نحوه فعالیت مدارس در نقاط مختلف کشور

خبرگزاری ایسنا: محمد محسن بیگی درباره روند فعالیت مدارس در نقاط مختلف کشور توضیحاتی ارائه داد و اظهار کرد: از نیمه شهریورماه این اختیار به خانواده‌ها داده شد که یکی از روش‌های آموزش حضوری یا غیرحضوری را انتخاب کنند و از ظرفیت‌های ایجاد شده از سوی آموزش و پرورش استفاده کنند تا چرخه آموزش قطع نشود.

وی افزود: با توجه به اینکه شیوع بیماری نیز مقداری گسترش پیدا کرد؛ اکنون تقریبا در اکثر شهر‌های بزرگ و مراکز استان‌ها آموزش به شیوه غیر حضوری در حال انجام است.

مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه خانواده‌ها و مدارس از طریق شبکه شاد و سایر بسترها، چون آموزش‌های تلویزیونی استفاده می‌کنند گفت: در برخی شهرستان ها، مناطق روستایی و عشایری جمعیت بیشتری به صورت حضوری در مدرسه حاضر می‌شوند. البته در آنجا تراکم دانش آموزی کم است و نگرانی چندانی از حیث شیوع بیماری وجود ندارد.

محسن بیگی ادامه داد: نکته دیگر اینکه با توجه به تفویض اختیار استانی از سوی ستادملی مقابله با کرونا، تعطیلی مدارس حتی به صورت محدود در برخی استان‌ها و شهرستان‌ها اعلام شده که از جمله آن‌ها می‌توان به شهر تهران اشاره کرد که حدود سه هفته است کلاس‌ها دیگر حتی به صورت حداقلی هم تشکیل نمی‌شوند.

وی افزود: در برخی استان‌های دیگر نیز همین وضعیت را داریم که البته شرایط با توجه به تصمیمات ستاد کرونای استانی متفاوت است. ممکن است تعطیلی در شهری طولانی و در شهر دیگر کوتاه‌تر باشد.

مدیرکل دفتر سلامت و امور تندرستی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بازگشایی مدارس هم در مناطق با شیوع بالا، عمدتا برای برقراری ارتباط بین خانواده و مدارس انجام می‌شود و عمده حضور دانش آموزان با هدف رفع اشکال و یا برای کسانی است که به سیستم‌های ارتباطی دسترسی ندارند اظهار کرد: در مجموع در اکثر مراکز استان‌ها و شهر‌های بزرگ، کمتر از 10 درصد دانش آموزان آموزش حضوری دریافت می‌کنند و بیش از 90 درصد از آموزش‌های غیرحضوری بهره مند می‌شوند.

به گفته محسن بیگی در حال حاضر، چون این وضعیت را داریم؛ تراکم کلاس‌های درس به شدت کاهش یافته و حساسیت عوامل اجرایی و مراقبین سلامت نسبت به گذشته بسیار افزایش یافته و مشکل خاصی در این بخش نداریم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان