سعید حجاریان را چه می‌شود؟

خبرگزاری تسنیم: یک کانال متعلق به سردبیر نشریه صدا در مطلبی از آقای افشین حکیمیان که او را از همراهان کانال خود عنوان کرده، خطاب به آقای سعید حجاریان انتقاداتی را وارد کرده و از تناقض‌گویی‌های او گلایه کرده است. در بخشی از این نوشته آمده است:

سعید حجاریان را چه می‌شود؟ چرا بر یک ایده استوار نمی‌ماند؟ چرا در تشتت و تناقض‌گویی گرفتار آمده است؟

از میل و اراده‌ او به "تقریر حقیقت" چندی نگذشته، از لوله‌کشی آب تهران توسط مهندس بازرگان در زمانه‌ی خفقان عهد پهلوی بهانه می‌جوید تا تنها راه ممکن برای سیاست‌ورزی را در "تقلیل مرارت" بجوید.

از میل به تعیین تکلیف و تعیین حد و مرزهای مشخص و معین برای اصلاح‌طلبی اندی نگذشته؛ خود را به آب و آتش می‌زند که تعریفی دست‌وپا کند برای اصلاحات در شکل و گونِ طیفِ پر طول و درازِ "از لبه وضع موجود تا لبه دگرگونی".

از یقین به اینکه "اصلاح‌طلبی و اصلاح‌طلبان دیگر نمی‌توانند همزمان روی دو صندلی بنشینند و هم این باشند و هم آن" تا شک و تردید در امکان از قوه به فعل در آمدن مرام و مسلکِ چنین پروژه‌ای و اظهار اینکه اگر چنین پروژه‌ای را پروژه‌ی انفعالی بنامند، چندان هم از حقیقت دور نگفته‌اند.

از اعتماد به نفس کامل بر اینکه اگر بر رویکرد "تقریر حقیقت" برچسب تندروی زدند، چندان حرجی نیست تا توصیه به همایون شجریان که از نقش "صدای خس و خاشاک" بودن پرهیز کند و راه را "آهسته و پیوسته" بپوید.

از اصرار و ابرام بر اینکه اصلاح‌طلبی آنی نیست "که به هر قیمت خود را درون بازی ازپیش‌تعیین‌‌شده سیاست پرتاب می‌کند" تا تأییدی بر ورود به حکومت از تاریخ اسلام جستن که "چون به دستگاه وارد شد، توانست قدری از تبعیض‌ها بکاهد و حتی از جانب امام حمایت شد".

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان