گزارش نیمروز بازار‌های جهانی؛ سقوط نفت، صعود بیت‌کوین

تولد طلا دوم در بازار جهانی

اقتصادنیوز : در اولین روز هفته بازار‌ها، قیمت طلا و دلار در حدود هفته قبل باقی ماند و نفت دوباره به کانال ۳۰ دلار بازگشت. قیمت بیت‌کوین اما همچنان صعودی است و توانسته است موقعیت خود را در کانال ۱۳ هزار دلار حفظ کند.

تولد طلا دوم در بازار جهانی

به گزارش اقتصادنیوز، در روز آغازین هفته بازارهای جهانی، اکثر بازار‌ها که در انتظار انتخابات آمریکا هستند روندی بسیار بی رمق و محتاطانه به خود گرفتند. رأی گیری انتخابات آمریکا قرار است 7 روز دیگر به اتمام برسد، اما انتشار نتایج آن ممکن است از چند روز تا چند هفته یا حتی چند ماه زمان ببرد.

در بازار طلا قیمت هر اونس با 0.1 درصد کاهش مانند چند هفته گذشته در حال رفت و آمد بین کانال‌های 1900 و 1800 دلار است. در مقابل دلار در برابر رقبای خود مانند یورو و پوند افزایش قیمت داشته است و اکنون به شاخص آن 0.3 درصد افزوده شده است. 

بازدهی بازار‌ها

صعود بیت‌کوین؛ تولد طلا 2

قیمت بیت‌کوین در هفته گذشته افزایش چشمگیری داشت و از 11.46 هزار دلار به 13.06 هزار دلار رسیده است. این در حالی است که به گزارش کوین‌تلگرف طبق داده های جدید استتیستا ، تنها 7 درصد از آمریکایی ها ار بیت‌کوین استفاده کرده اند.این بدان معنی است که بیت کوین همچنان به عنوان پناهگاه امن برای فرار از تورم شناخته نمی‌شود و سرمایه گذاری در بیت‌کوین هنوز در مراحل اولیه رشد قرار دارد.

دن تپیرو، بنیان‌گذار 10تی هولدینگز ، گفت بیت کوین هنوز در مرحله «تولد» یک کلاس دارایی جدید است و در دراز مدت، بیت کوین پتانسیل رشد قابل توجهی دارد که به یک ذخیره ارزشمند مانند طلا تبدیل شود. در این صورت ، سرمایه گذاران پیش بینی می کنند که ارزیابی آن طی دهه آینده به صورت تصاعدی افزایش یابد.

شیوع رمز ارز در میان خرده‌فروشان؟ 

اما چه چیزی برای تصویب جریان اصلی بیت کوین مورد نیاز است؟ در حال حاضر، بیشتر تقاضای بیت کوین از سرمایه‌گذارانی ناشی می‌شود که بینتکوین را ورژن دوم طلا می‌دانند. سرمایه گذاران معتقدند که بیت‌کوین سرانجام خود را به عنوان یک دارایی امن تبدیل می کند.

بیت کوین

در نتیجه ، سرمایه گذاران نهادی در ماه‌های اخیر به شدت بیت‌کوین جمع کرده اند. به عنوان مثال MicroStrategy و Stone Ridge به ترتیب 425 میلیون و 110 میلیون دلار بیت کوین خریداری کردند. اما اگر تقاضای خرده فروشان نیز برای بیت کوین به طور همزمان افزایش یابد ، می تواند باعث رشد تصاعدی بیت کوین شود. همانطور که در بالا قابل مشاهده است، اکنون تنها جمعیت شش کشور بیش از 10 درصد کاربران بیت کوین دارد. بر اساس نظرسنجی جهانی مصرف کننده استتیستا، کشورهای برتر از نظر سرانه کاربران بیت کوین، نیجریه، ویتنام و آفریقای جنوبی هستند.

سقوط نفت خام با موج دیگری از شیوع کرونا 

قیمت‌ نفت ‌خام در روز دوشنبه کاهش یافت و خسارات هفته گذشته را بیشتر کرد. جهش در مبتلایان  کووید 19 در ایالات متحده و اروپا باعث افزایش هشدار در مورد تقاضای نفت شد، در حالی که احتمال افزایش عرضه نیز به احساسات این بازار آسیب رساند.

گاردین دیروز گزارش داد مناطقی در اسپانیا و ایتالیا به حالت قفل درآمدند و ایرلند نیز این کار را از روز چهارشنبه انجام خواهد داد. در سراسر اروپا گزارش جدید، خبر از موج جدید شیوع کرونا می‌دهند. قیمت نفت خام WTI با 1.8 درصد کاهش به 39 دلار رسید. 

نفت خام

این مطلب برایم مفید است
35 نفر این پست را پسندیده اند
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان