن نمک و فلفل سیاه بیفزایید، تخم مرغ ها را نیز داخل ظرف دیگر شکسته و هم بزنید.

حالا به تکه های ماهی کمی نمک زده سپس آن ها را به ترتیب داخل، آرد، نمک و آرد سوخاری بغلتانید و در سینی فر که از قبل داخل آن را کاغذ روغنی پهن کرده اید بگذارید.

در مرحله بعدی سیب زمینی ها را چرخانده و به طبقه پایین فر منقل کنید سپس سینی ماهی ها داخل فر در طبقه بالایی بگذارید و اجازه دهید به مدت شانزده تا هجده دقیقه بماند تا ماهی ها کاملا مغز پخت شود و سیب زمینی ها نیز طلایی رنگ و ترد شوند و حالا فیش اند چیپس را همراه با برش های خیار، لیمو و سس کچاپ میل نمایید، نوش جان.

آموزش پخت فیش اند چیپس در فر

نکات تکمیلی:

1. از ماهی های با گوشت سفید مانند ماهی کاد استفاده نمایید و به شکل نوارهایی با پهنای دو و نیم سانتی متر برش دهید.

2. سیب زمینی ها را با کمک پوست کن به صورت ورقه های نازک برش دهید سپس پنج دقیقه داخل آب گرم خیس کرده و بعد آبکشی و خشک کنید.

در این مطلب با روش درست کردن فیش اند چیپس غذای مخصوص انگلیسی ها آشنا شدید شما می توانید این فست فود خوشمزه و متفاوت را در منزل تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن در کنار اعضای خانواده خود نهایت لذت را ببرید به منظور آشنایی با انواع غذای ملل می توانید بر روی لینک کلیک نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان