افزایش ارزش سهام سامسونگ و شرکت‌های وابسته پس از مرگ رئیس هیئت مدیره

ارزش سهام سامسونگ و زیرمجموعه‌های آن روز دوشنبه یعنی یک روز پس از درگذشت رئیس هئیت مدیره آن، «لی کان-هی» با افزایش مواجه شد.

افزایش ارزش سهام سامسونگ و شرکت‌های وابسته پس از مرگ رئیس هیئت مدیره

ارزش سهام سامسونگ و زیرمجموعه‌های آن روز دوشنبه یعنی یک روز پس از درگذشت رئیس هئیت مدیره آن، «لی کان-هی» با افزایش مواجه شد.

ارزش سهام این کمپانی افزایشی 0.33 درصدی را تجربه کرد، در حالی که ارزش «سامسونگ C&T» با افزایش 13.46 درصدی و «سامسونگ SDS» با افزایش 5.51 درصدی مواجه شدند. سهم بخش بیمه عمر این شرکت کره‌ای نیز افزایش 3.8 درصدی را تجربه کرد، با این حال ارزش سهام کمپانی‌های «BioLogics» و «Engineering» به ترتیب 0.94 و 2.71 درصد کاهش پیدا کرد.

رئیس سامسونگ دیروز در سن 78 سالگی و پس از 6 سال تحمل بیماری درگذشت. وی توانست سامسونگ را تبدیل به یک کمپانی صنعتی و فناوری بزرگ در سطح جهانی کند. لی کان-هی در سال 1987 پس از مرگ پدرش، «لی بیونگ-چول» که موسس این کمپانی بود، مدیریت آن را برعهده گرفت.

پسر کان-هی یعنی «لی جائه-یونگ» عملا از سال 2014 به صورت غیرمستقیم مدیریت این کمپانی را برعهده دارد. جائه-یانگ سهم بالایی در شرکت‌های C&T و SDS دارد، بنابراین واکنش مثبت بازار به مرگ پدرش طبیعی به نظر می‌رسد.

سامسونگ

با وجود چنین موضوعی، جائه-یونگ با پرونده قضایی دست و پنجه نرم می‌کند و همین موضوع باعث ایجاد عدم اطمینان درباره جانشینی وی شده، با این حال انتظار می‌رود سامسونگ در سال آینده میلادی گزارش مالی قدرتمندی منتشر کند که دلیل آن مربوط به کسب و کار حافظه و همچنین پیشرفت شبکه 5G می‌شود.

جائه-یونگ به علت پرداخت رشوه برای مدتی در زندان بود و در حال حاضر با اتهام کلاهبرداری و دستکاری قیمت سهام مواجه است. با وجود تمام این موارد، سامسونگ و زیرمجموعه‌های آن نقش بزرگی را در اقتصاد کره جنوبی بازی می‌کنند به گونه‌ای که در سال 2019 درآمد آن‌ها برابر با 17 درصد تولید ناخالص ملی این کشور بود.

در حالی که کمپانی‌های بزرگ نقش بزرگی در رشد اقتصادی کره جنوبی در سال‌های اخیر داشته‌اند، بسیاری از شهروندان از مقامات سیاسی می‌خواهند قدرت آن‌ها را محدود کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان