خواص آب کدو سبز و نحوه تهیه و مصرف آن

از جمله خواص آب کدو سبز که در این مقاله به آن اشاره می کنیم، که مفید برای رفع دل پیچه، سرفه، یبوست و درمان سو هاضمه، یرقان، تب بالا، اختلالات مثانه و کلیه و کم ادراری در جهت پاکسازی رگ ها و خون سازی نقش موثری دارد.

خواص آب کدو سبز و نحوه تهیه و مصرف آن

یکی از عالی ترین و محبوب ترین سبزیجات کدو سبز می باشد که مختص افراد دیابتی است. کدو جزو دسته خیار ها می باشد که به خاطر طبع سردش اغلب در فصول گرم سال قابل برداشت است. این گیاه پرطرفدار در هنگام رشد تا به 1 متر هم می رسد که در زبان انگلیسی به نام zucchini می شناسند. مواد مغذی که در کدو سبز وجود دارد از قبیل؛ ویتامین آ، ث، ب1، ب6، کا، فیبر، فسفر، پتاسیم، فولات، منیزیم، ریبوفلاوین، بتاکاروتن و مس می باشد که از ارزش غذایی بالایی برخوردار است. این گیاه مفید سرشار از منگنز، کلسیم، نیاسین، آهن، پروتئین و تریپتوفان ها می باشد. که در ادامه با انواع فواید بی نظیر آن آشنا خواهید شد همراه مجله آرگا باشید.

انواع خواص آب کدو سبز چیست؟

فواید باور نکردنی کدو سبز

کدو سبز در طب سنتی از فواید بالایی برخوردار است که برای درمان سوء هاضمه و یبوست عالی است. این گیاه با طبع سرد و خشکی که دارد موجب بهبودی یرقان و سبب پاکسازی رگ های بدن می شود. اگر از بیماری کلیوی و مثانه رنج می برید با استفاده از کدو این اختلالات را برطرف نمایید. همچنین این گیاه معجزه بخش در درمان تب بالا و سرفه و دلپیچه نقش بسزایی دارد و بسیار ادرار آور می باشد. این گیاه را برای افرادی که گرم مزاج و با طبع صفراوی هستند حتما بدهید. همان گونه که گفتیم کدو سبز از فواید بسیاری برخوردار است که آب این گیاه هم خواص های فراوانی دارد و موجب عملکرد بهتر بدن در جهت سلامتی می باشد.

خاصیت آب کدو

خواص آب کدو سبز برای درمان بیماری ها و سلامت بدن

ارزش غذایی آن در 2 فنجان کدو سبز برابر با: 6 میلی گرم ویتامین کا و ب6، 5 میلی گرم منیزیم و پروتئین و ویتامین آ و ریبوفلاوین، 4 میلی گرم فیبر و ویتامین ث، 7 میلی گرم کربوهیدرات و پتاسیم و ویتامین می باشد. آب کدو سبز با جهش سلولی همانند: تره فرنگی و کدوتنبل و تربچه مقابله می کند.

  • موثر در درمان سرطان کولون

مصرف آب کدو سبز برای پیشگیری از سرطان بسیار مناسب است. همچنین مفید در درمان ام اس و سرطان روده بزرگ نقش بسزایی دارد.

بهترین خواص آب کدو سبز

  • مفید برای کاهش وزن و تناسب اندام

خاصیت بی نظیر کدو در رابطه با کاهش وزن و سلامتی بدن شگفت انگیز است. به دلیل این که کلسترول ندارد برای افرادی که از چربی یا قند خون رنج می برند مناسب است. اگر قصد لاغر شدن دارید با طبخ درست این گیاه و یا نوشیدن آب آن موجب کم کردن کالری شوید. چون حدود 94% کدو را آب تشکیل می دهد از عالی ترین رژیم های غذایی برای تناسب اندام است ک به افزایش سوخت و ساز بدن کمک می کند. اگر آن را به همراه غذای روزانه میل نمایید از ورود و جذب قند و چربی اضافه به بودن خودداری می کند و انرژی بدن را بالا می برد.

خاصیت کدو بر رفع بیماری ها

  • جلوگیری از کلسترول خون و کبد چرب

اکسیداسیون که یکی از علل های رسوب گذاری کلسترول در دیواره رگ هاست از تجمع آن پیشگیری کرده و سموم بد بدن را دفع می کند. به خاطر وجود سدیم در این گیاه کسانی که کبد چرب دارند آن را به صورت خام مصرف نمایند.

  • مناسب برای خانم های باردار

خواص آب کدو سبز در زمینه بانوان حامله ویژگی منحصر به فردی دارد که به دلیل ارزش غذایی بالا برای مادر و جنین مفید است. در آن منبع سرشاری از ویتامین ب و آ، فولات، منگنز، ویتامین ث، اسید های امگا3 و پتاسیم است. در کدو آنتی اکسیدان دارد و از دیابت حاملگی جلوگیری می نماید همچنین ضد التهابی می باشد. مواد غذایی که غنی از ویتامین آ می باشند نظیر: زردآلو، اسفناج، کدو سبز، طالبی، هویج، برگ چغندر، کدو تنبل هستند.

خواص آب کدو سبز در رفع سرطان

  • سودمند برای بهبودی پروستات

به خاطر داشتن فیتونوترینت های موجود در آب کدو سبز می تواند پروستات را درمان کند چون بزرگی پروستات موجب مشکلات دستگاه جنسی و ادراری می شود آن را تسکین داده و درمان می کند.

  • پیشگیری از بیماری اسکوربوت و آترواسکلروزیس

یکی دیگر از خواص آب کدو سبز به خاطر وجود ویتامین ث از خطر ابتلا به کبودی و اسکوربوت جلوگیری می نماید. همچنین به علت داشتن مواد مغذی از بیماری قلبی و آترواسکلروزیس و گرفتگی عروق در افراد دیابتی پیشگیری می کند. این گیاه اثر بخش می تواند با کاهش فشار خون بالا از خطر اتلا به سکته مغزی و قلبی جلوگیری نماید.

خاصیت کدو سبز بر بدن

  • منبع آنتی اکسیدان در درمان پیری

کدو سبز با دارا بودن ویتامین ایی و آ و اسید های چرب امگا3 جذب آنتی اکسیدان را در بدن تقویت کرده و موجب بازسازی و ترمیم سلول خای مغزی می کند. که مناسب در جهت تقویت حافظه و ضد پیری زودرس و مبارزه با بیماری می کند.

  • سودمند برای چشم

از دیگر خواص آب کدو سبز می توان به داشتن لووتیان، بتاکاروتن، زاکسنتین، منگنز و ویتامین C اشاره کرد، که در جهت پیشگیری از پیری چشم و آب مروارید و ژنراسیون ماکولا مفید است.

درباره خواص آب کدو سبز چه می دانید؟

بهترین نحوه تهیه و مصرف کدو

شما عالی ترین روشی که می توانید آن را بخورید به صورت خام و یا بخارپز است که چنان چه طعم آن را دوست نداشتید می توانید با آب هویج آ را ترکیب کنید و میل نمایید. همچنین با رنده کردن همانند خیار با ماست می توانید به عنوان میان وعده نوش جان فرمایید. اگر بیشتر به فکر کاهش وزن هستید می توانید از آب کدو سبز در صبح به صورت ناشتا با معده خالی میل کنید تا موجب بالا رفتن متابولیسم بدن شوید. برای ساخت یک معجون شگفت انگیز 1 عدد کدو سبز را با 1 عدد سیب و 3 عدد خیار را با هم در مخلوط کن بریزید و نوش جان فرمایید. برای نگهداری بهتر کدو سبز می توانید آن را بدون این که بشویید در کیسه پلاستیکی در یخچال حفاظت کنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان