طرز تهیه کیک با روکش ژله در منزل

کیک با روکش ژله از انواع کیک های خوشمزه و خوش طعمی است که می توانید آن را برای مناسبت ها و جشن های مختلف در منزل تهیه کنید؛ در ادامه این مطلب طرز تهیه کیک با روکش ژله را به شما کدبانوهای عزیز و گرامی آموزش می دهیم.

طرز تهیه کیک با روکش ژله در منزل

کیک از انواع خوراکی های خوشمزه و خوش طعم است که اغلب برای جشن های خانوادگی و جشن های بزرگ پخته می شود؛ کیک ها در انواع طعم های مختلف پخته می شوند که یکی از پرطرفدارترین انواع آن ها کیک با روکش ژله ای است؛ در دستور ساخت کیک با روکش ژله از ژله ها با رنگ دلخواه می توانید استفاده کنید همچنین در دستور پخت این نوع کیک می توانید برای خوش طعم تر شدن آن از گردو و خامه صبحانه نیز استفاده کنید.

کیک خامه ای و کیک با روکش ژله ای و کیک میوه ای از انواع کیک های پرطرفدار و محبوب هستند و این نوع کیک ها معمولا با ذائقه اغلب افراد سازگار هستند و بهتر است کدبانوهایی که به پخت کیک های مختلف علاقه مند هستند این نوع کیک های پرطرفدار را برای مهمانی و جشن های خاص در منزل بپزند.

طرز تهیه کیک با روکش ژله خوشمزه

مواد لازم برای پخت کیک

  • آرد : یک پیمانه
  • شیر : یک پیمانه
  • شکر : یک پیمانه
  • روغن مایع : 1/4 پیمانه
  • تخم مرغ : سه عدد
  • بیکینگ پودر : یک قاشق غذاخوری
  • وانیل : یک قاشق مرباخوری
  • ژله با رنگ دلخواه برای روکش کیک: دو بسته

مواد میانی کیک با روکش ژله ای

  • موز : 1 عدد
  • خامه صبحانه : 2 عدد
  • گردو : به مقدار لازم

طرز تهیه کیک با روکش ژله ای

برای تهیه کیک با روکش ژله ابتدا زرده و تخم مرغ را از یکدیگر جدا کنید.

جدا کردن زرده از سفیده دستور تهیه کیک با روکش ژله ای

هر کدام از آن ها در ظرف هایی جداگانه بریزید و با کمک همزن هر کدام از آن ها را هم بزنید.

هم زدن سفیده تخم مرغ

سپس شکر را به زرده زده شده اضافه کنید و مخلوط زرده تخم مرغ و شکر را هم بزنید.

مخلوط تخم مرغ و شکر هم زدن زرده تخم مرغ و شکر

در مرحله بعد ساخت کیک با روکش ژله ای ابتدا شیر را به مایع کیک بیفزایید.

اضافه کردن شیر به مایع کیک

سپس روغن مایع را به مخلوط مواد کیک اضافه کنید و با کمک همزن این مواد را با یکدیگر به خوبی مخلوط کنید.

افزودن روغن به مایع کیک

آرد و بیکنیگ پودر و وانیل را الک کنید سپس مخلوط آرد را به مایع کیک اضافه کنید.

الک کردن آرد

با کمک لیسک و یا قاشقی بزرگ آرد را با بقیه مواد مخلوط نمایید.

هم زدن مایع کیک با لیسک
در این مرحله از طرز تهیه کیک با روکش ژله ای سفیده تخم مرغ را به مایع کیک بیفزایید و دوباره با کمک لیسک مایع کیک را هم بزنید سپس قالب کیک را با مقداری روغن چرب کنید و بعد از چرب کردن قالب را آرد پاشی کنید و مایع کیک را درون قالب بریزید سپس قالب را به مدت نیم ساعت درون فر با دمای 160 درجه سانتی گراد قرار دهید.

ریختن مایع کیک در قالب
در هنگام پختن کیک در فر ژله ها را آماده کنید؛ برای تهیه ژله ها ابتدا دو بسته ژله را با 2.5 لیوان آب جوش به خوبی مخلوط کنید تا پودر ژله ها درون آب جوش حل شوند سپس اجازه دهید تا پودر ژله های حل شده در دمای محیط به خوبی خنک شوند توجه داشته باشید که نباید از آب جوش برای خنک شدن ژله ها استفاده کنید.
در مرحله آخر دستور پخت کیک با روکش ژله ای کیک پخته شده را از درون فر بیرون آورید و اجازه دهید تا کیک به خوبی خنک شود.

دستور تهیه کیک با روکش ژله

سپس کیک را از وسط برش بزنید.

برش دادن کیک از وسط

روی یکی از برش های کیک مقداری خامه بمالید سپس موزهای حلقه ای خرد شده و گردوی های خرد شده را روی خامه بریزید.

مالیدن خامه روی کیک

لایه دوم برش خورده کیک را روی لایه اول قرار دهید و با کمی فشار دو لایه کیک را به هم بچسبانید سپس خامه فرم گرفته و زده شده روی همه قسمت های کیک بکشید و کیک را در مکانی مناسب قرار دهید.

طرز تهیه کیک با روکش ژله ای

ژله نیم بند را به صورت آرام آرام روی سطح کیک بریزید سپس کیک را در ظرف مناسبی قرار دهید و ظرف حاوی کیک را درون یخچال قرار دهید تا کیک به خوبی خودش را بگیرد. اگر تمایل دارید همه سطح کیک ژله ای شود می توانید بعد از خامه کشی کیک ژله نیم بند شده را به آرامی روی همه قسمت های کیک بریزید.

تزیین کیک با ژله
برخی از افراد تمایل دارند روکش ژله ای در وسط کیک باشد که در این صورت باید دور تا دور کیک را به صورت دلخواه خود تزیین کنید سپس ژله را در وسط کیک بریزید.

 تزیین کیک با ژله و خامه

آموزش تهیه کیک با روکش ژله ای بدون فر

کیک با روکش ژله ای را می توانید با روش های مختلفی تهیه کنید که در ادامه مطلب دستور تهیه آن را بدون فر نیز آموزش خواهیم داد تا در صورت در دسترس نبودن فر نیز بتوانید این کیک خوشمزه را تهیه و نوش جان کنید.

مواد لازم :

  • آرد : سه لیوان
  • تخم مرغ : پنج عدد
  • روغن مایع : نصف لیوان
  • شکر : یک لیوان
  • ماست :یک لیوان
  • بکینگ پودر : نصف قاشق چای خوری
  • ژل آلوئه ورا : یک بسته
  • شیرکاکائو غلیظ : یک لیوان
  • وانیل : به مقدار دلخواه

روش تهیه کیک با روکش ژله ای

نحوه تهیه :

در روش تهیه کیک با روکش ژله ای ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را به صورت جدا جدا هم بزنید و سپس به زرده تخم مرغ به ترتیب شکر، روغن و ماست بیفزایید و به خوبی هم بزنید.

حالا وانیل، بگینگ پودر و آرد را با هم مخلوط کرده و کم کم به مواد بیفزایید سپس سفید ها را نیز به مواد اضافه کرده و آرام شروع به هم زدن کنید.

حالا مواد کیک آماده شده را داخل قالب مورد نظرتان بریزید و داخل قابلمه ای دو تا سه لیوان آب بریزید و قالب کیک مورد نظرتان را داخل قابلمه در حال جوش قرار دهید سپس درب قابلمه را به مدت 45 دقیقه بگذارید.

در مرحله بعدی بعد از آماده شدن کیک آن را از قالب خارج کرده و اجازه دهید تا خنک شود سپس یک بسته از ژل آلوئه ورا به یک لیوان آب جوش اضافه کنید.

حالا یک لیوان شیر کاکائوی شیرین شده غلیظ را به مخلوط ژله و آب جوش بیفزایید و مقداری از ژله را داخل همان قالب کیک بریزید و اجازه دهید تا داخل یخچال نیم بند شود.

در مرحله آخر کیک را بر روی ژل گذاشته و مابقی ژله را نیز اطراف کیک بریزید و اجازه دهید به مدت دو ساعت داخل یخچال بماند تا به قول معروف خودش را کاملا بگیرد سپس ته قالب را داخل آب جوش گذاشته و کیک را خارج کنید، نوش جان.

آموزش تهیه کیک با روکش ژله ای

در این مطلب با طرز تهیه کیک با روکش ژله در منزل آشنا شدید که امیدواریم از پخت این نوع کیک خوشمزه و لذیذ در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و شادی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید. در صورت تمایل می توانید برای مشاهده آموزش تهیه کیک ها با طعم مختلف بخش انواع کیک مراجعه کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان