آمریکا به اتباع خود در امارات هشدار داد

پس از سفارت آمریکا در ریاض، این بار نوبت به سفارت واشنگتن در امارات رسید، تا زنگ خطر برای آمریکاییهایی که در این شیخ نشین به سر می برند، به صدا در آید.

آمریکا به اتباع خود در امارات هشدار داد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از  خبرگزاری مهر ، سفارت آمریکا در امارات اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور در قبال تهدید جهانی تروریسم همچنان نگران است و از همین رو احتمال وقوع حملات تروریستی ضد شهروندان آمریکایی و منافع آمریکا در کشورهای خلیج فارس و شبه جزیره عربی وجود دارد.

در بیانیه سفارت آمریکا آمده است که گروههای تروریستی به برنامه ریزی برای انجام حملات ضد اهداف غربی ادامه می دهند. بیم آن می‌رود که در این حملات از تاکتیک‌های مختلفی از جمله عملیات‌های انتحاری، ترورها، ربودن و انفجار استفاده شود.

سفارت آمریکا از اتباع آمریکایی خواست که در انظار عمومی قرار نگیرند و متوجه اطراف خود باشند و در مکان‌هایی که گردشگران در آنجا تردد دارند، کاملاً هوشیار و آگاه باشند.

این در حالی است که سفارت آمریکا در عربستان سعودی نیز روز چهارشنبه به اتباع این کشور درباره احتمال حملات موشکی یا پهپادی به ریاض هشدار داد.

سفارت آمریکا در ریاض با اشاره به پیگیری گزارش‌های مربوط به حملات موشکی یا پهپادی به ریاض از آمریکاییها خواسته بود که در حال آماده باش به سر برند و احتیاطات لازم را به عمل آورند.

سفارت واشنگتن در سعودی از اتباع خود در ریاض خواسته بود که به محض شنیدن صدای انفجار قوی یا شنیده شدن صدای آژیر به دنبال جان پناهی بگردند.

همچنین سفارت آمریکا در ریاض به آمریکاییها در پایتخت سعودی توصیه کرده بود که اگر در منزل یا ساختمان به سر می‌برند به پایین‌ترین قسمت بروند و از پنجره‌ها فاصله بگیرند و در نزدیکترین دیوار به دور از پنجره یا دریچه بنشینند و اگر در خارج از منزل هستند سریعاً جان پناه مطمئن را پیدا کنند و اگر جان پناهی نیافتند روی زمین دراز بکشند و سر خود را با دستان خود بپوشانند.

سفارت آمریکا در عربستان اعلام کرده بود: اگر موشک یا پهپاد رهگیری و منهدم شود هم سقوط قطعات آن بسیار خطرناک است. پس از حمله بسیار مراقب باشند و از قطعات منهدم شده دور شوند و به اخبار رسمی توجه کنند.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان