لاوروف: راه حل اختلاف آتن و آنکارا مذاکره است

وزیر خارجه یونان در دیدار با همتای روس خود از نقش ترکیه به عنوان آژانس گردشگری جنگجویان به جبهه‌های مختلف یاد کرد. سرگئی لاوروف نیز مذاکره را تنها راه حل ممکن برای حل اختلاف بین یونان و ترکیه در مدیترانه شرقی دانست.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه تاکید کرد، حل و فصل اختلافات بین یونان و ترکیه درباره تقسیم آب‌های منطقه‌ای و فلات قاره‌ای در مدیترانه شرقی تنها از طریق مذاکرات سیاسی و بر پایه قانون بین‌الملل ممکن است.

لاوروف به خبرگزاری یونانی "امنا" گفت: روسیه به حل هرگونه مساله مورد اختلاف از طریق مذاکره سیاسی و تدوین تدابیر اعتمادسازی و بررسی راه‌حل‌های قابل قبول طرفین براساس معیار‌های قانونی بین‌المللی دعوت می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه تاکید کرد: موضع روسیه که توافقنامه سازمان ملل در خصوص قانون دریا‌ها را در سال 1982 امضا کرده، استناد به اصول قانون بین‌الملل در این سند است.

او اظهار کرد: ماده 3 این توافقنامه می‌گوید هر کشوری حق تعیین عرض دریایی خود تا 12 مایل دریایی را دارد، اما در برخی مواقع برخی کشور‌ها به دلایلی آب‌های منطقه‌ای خود را با عرضی کمتری تعیین می‌کنند از این رو اختلاف بر ترسیم مرز‌های دریایی منطقه‌ای بین کشور‌های هم‌جوار ایجاد می‌شود که باید طبق قانون بین‌الملل حل و فصل شود.

همچنین به گزارش اسپوتنیک، نیکوس دندیاس وزیر خارجه یونان، در گفتگو با همتای روس خود در آتن از نقش منفی ترکیه در سوریه ابراز نگرانی کرد و گفت، ترکیه به آژانس مسافرتی شبه نظامیان تبدیل شده است.

سرگئی لاوروف روز دوشنبه سفر خود به یونان را با دیدار با رئیس وزارت امور خارجه یونان نیکوس دندیاس آغاز کرد.

وزیر امور خارجه یونان گفت: "من نگرانی خود را در مورد نقش منفی ترکیه با تضعیف موفقیت‌های بدست آمده در سوریه ابراز کردم، ... همچنین این واقعیت که ترکیه به آژانس مسافرتی شبه نظامیان و جنگجویانی که به جبهه‌های مختلف اعزام می‌شوند، تبدیل شده است. "
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان