شمار مبالایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد بیش از ۱۲ هزار شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار مبتلایان به کرونا کهگیلویه و بویراحمد به ۱۲ هزار و ۲۳۴ نفر خبر داد.

شمار مبالایان به کرونا در کهگیلویه و بویراحمد بیش از  12 هزار شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،  پرویز یزدان پناه افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون 7هزار و 49 بیمار بستری و 6 هزار و 756 نفراز بیمارستان ترخیص شده‌اند.
وی ادامه داد: خوشبختانه توازن نسبی بین بستری ها و ترخیص شده ها برقرار شده و طی 72 ساعت گذشته حدود 45 نفر از بیماران بستری طی این سه روز کاهش یافته است.
وی اذعان داشت: هم اکنون نیز 293 بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستانهای معین استان بستری هستند که از این تعداد 21 نفر در بخش آی سی یو و 6 نفر تحت در درمان با دستگاه رسیور هستند.
 یزدانپناه با بیان اینکه از مجموع مبتلایان به کرونای استان 10 هزار و 285 نفر بهبود یافته کامل داشتیم، عنوان کرد: متاسفانه 196 بیمار نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که 172 نفر دارای بیماری بیماری زمینه‌ای و 24 نفر فاقد بیماری زمینه‌ای بودند.
وی ادامه داد: درصد کشندگی این بیماری در استان 1/6 و در کشور 5/7 درصد، میزان مرگ و میر به ازای هر 100 هزار نفر در ایران 38.7 و در استان 27.4 و میزان بروز بیماری در کشور 6.8 و در هزار نفر و در استان 17.3 در هزار نفر است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه تاکنون 41هزار و 500 نمونه کرونا گرفته شده است، ابراز داشت: شاخص نمونه گیری در کشور 5.6 و در استان 5.8 درصد می باشد. شاخص مثبت بودن نمونه ها نیز در کشور 12 درصد و در استان 30 درصد می باشد.
این مسئول خاطرنشان کرد: دیروز نیز 416 نمونه دریافت نمودیم که 44 درصد مثبت و بیشترین موارد در شهرستانهای بویراحمد، گچساران و کهگیلویه شناسایی و مابقی در بهمئی، لنده، چرام، دنا و باشت بودند.
یزدان پناه یادآور شد: بر اساس مطالعات اپیدمیولوژی وزارت بهداشت، تنها استانی که پیک را پشت سر گذاشته خوشبختانه کهگیلویه و بویراحمد بوده و تعداد بستری های استان نیز به صورت نسبی مطلوب بوده است.
وی با اشاره به اینکه شهرستان‌های گچساران و بویراحمد جزء 43 شهرستانی هستند که ملزم به اجرای دستورالعمل های معین کشوری هستند، تصریح کرد: شهرستان بویراحمد در وضعیت قرمز است و ستاد کرونای استان باید تصمیم‌گیری‌های لازم را انجام دهد.
وی یادآور شد: پیشنهادی که ما در این راستا دادیم این بود که در برگزاری مراسمات عروسی با کنترل فرماندار، دادستان، نیروی انتظامی و با اجازه مرکز بهداشت شهرستان برگزار شود که با رعایت پروتکل ها و نظارت صد درصدی مسئولان و با ظرفیت یک سوم مجوز صادر می گردد.
یزدان پناه در پایان تاکید کرد: برای مراسمات عزا نیز باید مجوز پزشکی قانونی و مرکزبهداشت گرفته و فقط اعضای خانواده درجه یک متوفی حضور داشته باشند.

48

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان