بیمارستان‌های خصوصی البرز موظف به پذیرش بیماران کرونایی شدند

مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان البرز اعلام کرد که تمام بیمارستان‌های خصوصی البرز موظف به پذیرش بیماران کرونایی شدند.

بیمارستان‌های خصوصی البرز موظف به پذیرش بیماران کرونایی شدند

به گزارش خبرآنلاین از البرز؛ «کوروش سلیمی» اظهار داشت: با توجه به افزایش مراجعات مردمی به مراکز درمانی دولتی و کاهش ظرفیت تخت‌های بیمارستانی دولتی، بیمارستانهای خصوصی موظف به پذیرش بیماران کرونایی هستند.

وی با اشاره به اینکه بیمارانی که دارای بیمه تکمیلی هستند به مراکز درمانی خصوصی ارجاع داده می‌شوند، ‌گفت: استفاده از بیمه تکمیلی هزینه‌ زیادی برای بیماران کرونایی نخواهد داشت.

وی در خصوص ادعای مطرح شده در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اخذ مبالغ بالا توسط بیمارستان‌های خصوصی از بیماران کرونایی افزود: این موضوع صحت ندارد و بیمارستان‌های خصوصی تعرفه‌های مشخصی دارند که بر اساس آن مبالغی از بیماران اخذ می‌شود.

مدیر امور بیماری‌ها و مراکز تشخیصی درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: هزینه تخت‌های «آی. سی. یو » به خاطر گرانی تجهیزات، بالا است اما تخت‌های معمولی این گونه نیست.

سلیمی گفت: با توجه به شیوع بالای کرونا و همه‌گیری آن می‌بایست بیمارستان‌های استان پذیرش داشته باشند و تاکید ما بر پذیرش بیماران توسط بیمارستان‌های عمومی حضرت قائم (عج) و تخت جمشید کرج است.

وی یادآور شد: اکنون شرایط به گونه‌ای شده که ظرفیت بیمارستان‌های دولتی برای پذیرش بیماران کرونایی پرشده و می‌بایست تمام بیمارستان‌های خصوصی در این زمینه کمک کنند.

وی با بیان اینکه تعدادی تخت آی.سی.یو به ظرفیت بیمارستان‌های دولتی البرز اضافه شده‌ است، گفت: طی 2 هفته گذشته 12 تخت آی.سی. یو به تجهیزات بیمارستان شهید رجایی کرج افزوده شد ضمن آنکه سایر بیمارستان‌های دولتی از 50 تخت جدید معمولی برخوردار شدند.

سلیمی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه کارکنان درمان فشار مضاعفی را تحمل می‌کنند، گفت: طی روزهای گذشته تعداد قابل توجهی از پرستاران و کارکنان درمان استان به مرخصی استعلاجی اعزام شده اند.

وی با بیان اینکه آمار ورودی‌های کرونا به مراکز درمانی بیشتر از خروجی است، اظهار داشت: بیماران کرونا به خاطر ترسی که از بیمارستان دارند دیر به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند که این امر سبب شده تا مدت زمان درمان آنها در مراکز درمانی بیشتر شود و آمار ورودی‌های کرونا بیشتر از خروجی آن باشد که به طور مثال اگر روزانه 100 بیمار پذیرش می‌شود حدود 50 بیمار بهبود می‌یابد.

سلیمی تاکید کرد: مردم به محض اینکه علائم کرونا داشتند لزومی ندارد به بیمارستان‌ها مراجعه کنند و می‌توانند از خدمات مراکز درمانی سرپایی استان البرز استفاده کنند.

وی گفت: اکنون در هشت نقطه استان نقاهتگاه آماده شده و اگر به مرحله‌ای برسیم که ظرفیت مراکز درمانی دولتی و خصوصی پر شود از نقاهتگاه برای بیماران استفاده می‌شود.

وی اظهار داشت: نقاهتگاه امکانات و تجهیزات تخت‌های ویژه را ندارد و تنها مناسب درمان بیمارانی است که به مرحله حاد نرسیده‌اند.

48

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان