تشدید نظارت بر اجرای محدودیت‌ها در آذربایجان غربی

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اینکه پیشنهاد اعمال محدودیت‌های گروه ۲ به تصویب ستاد استانی رسیده و برای تایید نهایی به کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال شده است گفت: صرف تعطیلی صنوف و کسب و کار‌ها برای کنترل بیماری کرونا کافی نیست؛ مردم باید رعایت کنند و به مسافرت نروند.

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، محمدمهدی شهریاری عصر روز دوشنبه 5 آبان ماه در هفتاد و پنجمین جلسه ستاد مقابله و مدیریت بیماری کرونا با اشاره به اینکه یکی از دلایل افزایش آمار مبتلایان به کرونا، افزایش تعداد نمونه گیری هاست، افزود: برای اثربخش بودن این اقدام ارزنده که نقش موثری در بیماریابی دارد نتایج سریع به اطلاع مراجعین برسد.

وی ادامه داد: افرادی که برای نمونه گیری به مراکز 16 ساعته مراجعه می‌کنند تا اعلام نتیجه باید تحت نظر باشند تا باعث شیوع بیماری در سطح جامعه نشوند.

استاندار آذربایجان غربی با انتقاد از افرادی که باوجود مثبت بودن نمونه کرونا، ولی در سطح جامعه تردد دارند، گفت: این افراد طبق قانون مجرم هستند و باید با آنان برخورد شود.

شهریاری گفت: نحوه نظارت بر اجرای محدودیت‌های 3 و 4 مورد انتقاد مردم و فعالین اجتماعی است و فرمانداران و نیروی انتظامی باید بیش از این‌ها بر اجرای محدودیت‌ها نظارت داشته باشند.

وی ادامه داد: هدف از اجرای دورکاری در ادارات کاهش تردد و تجمعات است، اما متاسفانه شاهدیم که برخی کارمندان فرصت را مناسب دیده و به مسافرت رفته و یا در سطح شهر تردد دارند، با ادامه این روند دورکاری را محدود خواهیم کرد.

رئیس ستاد مقابله و مدیریت بیماری کرونا در آذربایجان غربی تصریح کرد: وضعیت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان بویژه در حمل و نقل و صنایع و صنوف کمتر از میانگین کشوری است.

شهریاری در ادامه بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در بانک‌ها تاکید کرد.

تسریع در افتتاح بیمارستان‌های تکاب و جامع زنان ارومیه و لزوم افزایش مراکز 16 ساعته از دیگر موضوعاتی بود که شهریاری به آن‌ها اشاره و تاکید کرد.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان