وضعیت اجرایی طرح اقدام‌ملی مسکن در قزوین رضایت بخش نیست

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین وضعیت اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در استان را رضایت بخش ندانست و گفت: اعضای شورای مسکن باید با همت جدی و برنامه‌ریزی مناسب تحرک بیشتری را در این حوزه داشته باشند.

وضعیت اجرایی طرح اقدام‌ملی مسکن در قزوین رضایت بخش نیست

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ علی فرخزاد، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین در جلسه شورای تامین مسکن استان تصریح کرد: با توجه به 450میلیارد ریال سهم آورده سهم متقاضیان در حوزه اجرای طرح اقدام ملی مسکن که در حساب بانکی متمرکز ثبت شده، باید با رفع موانع اداری نسبت به احداث این واحدها برای متقاضیان در سطح استان اقدام شود.
فرخزاد با اشاره به ثبت نام 13هزار متقاضی قزوینی در طرح اقدام ملی مسکن، اظهار کرد: سهم استان در این بخش 9هزار و 500واحد بوده که در حال حاضر با وجود چهار هزار واجد شرایط این طرح، برای پنج هزار و 300واحد تامین زمین صورت گرفته اما اولویت نخست احداث برای متقاضیانی است که آورده خود را به حساب واریز کرده‌اند.
او به موضوع استعلام‌ها و بحث مالکیت زمین در طرح اقدام ملی مسکن اشاره کرد و یادآور شد: این مساله و موانع پیش رو باید توسط این شورا و دستگاه‌های ذیربط مرتفع شود.
فرخزاد به نیاز تعاونی‌های مسکن و وجود تحرک جدی که در این بخش به واسطه تحویل مسکن در آنها وجود دارد اشاره و تاکید کرد: با توجه به سابقه احداث مسکن توسط تعاونی‌ها، باید از ظرفیت آنها در انجام عملیات ساخت و ساز طرح اقدام ملی مسکن نیز استفاده کرد. 
به گفته این مقام مسئول، موانع حقوقی طرح اقدام ملی مسکن از سوی شهرداری‌ها، به خصوص در بخش صدور پروانه با دعوت از آنها باید طی روزهای آینده نیز برطرف شود. 
فرخزاد اضافه کرد: بخشی از اراضی مورد نیاز برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر 50 هزار نفر در شورایعالی معماری و شهرسازی مطرح شده بود که بحث تبصره یک ماده20 باید انجام و در شورای برنامه‌ریزی نیز مصوب شود.

معاون عمرانی استاندار قزوین اظهار کرد: در رابطه با موضوع تفاهم نامه با بنیاد شهید، واگذاری اراضی مورد نیاز به خانواده معزز شهدا و ایثارگران باید در دستور کار قرار بگیرد که با وجود شرایط فراهم شده در مهرگان لازم است زمین مورد نیاز برای 300واحد در اختیار این نهاد قرار داده شود.

48

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان