برای ست کردن رنگ لباس از این تکنیک ها استفاده کنید

در این مطلب نکاتی برای ست کردن رنگ لباس ها مخصوص آقایان و خانم های خوش سلیقه را مطالعه خواهید کرد که امیدواریم این مطلب مورد توجه شما همراهان عزیز و گرامی قرار بگیرد.

برای ست کردن رنگ لباس از این تکنیک ها استفاده کنید

ست کردن رنگ لباس ها در دنیای مد از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و اگر شما تمایل دارید استایل و ظاهری امروزی و جذاب داشته باشید بهتر است رنگ لباس ها و اکسسوری هایتان را به گونه ای انتخاب نمایید که با یکدیگر مطابقت و همخوانی داشته باشند.

نکاتی برای ست کردن رنگ لباس ها

اگر رنگ لباس ها و اکسسوری های مورد استفاده خود را بدرستی انتخاب کنید در مهمانی ها و مکان های مختلف شیک پوش و جذاب تر از همیشه به نظر خواهید رسید. در ادامه ترفندهایی برای ست کردن رنگ لباس ها با یکدیگر را پیش رو خواهید داشت.

ست کردن رنگ لباس ها برای آقایان

رنگ لباس ها را در پوشش خود چگونه با یکدیگر هماهنگ کنیم ؟

قبل از هر چیز بهتر است ابتدا با رنگ های اصلی آشنا شوید زیرا همه رنگ های دنیا از ترکیب این سه رنگ بوجود می آیند. رنگ های اصلی عبارتند از آبی و قرمز و زرد.

استفاده از رنگ های اصلی در پوشش

رنگ های فرعی که به رنگ های ثانویه معروف هستند به ترکیب دو به دوی رنگ های اصلی با یکدیگر گفته می شود و این رنگ ها عبارتند از بنفش ( ترکیب قرمز + آبی ) و نارنجی ( ترکیب زرد + قرمز ) و سبز ( ترکیب زرد + آبی ).

رنگ های فرعی

رنگ های خنثی نیز از انواع رنگ هایی هستند که درون خود هیچ کدام از رنگ های اصلی را ندارند. رنگ های خنثی شامل سیاه و سفید و خاکستری و … می باشند. توجه داشته باشید که هر رنگی مابین سیاه و سفید قرار بگیرد جزء رنگ های خنثی به شمار می رود.

برای اینکه در ست کردن رنگ لباس ها با یکدیگر موفق باشید باید با چرخه رنگ ها آشنا شوید. اگر طیف رنگ ها را درون یک دایره به یکدیگر بچسبانیم چرخه رنگ ها ایجاد می گردد همچنین در چرخه رنگ ها هر دو رنگی که در رو به روی یکدیگر قرار می گیرند نسبت به هم مکمل می باشند.

ست رنگ لباس

چه رنگی را می توان برای استایل خود انتخاب کرد ؟

هر فردی به یک رنگ خاص علاقه مند می باشد و اگر شما برای استایل خود در انتخاب رنگ ها دچار تردید شده اید بهتر است اطلاعات لازم را در زمینه رنگ های پرطرفدار بدست آورید.

ست کردن رنگ لباس

ست لباس با رنگ های سفید و سیاه

رنگ سیاه و سفید از انواع رنگ های مناسب برای همه فصول می باشند و شما می توانید از این رنگ ها در کنار هر رنگ دیگری در پوشش خود استفاده کنید. رنگ سفید در پوشش و استایل در کنار هر رنگی قرار بگیرد به آن جلوه بیشتری می دهد و مشکی نیز در برابر هر رنگی قرار بگیرد از تندی و تیزی آن رنگ می کاهد.

ست رنگ سیاه و سفید

ست لباس قرمز

قرمز از انواع رنگ های جذاب و زیبا است که شما می توانید آن را در پوشش خود با رنگ هایی نظیر سفید و مشکی و بنفش و نارنجی و سبز و قرمز ست نمایید.

ست لباس قرمز

ست لباس آبی

رنگ آبی را می توانید در پوشش خود با رنگ هایی نظیر سبز و بنفش و نارنجی ست نمایید. توجه داشته باشید که آبی را نباید در پوشش خود با رنگ هایی نظیر زرد و قرمز ست نمایید.

ست لباس آبی

ست لباس زرد

رنگ زرد از انواع رنگ های تند و آتشین است و به سختی با سایر رنگ ها ست می شود. اگر شما تمایل دارید از این رنگ زیبا در پوشش خود استفاده کنید می توانید آن را با رنگ هایی نظیر سفید و مشکی و سبز و نارنجی و بنفش و خاکستری ست نمایید.

اصول ست کردن رنگ لباس ها

مکمل رنگ زرد بنفش می باشد و اگر شما تمایل دارید در پوشش خود از این دو رنگ استفاده نمایید باید دقت زیادی داشته باشید که هیچ کدام از رنگ های مذکور نسبت به دیگری درخشان و تندتر نباشد.

ست لباس زرد

ست لباس سبز

سبز را می توانید در پوشش خود با انواع رنگ ها نظیر سفید و مشکی و سبز و آبی و زرد و قرمز ست کنید همچنین سبز از انواع رنگ های پرکاربرد می باشد که اگر با سایر رنگ ها بدرستی ترکیب شود باعث می شود تا شما ظاهر و استایلی بی نظیر داشته باشید.

ست لباس زرد

قرمز رنگ مکمل سبز می باشد و اگر این دو رنگ در کنار یکدیگر قرار بگیرند ترکیب ایده آلی را بوجود می آورند همچنین رنگ سبز را هرگز در پوشش تان با رنگ هایی نظیر بنفش و نارنجی ست نکنید.

ست لباس سبز

ست لباس بنفش

رنگ بنفش از انواع رنگ های لوکس و بی نظیر محسوب می شود و با رنگ هایی نظیر مشکی و سفید و بنفش و قرمز و آبی و زرد هماهنگی و مطابقت دارد. رنگ بنفش در انواع طیف های روشن و تیره موجود می باشد و شما می توانید از طیف های مختلف این رنگ در پوشش خود استفاده کنید.

رنگ زرد مکمل رنگ بنفش می باشد و اگر شما تمایل دارید از این دو رنگ در پوشش خود استفاده کنید باید درخشندگی آن ها را از یک درجه انتخاب نمایید.

ست رنگ بنفش

ست لباس نارنجی

رنگ نارنجی با رنگ هایی نظیر مشکی و سفید و قرمز و آبی و زرد و قهوه ای به راحتی ست می شود.

ست لباس نارنجی

همچنین این رنگ در انواع طیف های تیره و روشن موجود می باشد که بهتر است شما به جای استفاده از نارنجی تند از سایه های روشن و تیره این رنگ در پوشش خود استفاده نمایید.

ست کردن رنگ لباس نارنجی در پوشش

ست لباس به کمک رنگ های مکمل

مکمل های رنگی وقتی در کنار یکدیگر قرار می گیرند ترکیبی فوق العاده را ایجاد می کنند. توجه داشته باشید که بهتر است در صورت استفاده از رنگ های مکمل در پوشش خود مقداری خلاقیت به خرج دهید تا استایلی حرفه ای تر داشته باشید.

ست کردن رنگ لباس شیک

استایل مونوکروماتیک

در استایل مونوکروماتیک از یک رنگ خاص در طیف های مختلف استفاده می شود و شما می توانید به عنوان مثال رنگ پیراهن تان را آبی انتخاب کنید و رنگ شلوار خود را آبی پر رنگ و کفش تان را نیز آبی انتخاب نمایید.

ست کردن رنگ لباس برای خانم ها ست رنگ لباس ها

ست لباس آمبره

آمبره ترکیبی می باشد که مانند مونوکروماتیک از یک رنگ اصلی گرفته می شود و در این استایل توالی روشن و تیره شدن رنگ دارای اهمیت می باشد.

 ست لباس آمبره

ست لباس آنالوگوس

این ترکیب رنگی از انواع ست هایی که در آن رنگ های کنار هم در چرخه رنگ ها در پوشش با یکدیگر ست می شوند و کنار یکدیگر قرار می گیرند. اگر شما تمایل دارید این نوع استایل را داشته باشید بهتر است یک رنگ را به دلخواه نقطه عطف خود قرار دهید سپس دو یا سه رنگ کنار آن را در چرخه رنگ ها در مقدار کمتری در سبک لباس پوشیدن تان استفاده کنید تا استایلی یکپارچه و زیباتر داشته باشید.

ست لباس آنالوگوس

ست کردن لباس به کمک رنگ های هم خانواده

رنگ های هم خانواده رنگ هایی هستند که به یکدیگر نزدیک می باشند و شما می توانید از آن ها در پوشش خود استفاده نمایید.

نکات طلایی برای هماهنگ کردن رنگ لباس ها با یکدیگر

1. رنگ های اولیه و فرعی که در چرخه رنگ ها در کنار یکدیگر قرار دارند در ترکیب نیز با یکدیگر دارای همخوانی هستند و شما می توانید این رنگ ها را در استایل خود به کار ببرید و شیک پوش تر از همیشه به نظر برسید.

2. اگر لباسی در پوشش خود دارید که از ترکیب چند رنگ مختلف دوخته شده است بهتر است با یکی از رنگ های به کار رفته در دوخت لباس هماهنگ سازی را انجام دهید.

ست رنگ لباس زنانه

3. لباس هایی که گلدار و طرح دار هستند را بهتر است در کنار یکدیگر نپوشید به عنوان مثال استفاده از بلوز راه راه و دامن خال خالی به طور همزمان اشتباهی بزرگ است.

ست کردن رنگ لباس ها

در این مطلب با نحوه ست کردن رنگ لباس ها با یکدیگر آشنا شدید که امیدواریم با مطالعه این مطلب بتوانید به راحتی رنگ لباس هایتان را با یکدیگر در استایل خود هماهنگ کنید و شیک پوش و جذاب تر از همیشه به نظر برسید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان