طرز تهیه دسر ام علی محبوب و پرطرفدار با طعم عربی ویژه

در این مطلب آموزش طرز تهیه دسر ام علی خوشمزه و مجلسی را پیش رو خواهید داشت که امیدواریم از تهیه این نوع دسر در منزل نهایت لذت را ببرید و لحظات خوب و خوشی را در کنار اعضای خانواده خود سپری کنید.

طرز تهیه دسر ام علی محبوب و پرطرفدار با طعم عربی ویژه

دسر ام علی از انواع دسرهای خوشمزه و خوش طعم است که در اکثر کشورهای عربی محبوب و پرطرفدار می باشد و این دسر اغلب برای مناسبت هایی نظیر عید فطر و افطار ماه رمضان و جشن های مختلف تهیه می شود.

مهلبیه و حلوای عربی و ام علی از انواع دسرهای عربی خوشمزه و خوش طعم می باشند و شما می توانید با تهیه این دسر های بی نظیر در منزل پذیرایی باشکوهی را از مهمان ها و اعضای خانواده تان داشته باشید.

دسر ام علی

 

مواد لازم

  • شکر : صد گرم
  • خمیر فیلو یا خمیر پاف پیستری : سه ورق
  • شیر : 500 میلی لیتر
  • کشمش : 25 گرم
  • خامه : 125 گرم
  • بادام بدون پوست : 25 گرم
  • خلال پسته یا پوست پسته : 25 گرم
  • پودر نارگیل : به میزان لازم

طرز تهیه دسر ام علی در منزل

اگر برای این نوع دسر از خمیر فیلو یا خمیر پاف پیستری استفاده می کنید ابتدا باید خمیر را چرب نمایید و کاغذ روغنی را درون سینی فر قرار دهید سپس خمیر را روی کاغذ قرار دهید و سینی فر را به مدت 10 تا 20 دقیقه درون فر با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار دهید تا خمیر طلایی رنگ شود.

در این مرحله از طرز تهیه دسر ام علی درون ظرفی مناسب شیر و شکر را بریزید سپس ظرف را روی حرارت گاز قرار دهید تا شکر درون شیر حل شود و اگر تمایل دارید شیر غلیظ شود می توانید دو قاشق غذاخوری شیر خشک به شیر بیفزایید.

دسر ام علی خوشمزه

بعد از اینکه نان آماده شد اجازه دهید تا سرد شود سپس نان را به کمک دست خرد کنید. درون سینی فر ابتدا نان خرد شده را بریزید سپس کشمش و بادام را روی خرده های نان بریزید و مخلوط شیر را به مواد بیفزایید و در آخر نیز خامه را روی دسر ریخته و ظرف را به مدت 20 دقیقه درون فر با دمای 200 درجه سانتی گراد قرار دهید.

روش تهیه دسر ام علی

بعد از اینکه دسر ام علی آماده شد آن را درون ظرفی مناسب برای سرو قرار دهید سپس این دسر خوشمزه را با پودر پسته و پودر نارگیل و … تزیین نمایید همچنین این نوع دسر به صورت گرم سرو می شود.

روش تهیه دسر ام علی

در این مطلب با نحوه تهیه دسر ام علی در خدمت شما خواهیم بود که امیدواریم با توجه به مراحل ذکر شده بتوانید این نوع دسر مجلسی را به راحتی در منزل تهیه نمایید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان