صدرالدین حجازی:

در تهیه‌کنندگی نیاز وافر داریم به نیروهای باتجربه که بار سنگین تولیدات فاخر را به دوش بکشند

اینکه یک تهیه‌کننده پروژه‌ای عظیم مانند «مختارنامه» را به سرانجام می‌رساند، ولی سال‌ها تلاشش برای دیگر طرح‌های تاریخی به جایی نمی‌رسد، ناشی از عدم‌توجه به حرفه تهیه‌کنندگی در ایران است.

در تهیه‌کنندگی نیاز وافر داریم به نیروهای باتجربه که بار سنگین تولیدات فاخر را به دوش بکشند

به گزارش سینماپرس، صدرالدین حجازی، بازیگر پیشکسوت با اشاره به درگذشت محمود فلاح تهیه‌کننده «مختار» به «جوان» گفت: علاوه بر سریال «مختارنامه» در «تفنگ سرپر» هم سابقه همکاری با فلاح را داشتم و می‌دیدم چطور تلاش می‌کند که زندگی شخصی‌اش به حرفه‌اش لطمه نزند و هر آنچه صلاح کار است انجام شود. این بازیگر افزود: این یکی از آفات برخی تهیه‌کنندگان است که زندگی شخصی را در کار دخالت می‌دهند و مثلاً خانواده، دوست و آشنا را وارد تولید می‌کنند و مطابق نظر قوم و خویش، بازیگر انتخاب می‌کنند. محمود فلاح آدمی بود که زیربار این رفتارها نرفت و برای همین حین «مختار» سکته کرد، ولی نگذاشت کار ناتمام بماند. حجازی خاطر نشان کرد: مسئولیت‌پذیری یکی از شگردهای حرفه ماست و آن‌ها که مسئولیت‌پذیر نیستند، نمی‌توانند در این حرفه به جایی برسند و امثال محمود فلاح همه جوره نسبت به کار و عوامل احساس مسئولیت دارند و این همان چیزی است که جایش در تلویزیون کم شده‌است. این بازیگر 71ساله تأکید کرد: آینده تلویزیون به ادامه سبک چنین تهیه‌کنندگانی بستگی دارد، چون اگر برای هر پروژه تازه بخواهیم تهیه‌کننده تازه‌ای تولید کنیم، صددرصد غلط است. اگر ما در هر حرفه‌ای نیاز به نوزایی داشته‌باشیم، در تهیه‌کنندگی نیاز وافر داریم به نیروهای باتجربه که بار سنگین تولیدات فاخر را به دوش بکشند. صدرالدین حجازی ابراز امیدواری کرد: اگر سبک کاری امثال فلاح مورد توجه قرار گیرد و تجربیات‌شان در دانشکده‌های هنری به اشتراک گذاشته شود، شک نکنید که این قدر با سریال‌های ضعیف روبه‌رو نخواهیم بود و قطعاً سال به سال بر حجم تولیدات دیدنی‌مان افزوده خواهد شد.

بنابراین گزارش، محمود فلاح، تهیه‌کننده باسابقه تلویزیون و سریال‌هایی، چون مختارنامه، تفنگ سرپر و مدیرکل اسبق تولید صداوسیما بود که در جریان بازگشت امام خمینی (ره) به ایران و سخنرانی تاریخی در بهشت زهرا، نقشی محوری در پوشش تصویری مراسم 12 بهمن 1357 داشت. بعد از انقلاب، محمود فلاح در بخش‌های مختلف سازمان صداوسیما به فعالیت پرداخت و سال‌ها مدیرکل تولید این سازمان بود. محمود فلاح چند روز پیش از دنیا رفت و مراسم تشییع و تدفین پیکر این تهیه‌کننده باسابقه سینما و تلویزیون با حضور جمعی از سینماگران و هنرمندان در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) برگزار شد. در این مراسم جعفری‌جلوه، مدیر شبکه‌2 از محمود فلاح به عنوان تهیه‌کننده‌ای خوب، بردبار و صبور یاد کرد که نقش خود را به خوبی ایفا کرد و فردی بزرگ در میان تهیه‌کنندگان و برنامه‌سازان بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان